3785
Sök

Moderat? Hur tänker en sån?

Makaronborrare
993 Inlägg
31 oktober 2007
#81
Nille_del_Mar skrev:
calibra1992 skrev:
Nille_del_Mar skrev:
Dagens sanning är hur gärna man inte vill se det att det är Borgarna som betalar för sossarna.

Innan ni vänsterpack börjar gnälla så sätt er ner och tänk igenom vem det är som betalar för er välfärd. Ni kan även fundera på om man passar på en sida som garaget som till stor del går ut på att framhäva det finaste och per definition även pengar..

Ni är på en kapitalistisk sida!
Take it or leave it!
Haha det var det dummaste. Var i Garagets regler har du hittat detta påstående någonstans? Tror nog det finns andra sidor som du kan söka dig till i såfall om det är det du letar efter tongue
Du är ute på tunn is min vän!
Var i texten skrev jag att det för det första var en regel??
Var i texten skrev jag att det var denna typ av sida JAG personligen sökte mig till?
Ok att du försöker hitta brister och fel i mina argument men du får nog försöka höja dig ett jack om jag ska ta dina motargument på allvar.

Om du tittar på toplistan på denna sidan.
(där merparten av sidans användare vill hamna) så ser du ganska snart att det är bilar som är väldigt påkostade. Har jag då fel när jag säger man framhäver fina bilar (påkostade)??

Sätt dig ner tänk till och kom med ett motargument som är lite över sandlådenivå så ska jag absolut svara på det. fortsätter du i den nivå du precis gjorde behöver du inte räkna med svar.
Dumma påståenden och fantasier är inget jag argumenterar mot!
Okej jag uttryckte mig otydligt men det får jag säga du gjorde med
Det jag menade var att jag tycker garaget ska vara för alla oavsett vilken politisk åskådning och storlek på plånbok
Och det jag reagerade på var "Man kan fundera på om man passar på en sida
som garaget som till stor del går ut på att framhäva det finaste och per definition pengar" Förklara för mig vad du menade med det så jag slipper misstolka dig


Teddan
2 495 Inlägg
31 oktober 2007
#82
Nille_del_Mar skrev:
Så tjatigt!
ja det enda som tjänar på moderaterna är de rika...
Vem tror du tjänar på sossarna då? Ja de fattiga.

Oavsett hur man gör så är det en klyfta som inte gillar det.

Skulle vara kul att veta vilken utbildning de personerna här har.
Skriv gärna om ni är sossar eller moderater..

Jag tror det kommer ge en liten bild över hur det ser ut.
Givetvis finns det säkert de som hittar på för att dölja sanningen också.

För skojs skull börjar jag.

Moderat:
Gymnasie: Naturvetenskapliga programmet med teknisk inriktning
Högskola: Industriell Design 3 år.
Tack vare min utbildning har jag jobb idag!
hehe

Jag har diverse utbildningar  bla brandtekinker (så skall ni elda upp erat hus så rådfråga mig först)
men har varit egenföretagare i 5år för att sedan sälja till ett större företag och sitter kvar som avdelningschef.
Är även styrelsemedlem och aktie ägare i företaget jag sålde till och jobbar för idag.

Ja jag är moderat, dock är jag inte svensk medborgare så jag får inte rösta i riksdagsval.
Kommunalt får jag rösta och det gör jag blått, bor även i en kommun som blev vald till årets kommun 2006 och är moderat styrd.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1337
1 343 Inlägg
31 oktober 2007
#83
calibra1992 skrev:
Nille_del_Mar skrev:
calibra1992 skrev:

Haha det var det dummaste. Var i Garagets regler har du hittat detta påstående någonstans? Tror nog det finns andra sidor som du kan söka dig till i såfall om det är det du letar efter tongue
Du är ute på tunn is min vän!
Var i texten skrev jag att det för det första var en regel??
Var i texten skrev jag att det var denna typ av sida JAG personligen sökte mig till?
Ok att du försöker hitta brister och fel i mina argument men du får nog försöka höja dig ett jack om jag ska ta dina motargument på allvar.

Om du tittar på toplistan på denna sidan.
(där merparten av sidans användare vill hamna) så ser du ganska snart att det är bilar som är väldigt påkostade. Har jag då fel när jag säger man framhäver fina bilar (påkostade)??

