tyvärr så brukar det vara rost i skärmarna och dörrarna drivknutsdamaskerna om startmotorn blir dålig så måste du plocka ut hela motorn för att kunna byta den:P annars e det inget vad jag vet pappa har haft 2 st och
jag har haft en 460 2.0 -93 det e nog den bästa bil jag haft kommer lätt att köpa en 460 turbo när jag får pengar över
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.
(vet inte om den finns med andra motorer dock)
Det är ingen volvomotor
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.
(vet inte om den finns med andra motorer dock)
Det är ingen volvomotor
Säker? har för mig att renault motorerna var mindre samt på dom tidigare modellerna. Hursomhelst så är 460n med 2liter motorn rätt pigg.
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.
(vet inte om den finns med andra motorer dock)
Det är ingen volvomotor
Vad har du fått det ifrån? För jag har nämligen hört att det är just 2.0 liters motorn som är volvos egna och resten inte är det
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.
(vet inte om den finns med andra motorer dock)
Det är ingen volvomotor
Vad har du fått det ifrån? För jag har nämligen hört att det är just 2.0 liters motorn som är volvos egna och resten inte är det
Min morfar hade en 460 med 2,0-motorn. Den ser likadan ut som 1,7 som är en renaultmotor. Motorerna heter ju b17 och b20, kanske därför folk tror att det är volvomotor?
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.
(vet inte om den finns med andra motorer dock)
vad menar du me tråkig väghållning? den har ju mkt bättre väghållning än tex 940 men visst jag hade ju sänkt min 2cm fram samt körde på 15" med lågprofildäck så jag tycker dem har BRA väghållning
Both versions had a 1.7-litre Renault engine at launch, carried over from the Volvo 300 Series; this was available between 1988 and 1992 in four different versions with a carburettor, singlepoint fuel injection, multipoint fuel injection in the early GLT models and with multipoint fuel injection and a turbocharger with intercooler. The standard 1,721 cc powerplant sported 106 bhp and an announced top speed of 185 km/h (115 mph), which was marginally superior to some of its contemporary counterparts of the same class, such as the Volkswagen Passat or the Opel Vectra (their 1.8-litre engine only had 90 bhp). The turbocharged version offered 122 bhp (91 kW) and an announced top speed of 200 km/h (124 mph). These kind of performances put it on par with higher-end 1.8-litre engines, such as the BMW 318 or 518 of the time, and on par with a host of other 2.0-litre engines of the time.
Handling on cars fitted with the standard (later called "comfort") suspension was frequently criticised. The cars fitted with sports suspension handled much better, but they were criticised for poor ride quality and for being quite low to climb into
Some have found that the engine and gearbox set up, with lots of low-end torque, makes the car accelerate surprisingly quickly from a standing start at traffic lights, but its top speed is quite limited and fuel economy is not particularly good.
Angående motorer så var det 360 som hade riktiga Volvomotorer.
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.
(vet inte om den finns med andra motorer dock)
Det är ingen volvomotor
Vad har du fått det ifrån? För jag har nämligen hört att det är just 2.0 liters motorn som är volvos egna och resten inte är det
B200 till Volvo 360 är en Volvomotor (nära släkt med B230). B20 är något helt annat, trots den snarlika beteckningen
Both versions had a 1.7-litre Renault engine at launch, carried over from the Volvo 300 Series; this was available between 1988 and 1992 in four different versions with a carburettor, singlepoint fuel injection, multipoint fuel injection in the early GLT models and with multipoint fuel injection and a turbocharger with intercooler. The standard 1,721 cc powerplant sported 106 bhp and an announced top speed of 185 km/h (115 mph), which was marginally superior to some of its contemporary counterparts of the same class, such as the Volkswagen Passat or the Opel Vectra (their 1.8-litre engine only had 90 bhp). The turbocharged version offered 122 bhp (91 kW) and an announced top speed of 200 km/h (124 mph). These kind of performances put it on par with higher-end 1.8-litre engines, such as the BMW 318 or 518 of the time, and on par with a host of other 2.0-litre engines of the time.
Handling on cars fitted with the standard (later called "comfort") suspension was frequently criticised. The cars fitted with sports suspension handled much better, but they were criticised for poor ride quality and for being quite low to climb into
Some have found that the engine and gearbox set up, with lots of low-end torque, makes the car accelerate surprisingly quickly from a standing start at traffic lights, but its top speed is quite limited and fuel economy is not particularly good.
Angående motorer så var det 360 som hade riktiga Volvomotorer.
en den den fanns med b19 och b200 som är volvo motorer men den fanns även med b14 som inte är en volvo motor