4456
Sök

lägre ljud i framsystemet efter inkoppling av bas

stahre
17 november 2008
Trådstartare
Hej! Undrar varför ljudet i dom främre högtalarna blivit mycket lägre, efter att jag kopplat in basen. Har för tillfället bara basen drivet av slutsteg, så kör alltså framsystemet o 6x9 orna via cd spelaren( jvc kdg623).
Även fast jag har samma inställningar borde väl det låta lika mkt som innan jag satte i basen? Basen spelar bara bas... 6x9 orna spelar bra, även fast jag har dom utan slutsteg..
Skulle jag få bättre ljud om jag sätter i ett par mtx thunder som jag har ligger istället för dom två bocshman högtalare som sitter i framdörrana nu? blir det mkt bättre ljud om jag drar grövre kabel till framsystemet än orginal fast kör dom via huvudenheten?
Ingen höjdare på detta=P!

mvh

SkenLaddRacing
189 Inlägg
17 november 2008
det är möjligen inte så att du har fadat bakåt så framsystemet tystnar lite ?

Rather turboshit than NO power at all.

1 727 Inlägg
17 november 2008
Det kan vara så att basen hamnat i motfas jämte framsystem, då kan viss "utsläckning" ske.
Prova med att skifta plus o minus på basen.
Kolla även framhögtalarna så att dom spelar åt samma håll sinsemellan
Använd ett 1,5V batteri till det.
Detta kan du prova, inte säkert att det blir bättre i ditt fall.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

497 Inlägg
17 november 2008
kan även vara den  mänskliga faktor av att basen hör merän framsystemet så man blir lurad.

stahre
17 november 2008
Trådstartare
nope, ligger på samma som innan, i mitten, har vridit så bara fram spelar också men klart mkt tystare än innan jag hade basen, borde ju inte bli någon skillnad efter jag koppla in slutsteg o bas?
Vart ska man ligga på med fader för att få ett bra ljud i mitten?
Senast redigerat av stahre (17 november 2008)

stahre
17 november 2008
Trådstartare
ok ska kanske prova det då...

733 Inlägg
17 november 2008
stahre skrev:
nope, ligger på samma som innan, i mitten, har vridit så bara fram spelar också men klart mkt tystare än innan jag hade basen, borde ju inte bli någon skillnad efter jag koppla in slutsteg o bas?
Vart ska man ligga på med fader för att få ett bra ljud i mitten?

det är du som bestämmer var du ska ligga med fader för det är ju som sagt var du som ska bli nöjd... men ett tips är att driva alla högtalare med slutsteg, det blir så jävla mycket bättre...t.o.m. med billiga högtalare....spelar både renare, högre och med bättre kontroll

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

Sök