Sätt dig ner tänk till och kom med ett motargument som är lite över sandlådenivå så ska jag absolut svara på det. fortsätter du i den nivå du precis gjorde behöver du inte räkna med svar.
Dumma påståenden och fantasier är inget jag argumenterar mot!
Okej jag uttryckte mig otydligt men det får jag säga du gjorde med
Det jag menade var att jag tycker garaget ska vara för alla oavsett vilken politisk åskådning och storlek på plånbok
Och det jag reagerade på var "Man kan fundera på om man passar på en sida
som garaget som till stor del går ut på att framhäva det finaste och per definition pengar" Förklara för mig vad du menade med det så jag slipper misstolka dig
Det jag skrev var inte otydligt alls. Det var bara för du var så inställd på att hitta fel..
Garaget är för alla, jag säger inte att man ska vara nåt speciellt.
Jag säger däremot att de fina bilarna som är påkostade syns mer.
syns dom mer och får beröm är dom lite "bättre"..
Det går inte att argumentera emot.
Det är väl ingen som tex köper en tidning med rostiga bilar! man vill köpa en tidning med fräcka bilar med tv överallt osv...

Det jag menade:
(ska ta det på låg nivå så att alla förstår)
Har du sett en kommunist gå runt med Prada väskor och Gucci skor?
Har du sett en högt uppsatt VD gå med second hand kläder?
Har du sett en diabetiker stå och suga på en sockerbit?
osv osv...

Står man för en sak måste man kunna stå för det fullt ut.
Är man kommunist kan man ju inte konsumera saker som kostar mer.
Då bryter man ju mot hela sin egen ideologi..

På samma sätt fungerar detta, alla ska ha lika.
Hur kan man då vara medlem på en sida där man har ett röstningssystem?
Är det bara jag som tycker det är konstigt?
Man sätter poäng på en bil efter utseende dvs man framhäver individen.
Är inte det emot allt ni står för?

I'm not a fighter, I'm a lover!

Makaronborrare
993 Inlägg
31 oktober 2007
#84
Angående jobbpolitiken så kan man inte påstå att Göran P gjorde något bra för Sverige. Det låter nästan som att allt var bättre förr men det var det inte. Klyftorna minskade inte tvärtom trots att man hade chansen att göra något åt det. Ungdomsarbetslösheten ryckte han bara på axlarna åt trots att det ansågs var en av dom viktigaste frågorna. Reinfeldt förde fram detta på ett bättre sätt och jobbfrågan avgjorde valet


Teddan
2 495 Inlägg
31 oktober 2007
#85
Mirano skrev:
Jag är inte helt insatt i allt men min mamma är halvt sjukskriven och inte fan får hon en jäkla massa pengar iaf, hon har knappt råd med mat bara. Jag säger inte att vänstersidan eller socialdemokraterna är perfekta, men de är klart mycket bättre än moderaterna. Självfallet ska man ha högre lön om man har utbildat sig många år osv. Vilka som har gått i skolan i 30 år har samma lön som någon på en bensinmack har? De har kanske det för att de inte kan få jobb inom det de har utbildat sig pga arbetsbristen. Angående att jag skulle behöva flytta för ett att få jobb så tror jag inte det är så mycket bättre på andra ställen. Det finns 7410 lediga jobb i stockholm på ams hemsida, hur många arbetslösa finns det i stockholm? Det finns inte jobb så att det räcker till alla människor, så är det bara, maskiner osv ersätter många arbeten. Och skulle det då hjälpa folk att få jobb genom att de som är sjuka och utslitna från jobb de har haft ska bli tvingade att söka jobb? Genom att de gamla som arbetat massor inte ska få gå i pension? Jag förstår inte hur man kan tycka att moderaterna skulle kunna hjälpa låginkomsttagare. De enda som tjänar på moderaterna är de "rika". Än så länge har jag inte hört något alls som moderaterna gjort för att hjälpa oss låginkomsttagare. Att säga att alla som vill ha jobb kan få jobb förstår jag inte, om det inte finns lediga jobb till alla, hur ska då alla kunna få jobb?
du har ju inte långt till danmark.. där finns det jobb!

alla lediga jobb finns inte hos ams, å sen är det som jag har sagt tidigare alla som är arbetslösa söker inte jobb.

jag har 32mil enkelresa till mitt jobb allt hänger på var man vill jobba

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

DFFL
9 020 Inlägg
31 oktober 2007
#86
Ironman skrev:
en avundsjuk gosse är oftast sosse...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Teddan
2 495 Inlägg
31 oktober 2007
#87
FireTraXX skrev:
Ironman skrev:
en avundsjuk gosse är oftast sosse...
big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Makaronborrare
993 Inlägg
31 oktober 2007
#88
Nille_del_Mar skrev:
calibra1992 skrev:
Nille_del_Mar skrev:

Du är ute på tunn is min vän!
Var i texten skrev jag att det för det första var en regel??
Var i texten skrev jag att det var denna typ av sida JAG personligen sökte mig till?
Ok att du försöker hitta brister och fel i mina argument men du får nog försöka höja dig ett jack om jag ska ta dina motargument på allvar.

