2784
Sök

Utlottning av världens snabbaste Hayabusa turbo!!

DFFL
9 020 Inlägg
29 juli 2009
no_fake skrev:
Aldin skrev:
Muschke skrev:

Inte om alla fick pengarna tillbaka?

fick dom det då

vad hade dom tjänat på att blåsa folk?

250 000kr. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

325 Inlägg
29 juli 2009
no_fake skrev:
Aldin skrev:
Muschke skrev:

Inte om alla fick pengarna tillbaka?

fick dom det då

pengar

865 Inlägg
29 juli 2009
FireTraXX skrev:
no_fake skrev:
Aldin skrev:

fick dom det då

250 000kr. tongue

jo om dom fick sålt alla lotter...

Fast jag tror då enligt min mening att allt gick rätt till

5 198 Inlägg
29 juli 2009
1000 lotter skulle dom sälja... inte alla,,,

865 Inlägg
29 juli 2009
gamlingen skrev:
1000 lotter skulle dom sälja... inte alla,,,

Det kommer att säljas exakt 1250st
GRÄNSEN FÖR UTLOTTNINGEN GÅR VID 1000 SÅLDA LOTTER

744 Inlägg
29 juli 2009
Minister skrev:
Skulle inte Qvarnis Porsche lottas/auktioneras ut också, för några år sedan? Har för mig att det blev samma sak av den affären.

Var det inte samma med  Loaded?

Evolution Garage
478 Inlägg
29 juli 2009
Jimmu skrev:
Minister skrev:
Skulle inte Qvarnis Porsche lottas/auktioneras ut också, för några år sedan? Har för mig att det blev samma sak av den affären.

Nä inte loaded

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

1 200 Inlägg
29 juli 2009
Jimmu skrev:
Minister skrev:

Just jäklar, det stämmer! smile

http://www.richardgoransson.com/2007/11 … n-bli-din/
Helt fantastiskt! Nu kan vem som helst lägga ett bud och vinna superbilen som slagit rekord på Nürburgring. Den Loaded BMW M3 CSL som jag rattat är nu till “försäljning” via en lägsta-unika-bud-auktion på nätet. Passa på och lägg ett bud så kan den bli din!

Efter projekt loadeds slutförande med supertiden på 7.22.8 runt nordslingan på Nürburgringär nu bilen till salu. Den ka bli din för endast 1 krona! En del av överskottet i auktionen kommer gå till välgörande ändamål.

Logga in på www.bid2aid.com för mer info
Senast redigerat av Minister (29 juli 2009)

88 Inlägg
29 juli 2009
En båge byggd för ca 500000kr lottas ut.

1250 lotter skall säljas a250kr. Detta ger 312500kr (Bågen kanske inte är värd mer nu)

Då detta är ett lotteri vem står då för vinstskatten? Eftersom lottförsäljningen bara ger 312500kr så får nog vinnaren stå för den delen.

Frågan är då vad blir "vinstskatten" inkomsskatten på en båge byggd för runt 500000kr?

SWTRacing skrev:
Nu är det äntligen dax - BLYSLÄDEN som innehar världsrekordet på ett hjul med 346.25km/h (499hk på bakhjulet) skall lottas ut i samarbete med världens största motorcykeltidning MOTORCYCLENEWS som även kommer att sköta själva dragningen av vinnaren!! (byggkost närmare 500000kr)

Det kommer att säljas exakt 1250 lotter a 250kr stycket, dom flesta på NEC MOTORCYCLESHOW i Birmingham/England även om jag hoppas att den stannar i Sverige hos någon som verkligen kommer att använda den!!

Därför ges du chans (PM'ar pga av tråden där vi gjorde en poll om utlottning eller ej) att köpa en eller flera lotter innan mässan i England startar den 27 november!! (avslutas den 7 december)

Finns intresse så skickar du ett sms till följande mobilnummer (0736873950) med namn, adr samt hur munga lotter som du är intresserad av så svarar vi dig inom 24 timmar!!

Mvh,
/SWT Racing.

(BER OM URSÄKT OM TRÅDEN EJ PASSAR HÄR)

Saabifierad
2 031 Inlägg
29 juli 2009
Mr_Redbull skrev:
då skulle detta falla under kategorin bedrägeri?

Jorå, bedrägeri om inte dom som köpt lotterna fått tillbaka pengarna (vilket jag inte tror)

Har för mig att utlottningen sköts upp en eller två gånger och sedan blev det helt tyst.

I och med att ghostrider är en brottsling förvånar det mig inte om lotteriet enbart var en stor bluff.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

744 Inlägg
29 juli 2009
Minister skrev:
Jimmu skrev:
Minister skrev:

Just jäklar, det stämmer! smile

http://www.richardgoransson.com/2007/11 … n-bli-din/
Helt fantastiskt! Nu kan vem som helst lägga ett bud och vinna superbilen som slagit rekord på Nürburgring. Den Loaded BMW M3 CSL som jag rattat är nu till “försäljning” via en lägsta-unika-bud-auktion på nätet. Passa på och lägg ett bud så kan den bli din!

Efter projekt loadeds slutförande med supertiden på 7.22.8 runt nordslingan på Nürburgringär nu bilen till salu. Den ka bli din för endast 1 krona! En del av överskottet i auktionen kommer gå till välgörande ändamål.

Logga in på www.bid2aid.com för mer info

Jo, var det inte så? men det blev väl inget med det heller p.g.a. så dåligt intresse eller hur var det?

Sök