2336
Sök

kostnad, lacka om en halv dörr?

498 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Är möjligtvis spekulant på en bil(s4-92) som har lite rost på nedre halvan av förardörren.
Vad skulle det kunna kosta om man lämnade iväg dörren till en lackfirma för att lacka om dörren från mittenlisten och ner?
Är det lönt att hålla på eller kommer det tillbaka?

4 506 Inlägg
18 november 2008
1500 vet jag att paul tar för en heldörr.
Så 50% av det kan du väll räkna på.
Fasst avrunda uppåt antagligen.

Kan du andas kan du dö.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
18 november 2008
om du inte ska laga rosten bara köpa spraybruk om allt ska göras seriöst och se bra ut så ska nog hela dörren lackas om

498 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
1500 för en hel dörr verkar sjukt billigt, trodde minst en 5-6000kr.
Men i detta ingår väl inget (förarbete)rostlagning?

Häst
1 099 Inlägg
18 november 2008
enpatte skrev:
1500 för en hel dörr verkar sjukt billigt, trodde minst en 5-6000kr.
Men i detta ingår väl inget (förarbete)rostlagning?

Ring och fråga nån lackfirma så får du ju definitivt svar.

Än är inte den sista idioten född..

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
18 november 2008
En halv dörr..? Inte för att jag är någon som själv jobbar med att lacka om bilar,
men rent spontant känns det ju som att det inte går att lacka om en halv dörr, om
det ska se snyggt ut. Det är ju väldigt noga med att man ska få ett jämnt och slätt
lager. Det får man inte om man bara lackar en liten bit på en yta.

2 638 Inlägg
18 november 2008
Det enklaste alternativet vore nog att ringa närmasta lackerare och fråga. För som vanligt på garaget så blir det bara massa spekulationer.

Häst
1 099 Inlägg
18 november 2008
Aker_s40 skrev:
... För som vanligt på garaget så blir det bara massa spekulationer.

Haha, alltid alltid. smile That's garaget.

Än är inte den sista idioten född..

3 059 Inlägg
18 november 2008
Hexenhammer skrev:
En halv dörr..? Inte för att jag är någon som själv jobbar med att lacka om bilar,
men rent spontant känns det ju som att det inte går att lacka om en halv dörr, om
det ska se snyggt ut. Det är ju väldigt noga med att man ska få ett jämnt och slätt

Funkar om man har en list som delar av dörren där man man tänker lacka..

498 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Aker_s40 skrev:
Det enklaste alternativet vore nog att ringa närmasta lackerare och fråga. För som vanligt på garaget så blir det bara massa spekulationer.

Jag antog att någon gjort något liknade eller hade erfarenhet av det kunde svara.
Har iaf mailat en lokal lackfirma, ska leta fler.

498 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Fick svar:

"Hej!
Pris för lack av lös dörr under list = 1100 kr inkl moms. Kani nte lämna pris på rostlagningen innan man sett dörren.

mvh:
xxxxxxx"

Det jag igentligen undrar är om man kan få dörren fin för högst 2500kr med rostlagning och allt?

498 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Mailade två bilder jag hade till firman, som visade bubblor och lite rost runt mittenlisten+ kanske 10*2,5cm rost i nedre kant på dörren.
Frågade efter en grovuppskattning som prutunderlag.
Fick detta svar:

Hej!
Med tanke på hur mycket rost det var skulle jag föreslå att du letar beg dörr. När man tar bort listen på denna dörr så ser den förmodligen inte rolig ut alls.  Målning ut+inv av beg dörr (lös) kostar 2560 inkl moms + ev riktning som oftast behövs på beg. grejor.

mvh
xxxxx

Ska jag först köpa en beggad dörr + 2560 på lack+ riktning så blir det inte särskilt billigt.
Bilderna var tydligen för små för att ladda upp på gorg, så ni får inte nöjet av att se dem.

3 059 Inlägg
18 november 2008
Maila till flera firmor..

498 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Smajly skrev:

Ja det vore ju djävligt lätt om det var så att det var fler än en firma som skyltade med en mailadress.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
18 november 2008
enpatte skrev:
Mailade två bilder jag hade till firman, som visade bubblor och lite rost runt mittenlisten+ kanske 10*2,5cm rost i nedre kant på dörren.
Frågade efter en grovuppskattning som prutunderlag.
Fick detta svar:

Hej!
Med tanke på hur mycket rost det var skulle jag föreslå att du letar beg dörr. När man tar bort listen på denna dörr så ser den förmodligen inte rolig ut alls.  Målning ut+inv av beg dörr (lös) kostar 2560 inkl moms + ev riktning som oftast behövs på beg. grejor.

mvh
xxxxx

Ska jag först köpa en beggad dörr + 2560 på lack+ riktning så blir det inte särskilt billigt.
Bilderna var tydligen för små för att ladda upp på gorg, så ni får inte nöjet av att se dem.

leta reda på en beg dörr i bra skick med samma färg? Är ju inte en jätteunik bil så det lär ju finnas något...

Rock'n Roll

RMR-Crew
478 Inlägg
18 november 2008
Hexenhammer skrev:

Hmm, varför tror du man polerar?

543 Inlägg
18 november 2008
Jag skulle oroat mig mer för nyansskillnader, men det är ju jag det.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

3 059 Inlägg
18 november 2008
enpatte skrev:
Smajly skrev:

Ja det vore ju djävligt lätt om det var så att det var fler än en firma som skyltade med en mailadress.

Ja ursäkta jag skrev men då är de ju bara o lyfta luren och ringa istället..finns ju massa lackerare i och omkring sundsvall.

http://www.sundsvall.cc/org/org_browse. … mp;mid=106
Senast redigerat av Smajly (18 november 2008)

Billackerare
365 Inlägg
18 november 2008
C-son skrev:
1500:- för en dörr va inte billigt..

1500:- för en dörr är svinbilligt !! med tanke på vad matrial kostnaden så nästan ger man bort arbetet för 1500:- ...

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

Sök