Om du tittar på toplistan på denna sidan.
(där merparten av sidans användare vill hamna) så ser du ganska snart att det är bilar som är väldigt påkostade. Har jag då fel när jag säger man framhäver fina bilar (påkostade)??

Sätt dig ner tänk till och kom med ett motargument som är lite över sandlådenivå så ska jag absolut svara på det. fortsätter du i den nivå du precis gjorde behöver du inte räkna med svar.
Dumma påståenden och fantasier är inget jag argumenterar mot!
Okej jag uttryckte mig otydligt men det får jag säga du gjorde med

Det jag menade var att jag tycker garaget ska vara för alla oavsett vilken politisk åskådning och storlek på plånbok
Och det jag reagerade på var "Man kan fundera på om man passar på en sida
som garaget som till stor del går ut på att framhäva det finaste och per definition pengar" Förklara för mig vad du menade med det så jag slipper misstolka dig
Det jag skrev var inte otydligt alls. Det var bara för du var så inställd på att hitta fel..
Garaget är för alla, jag säger inte att man ska vara nåt speciellt.
Jag säger däremot att de fina bilarna som är påkostade syns mer.
syns dom mer och får beröm är dom lite "bättre"..
Det går inte att argumentera emot.
Det är väl ingen som tex köper en tidning med rostiga bilar! man vill köpa en tidning med fräcka bilar med tv överallt osv...

Det jag menade:
(ska ta det på låg nivå så att alla förstår)
Har du sett en kommunist gå runt med Prada väskor och Gucci skor?
Har du sett en högt uppsatt VD gå med second hand kläder?
Har du sett en diabetiker stå och suga på en sockerbit?
osv osv...

Står man för en sak måste man kunna stå för det fullt ut.
Är man kommunist kan man ju inte konsumera saker som kostar mer.
Då bryter man ju mot hela sin egen ideologi..

På samma sätt fungerar detta, alla ska ha lika.
Hur kan man då vara medlem på en sida där man har ett röstningssystem?
Är det bara jag som tycker det är konstigt?
Man sätter poäng på en bil efter utseende dvs man framhäver individen.
Är inte det emot allt ni står för?
Ja du har helt rätt om man nu ska jämföra mot den värsta formen av kommunism. Bara för att jag inte röstade för alliansen så betyder det väl inte att man är kommunist? Nej att tro att alla ska ha lika mycket är inte realistiskt. För mig får folk tjäna hur mycket pengar dom vill. Jag är inte avundsjuk. Begär inte att alla ska köra en sliten Calibra bara för att jag inte har råd med en Ferrari. Jag röstar gladligen femmor även på dyra bilar. Så för egen del så passar garaget. Men vad kommunister tycker och tänker får någon annan svara på


Makaronborrare
993 Inlägg
31 oktober 2007
#89
r-ted skrev:
Mirano skrev:
Jag är inte helt insatt i allt men min mamma är halvt sjukskriven och inte fan får hon en jäkla massa pengar iaf, hon har knappt råd med mat bara. Jag säger inte att vänstersidan eller socialdemokraterna är perfekta, men de är klart mycket bättre än moderaterna. Självfallet ska man ha högre lön om man har utbildat sig många år osv. Vilka som har gått i skolan i 30 år har samma lön som någon på en bensinmack har? De har kanske det för att de inte kan få jobb inom det de har utbildat sig pga arbetsbristen. Angående att jag skulle behöva flytta för ett att få jobb så tror jag inte det är så mycket bättre på andra ställen. Det finns 7410 lediga jobb i stockholm på ams hemsida, hur många arbetslösa finns det i stockholm? Det finns inte jobb så att det räcker till alla människor, så är det bara, maskiner osv ersätter många arbeten. Och skulle det då hjälpa folk att få jobb genom att de som är sjuka och utslitna från jobb de har haft ska bli tvingade att söka jobb? Genom att de gamla som arbetat massor inte ska få gå i pension? Jag förstår inte hur man kan tycka att moderaterna skulle kunna hjälpa låginkomsttagare. De enda som tjänar på moderaterna är de "rika". Än så länge har jag inte hört något alls som moderaterna gjort för att hjälpa oss låginkomsttagare. Att säga att alla som vill ha jobb kan få jobb förstår jag inte, om det inte finns lediga jobb till alla, hur ska då alla kunna få jobb?
du har ju inte långt till danmark.. där finns det jobb!

