4175
Sök

20" Ace Executive Stulna !

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 november 2008
peegee skrev:
Btw, hur många läsare av denna tråden skickade mail till annonsören?

Har en känsla att det vara flera stycken som vill "hjälpa till" men som fick annonsören att begripa ett och annat och att dra tillbaka annonsen...

Precis vad jag tänkte.

Är säkert många härifrån som ringt/mailat på annonsen, plus alla de "andra" som sett annonsen och ringt, priset var ju mkt bra så att ingen annan hade ringt låter otroligt.

Tror faktiskt att denna tråden inte var till hjälp, snarare tvärtom.
Även om länken till färgarna nu kom fram här på garaget, så tror jag att den förr eller senare skulle upptäckts av trådskaparen. Blocket är ju det första man kollar när man fått någonting stulet.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

465 Inlägg
21 november 2008
det där med att ringa å försöka prata med han är nog totalt onödigt! du kommer nog inte få han å säga att han har stulit fälgarna och att du vill ha dom tbx.. satsa på att åka ner!!!!  & jag skulle inte ens bli förvånad om han/hon som stal fälgarna sitter och läser denna tråd.. skulle heller inte bli förvånad om han skrivigt i denna tråd heller!
btw: hoppas du får tag på fälgarna..lider med dej..

726 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
tack! jag har printscreen på annonsen!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 november 2008
Du fick kontaktuppgifter av SOLFILM? Ta med dig 1-3 bitiga polare, ha snuten standby sen är det bara att storma gubbf*n. Blir så s*tans förbannad när folk inte fattar att de ska låta bli andras saker.

Att agera fort gäller alltid, om de så är att köpa eller ta tillbaks något. Det går inte att avvakta, förstår inte vad du sysslade med. Får önska dig lycka till och att det löser sig

Rock'n Roll

CNC operatör
280 Inlägg
21 november 2008
kolla nummret på eniro? han kanske är så dum så han ha det registerat

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

112 Inlägg
21 november 2008
MHperformance skrev:

Det var det första som jag och säkert alla andra som läser den här tråden gjorde. Det finns ej registrerat!

Bära eller Brista?!

726 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
Kjellander skrev:
MHperformance skrev:

Det var det första som jag och säkert alla andra som läser den här tråden gjorde. Det finns ej registrerat!

exakt! antagligen ett kontkort som han skaffade just till detta och nu slängt åt h-vete. tack alla!

berneke
21 november 2008
loudness skrev:
berneke skrev:
loudness skrev:
inget skitsnack med uppmaning till brott är det hans fälgar så har han rätt genom att ta tillbaka fälgarna med eller utan polis bara att inget olagligt sker

Även om det är hans fälgar så har han inte alls rätten att ta dom. Kan tjuven lagboken så kan han polisanmäla ägaren wink Sjukt men sant. Syster blev nämligen uppmanad av polisen att hon inte fick ta sin cykel när den hade blivit stulen om hon såg någon cykla på den wink

skummt för dom prata om de på radion i början av veckan om med nån jurist, om man såg någon som hade ens tex cyckel så hade man rätt att ta tillbaka den om man tog boven på bar gärning utan att gör något olagligt utöver de som tex ta tillbka den med våld, men kan ha fel även juristen:P

Nu gjorde du mig osäker tongue Någon vänlig själ får väl kolla upp det då så vi får det vitt på svart tongue

3 650 Inlägg
21 november 2008
Kesler skrev:
de där är lätt dina fälgar! du måste fan öka innan han bli misstänksam, verkar nästan som de då han inte svarar..be en polare ringa så han tror att det är flera som är intresserade!

Du verkar ju inte bry dig specillt mkt! vafan e grejen, varför åkte du inte direkt som folk skulle göra? Då hade du haft dina fälgar nu..men men..köp nya
Senast redigerat av Kesler (21 november 2008)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 november 2008
Kesler skrev:
Kesler skrev:
de där är lätt dina fälgar! du måste fan öka innan han bli misstänksam, verkar nästan som de då han inte svarar..be en polare ringa så han tror att det är flera som är intresserade!

Du verkar ju inte bry dig specillt mkt! vafan e grejen, varför åkte du inte direkt som folk skulle göra? Då hade du haft dina fälgar nu..men men..köp nya

Det är ju helvetes svårt att åka om man inte vet adress osv.. De fick han ju först reda på igår kväll.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

3 650 Inlägg
21 november 2008
te_wik skrev:
Kesler skrev:
Kesler skrev:

Det är ju helvetes svårt att åka om man inte vet adress osv.. De fick han ju först reda på igår kväll.

Mvh Tommy

IGÅR ja..vad e de för dag idag?? Iofs inte så lätt då han inte änns har körkort..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 november 2008
Kesler skrev:
te_wik skrev:
Kesler skrev:

Mvh Tommy

IGÅR ja..vad e de för dag idag?? Iofs inte så lätt då han inte änns har körkort..

Ja men precis, skrev han inte tidigare att han skulle åka idag? Eller har jag missat ett inlägg hmm

Mvh Tommy

3 650 Inlägg
21 november 2008
sen så snackade han ju med snubben redan första dan, bara fråga efter adressen å plocka grejjerna..varför göra det svårt

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 november 2008
Kesler skrev:
sen så snackade han ju med snubben redan första dan, bara fråga efter adressen å plocka grejjerna..varför göra det svårt

Jaja, nu var det väl inte meningen med tråden att man skulle diskutera hurvida han skulle ha åkt direkt eller inte.

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
21 november 2008
Hade vart klockrent om du fick tillbaka dina fälgar, anmält dom stulna sen, betalat en liten självrisk och fått en uppsättning nya som du sen kunde sälja. wink

Skämt åsido.. synd att du inte tog tag i saken direkt.
Jag hade stuckit från jobbet t.om om det var mina grejer.
Tråkigt, men fan så sant.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Fire And Silk
2 254 Inlägg
21 november 2008
Har du lust att laddaupp skärmdumpen på annonsen som en annan inte han se?

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

517 Inlägg
21 november 2008
If you snooze, you loose... Är nog bara att inse: Fälgarna är borta sad

Förhoppningsvis ersätter försäkringsbolaget fälgarna i utbyte mot en mindre avgift.

Personligen hade jag nog varit så fly förbannad att jag skulle lika gärna slängt mig på cykeln och på ren adrenalin trampad dom där 12 milen till säljaren.

Ace Ventura
1 240 Inlägg
22 november 2008
Äsch han får skylla sig själv när han segar som en invaliserad mördarsnigel...

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
22 november 2008
Aruzo skrev:
Äsch han får skylla sig själv när han segar som en invaliserad mördarsnigel...

Ligger lite i det där..  Hade det gällt mig och jag hade fått adress så hade jag knappt hunnit skicka ett "tack-PM" tillbaka utan slängt mig i bilen med någon polare och kört på minuten.

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Refined
1 770 Inlägg
22 november 2008
Hmm, riktigt "spännande"
De här kommer jag följa.

Sök