4392
Sök

köpråd volvo 460

Blyfot
829 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
#1
Någon som vet några kända svaga punkter på dom som man ska kolla extra på?

"bara en mor kan älska en sån son"

1 062 Inlägg
20 november 2008
#2
tyvärr så brukar det vara rost i skärmarna och dörrarna
drivknutsdamaskerna
om startmotorn blir dålig så måste du plocka ut hela motorn för att kunna byta den:P
annars e det inget vad jag vet pappa har haft 2 st och

jag har haft en 460 2.0 -93 det e nog den bästa bil jag haft kommer lätt att köpa en 460 turbo när jag får pengar över smile

mvh

Team Björkeryd

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
20 november 2008
#3
Rost, Rost, Rost, Rost, Sen tycker jag många tar förmycket betalt för dom, i mina ögon är dom inte prisvärda.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Blyfot
829 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
#4
vi pratar gotlands bil = inge salt=inge rost

"bara en mor kan älska en sån son"

Blyfot
829 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
#5
discokapten skrev:
Rost, Rost, Rost, Rost, Sen tycker jag många tar förmycket betalt för dom, i mina ögon är dom inte prisvärda.

1500kr så ja tror de

"bara en mor kan älska en sån son"

149 Inlägg
20 november 2008
#6
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.

(vet inte om den finns med andra motorer dock)

"Ijenkligen"
788 Inlägg
20 november 2008
#7
FarmoR skrev:
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.

(vet inte om den finns med andra motorer dock)

Det är ingen volvomotor smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

Blyfot
829 Inlägg
20 november 2008
Trådstartare
#8
de här är en 1,7... inte mycke volvo alls över den bilen

"bara en mor kan älska en sån son"

149 Inlägg
20 november 2008
#9
opeltiffi skrev:
FarmoR skrev:
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.

(vet inte om den finns med andra motorer dock)

Det är ingen volvomotor smile

Säker? har för mig att renault motorerna var mindre samt på dom tidigare modellerna. Hursomhelst så är 460n med 2liter motorn rätt pigg.

Blyfot
829 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
#10
vad skiller mellan 1,7 89hk och 1,7 102hk??

"bara en mor kan älska en sån son"

36 Inlägg
21 november 2008
#11
opeltiffi skrev:
FarmoR skrev:
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.

(vet inte om den finns med andra motorer dock)

Det är ingen volvomotor smile

Vad har du fått det ifrån? För jag har nämligen hört att det är just 2.0 liters motorn som är volvos egna och resten inte är det


"Ijenkligen"
788 Inlägg
21 november 2008
#12
phettbengt skrev:
opeltiffi skrev:
FarmoR skrev:
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.

(vet inte om den finns med andra motorer dock)

Det är ingen volvomotor smile

Vad har du fått det ifrån? För jag har nämligen hört att det är just 2.0 liters motorn som är volvos egna och resten inte är det

Min morfar hade en 460 med 2,0-motorn. Den ser likadan ut som 1,7 som är en renaultmotor. Motorerna heter ju b17 och b20, kanske därför folk tror att det är volvomotor? wink

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

1 062 Inlägg
21 november 2008
#13
FarmoR skrev:
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.

(vet inte om den finns med andra motorer dock)

vad menar du me tråkig väghållning? den har ju mkt bättre väghållning än tex 940 men visst jag hade ju sänkt min 2cm fram samt körde på 15" med lågprofildäck cool
så jag tycker dem har BRA väghållning

Team Björkeryd

huh?
10 427 Inlägg
21 november 2008
#14
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_460

Both versions had a 1.7-litre Renault engine at launch, carried over from the Volvo 300 Series; this was available between 1988 and 1992 in four different versions with a carburettor, singlepoint fuel injection, multipoint fuel injection in the early GLT models and with multipoint fuel injection and a turbocharger with intercooler. The standard 1,721 cc powerplant sported 106 bhp and an announced top speed of 185 km/h (115 mph), which was marginally superior to some of its contemporary counterparts of the same class, such as the Volkswagen Passat or the Opel Vectra (their 1.8-litre engine only had 90 bhp). The turbocharged version offered 122 bhp (91 kW) and an announced top speed of 200 km/h (124 mph). These kind of performances put it on par with higher-end 1.8-litre engines, such as the BMW 318 or 518 of the time, and on par with a host of other 2.0-litre engines of the time.

