19 november 2008
Trådstartare
Igår köpte jag en ford escort 92a..
Jag provkörde den i en halvtimme, köpte den, plus att jag skjutsade hem killen jag köpte den av genom halva stan..
Sen påväg hem på motorvägen ska jag svänga av... Det första rödlyset jag kommer till vill den dö direkt, den går under 1000varv och fortsätter neråt så jag gasar automatiskt upp så att den inte dör men när jag släpper gasen så dör den..
Jag startar bilen igen. Den startar glatt och lägger sig på 1000varv på tomgång.. Kör iväg, växlar upp och motorbromsar ner vid nästa rödlyse, den dör... Så här håller den på men det är alltid efter ett tag (typ 20min) av körning.. Den gick ju hur bra som helst när jag testkörde den och på motorvägen!
Lite info om bilen..
*Luftfiltret är bytt till ett kubformat ist för original som var ett fyrkantigt gammalt i en sån där box i motorrummet.. Pratade med en "mek" som trodde att det kunde vara därför, pga att luftmassemätaren inte längre är inkopplad och att den lägger av efter ett tag då.. Tog iaf loss filtret igår och tvätta det! Ska sätt tillbaka det idag o kolla hur det går, annars köper jag ett nytt..
*Dämparen är bytt till en "japsdämpare" som min polare kallar det. Den låter iaf som fan och är rätt fet.. Min polare sa då att det kan vara därför, då inte det blir tillräckligt me tryck i röret.. Inget baksug eller va det är.. Som att sätta ett 3"rör från katt på en micra liksom och att den därför dör..
*Annat folk har även nämt bränsleinsprutningen... att det antingen kan vara för lite eller för mycket..?
Som ni märker är jag ingen proffsmek och tänkte då att ni grabbar o kanske flickor här kunde hjälpa mig eller att ni har vart me om liknande.. Jäkligt surt hela grejen bara och ni skulle grymt shjyssta om ni hjälpte mig!
Tack på förhand!