2415
Sök

Hemside program...

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
Lägg in ett par tips på bra och enkla hemside program här! ska ordna en hemsida hadde jag tänkt... inge avancerade grejjer med en massa Html koder...

Kom igen tipsa mig lite big_smile

DFFL
9 020 Inlägg
19 november 2008
Frontpage, varit enkelt och tramsigt sen 1800-talet.
Annars så kan du rita i Photoshop, alternativt lära dig koda. (Behöver inte skriva i html. tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

typ..eh..va?
582 Inlägg
19 november 2008
Som FireTraXX säger, Frontpage är ju ganska så enkelt.

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

61 Inlägg
19 november 2008
Dreamweaver har jag för mig att jag använde när jag byggde hemsidor för ett par år sen. men ja photoshop har inbyggt att du ritar upp en design och skär upp det rätt och sen exporterar photoshop det i rätt koder och så är det bara att lägga in ditt material.

1 814 Inlägg
19 november 2008
http://www.hemsida24.se/Start väldigt enkelt , kanske lite funktionsfattigt.

annars är ju frontpage poppis

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
20 november 2008
Dreamweaver ÄR och kommer ALLTID att vara bäst. Det där med HTML måste du troligtvis
lära dig någon gång i alla fall, eftersom att det alltid kodas i bakgrunden. Blir det då något fel
på något håll underlättar det till tusen om du kan ta reda på vart felet ligger i koden. Jag kan
inte heller allt utantill, men har man lite koll så underlättar det ändå rejält. Både Frontpage
och Dreamweaver hjälper till på traven.

Själv gör jag alltid designen i Photoshop och sedan fixar över det i Dreamweaver. När man
har kommit så långt så är det dock mer eller mindre en konst att få det att se korrekt ut i
alla webbläsare. Det senaste är väl att programmera Div:ar genom CSS. Har gjort en liten
sån test på min senaste hemsida: http://www.planetsalign.net - bara som ett exempel.

Sök