Handling on cars fitted with the standard (later called "comfort") suspension was frequently criticised. The cars fitted with sports suspension handled much better, but they were criticised for poor ride quality and for being quite low to climb into

Some have found that the engine and gearbox set up, with lots of low-end torque, makes the car accelerate surprisingly quickly from a standing start at traffic lights, but its top speed is quite limited and fuel economy is not particularly good.

Angående motorer så var det 360 som hade riktiga Volvomotorer.


huh?
10 427 Inlägg
21 november 2008
#15
phettbengt skrev:
opeltiffi skrev:
FarmoR skrev:
Den med 2Liters Volvo motorn är i varje fall ganska pigg. Dock jävligt tråkig väghållning samt att man sitter som en fossil i dom. Men ja, rost finns en hel del. Motorkuddarna är väl inte de hållbaraste heller men är dom trasiga så märks det ju rätt snabbt.

(vet inte om den finns med andra motorer dock)

Det är ingen volvomotor smile

Vad har du fått det ifrån? För jag har nämligen hört att det är just 2.0 liters motorn som är volvos egna och resten inte är det

B200 till Volvo 360 är en Volvomotor (nära släkt med B230).
B20 är något helt annat, trots den snarlika beteckningen wink


796 Inlägg
21 november 2008
#16
Jag hörde att volvo skulle köpa upp varenda 400-serie som fanns och förneka att dom ens har funnits?!

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Nattdrömmare
137 Inlägg
21 november 2008
#17
haha den var bra.. har du hört att tomten finns också? haha

..:: mer vild än tam ::..

huh?
10 427 Inlägg
21 november 2008
#18
Hasselstrom skrev:
Jag hörde att volvo skulle köpa upp varenda 400-serie som fanns och förneka att dom ens har funnits?!

Självsaneringen pågår väl för fullt. Dom skrattar ju tom när 400-ägare vill lämna
in bilen på rostlagning på Volvoverkstad tongue


Blyfot
829 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
#19
steifan skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_460

Both versions had a 1.7-litre Renault engine at launch, carried over from the Volvo 300 Series; this was available between 1988 and 1992 in four different versions with a carburettor, singlepoint fuel injection, multipoint fuel injection in the early GLT models and with multipoint fuel injection and a turbocharger with intercooler. The standard 1,721 cc powerplant sported 106 bhp and an announced top speed of 185 km/h (115 mph), which was marginally superior to some of its contemporary counterparts of the same class, such as the Volkswagen Passat or the Opel Vectra (their 1.8-litre engine only had 90 bhp). The turbocharged version offered 122 bhp (91 kW) and an announced top speed of 200 km/h (124 mph). These kind of performances put it on par with higher-end 1.8-litre engines, such as the BMW 318 or 518 of the time, and on par with a host of other 2.0-litre engines of the time.

Handling on cars fitted with the standard (later called "comfort") suspension was frequently criticised. The cars fitted with sports suspension handled much better, but they were criticised for poor ride quality and for being quite low to climb into

Some have found that the engine and gearbox set up, with lots of low-end torque, makes the car accelerate surprisingly quickly from a standing start at traffic lights, but its top speed is quite limited and fuel economy is not particularly good.

Angående motorer så var det 360 som hade riktiga Volvomotorer.

en den den fanns med b19 och b200 som är volvo motorer men den fanns även med b14 som inte är en volvo motor

"bara en mor kan älska en sån son"

Blyfot
829 Inlägg
21 november 2008
Trådstartare
#20
vi pratar gotland här

"bara en mor kan älska en sån son"


Sök