alla lediga jobb finns inte hos ams, å sen är det som jag har sagt tidigare alla som är arbetslösa söker inte jobb.

jag har 32mil enkelresa till mitt jobb allt hänger på var man vill jobba
Nej Ams fyller ingen funktion i dag. Dom perioder man varit arbetslös har man inte fått någon hjälp av dom. Ska man hitta jobb i dag så får man leta själv


263 Inlägg
31 oktober 2007
#90
Nille_del_Mar skrev:
Hur kan man då vara medlem på en sida där man har ett röstningssystem?
Är det bara jag som tycker det är konstigt?
Man sätter poäng på en bil efter utseende dvs man framhäver individen.
Är inte det emot allt ni står för?
Det här förstår jag inte? Kan ju bara prata för mig själv men varför skulle det vara konstigt att man är medlem på denna sidan barför man inte har råd med en fin bil? Har man bara intresset så är ju alla välkommna, självfallet så ligger de snyggaste bilarna i topp och de är oftast de dyraste bilarna varför skulle "vi" vara emot det? Likväll som att de som har ett bra arbete som har utbildat sig mycket för att få detta jobbet får högre lön, tycker inte jag är något fel med det. Men att en regering enbart ska gynna dessa människor är ju fel? Sossarna är inte heller så bra, det har jag inte sagt men om man ska välja mellan moderaterna och sossarna så väljer jag ju sossarna. Dock står jag på vänsterpartiets sida. Inget parti är perfekt, vänsterpartiet har med fel på vissa punket, det är inte lätt att få alla nöjda. Men som det är nu så blir bara de fattiga fattigare vilket jag iaf tycker är fel. Finns mycket som är fel i detta landet (det mesta är nog nästan fel tongue) men att sänka skatter som enbart gynnar höginkomsttagare och göra livet svårare för låginkomsttagare tycker iaf jag är fel. Sen moderaterna tog makten så får mamma mycket mindre pengar varje månad vilket bland annat resulterade i att jag fick flytta därifrån. Så jag undrar vad moderaterna har gjort som är bra? Har fortfarande inte hört något possitivt som dom har gjort.


Maizer
31 oktober 2007
#91
Jag orkar inte läsa vad ni skrivit. Vill bara poängtera att sossarna är det sämsta som hänt sverige, någonsin.

263 Inlägg
31 oktober 2007
#92
r-ted skrev:
du har ju inte långt till danmark.. där finns det jobb!

alla lediga jobb finns inte hos ams, å sen är det som jag har sagt tidigare alla som är arbetslösa söker inte jobb.

jag har 32mil enkelresa till mitt jobb allt hänger på var man vill jobba
Känner folk i många olika städer som inte hittar något jobb, skall alla behöva flytta utomlands för att kunna få jobb? Nej alla lediga jobb finns inte hos ams, ams hjälper inte särkillt mycket. Det är väll tur att alla arbetslösa inte söker jobb, hade ju varit extremt svårt att få jobb då. Och dessa "soffliggare" som inte söker något jobb som det har pratats om tror jag är väldigt liten del, de flesta människor vill nog ha ett jobb. Har man inga kontakter så är det välldigt svårt att få jobb idag, de som säger annat har kontakter och vet inte hur det är för dom som inte har det. Att pendla till danmark för mig hade blivit lite för långt så då måste jag flytta, vilket jag hellst inte vill samt att det är nog svårt att skaffa lägenhet utan något fast jobb.


285 Inlägg
31 oktober 2007
#93
Maizer skrev:
Jag orkar inte läsa vad ni skrivit. Vill bara poängtera att sossarna är det sämsta som hänt sverige, någonsin.
för att ?  vore ju bra med ett belägg bakom det.

du tänker på att det var så att dom som hade det svårt inte behövde ha det lika svårt ?

en satans jävla Volvo.

Maizer
31 oktober 2007
#94
Ravestream skrev:
Maizer skrev:
Jag orkar inte läsa vad ni skrivit. Vill bara poängtera att sossarna är det sämsta som hänt sverige, någonsin.
för att ?  vore ju bra med ett belägg bakom det.

du tänker på att det var så att dom som hade det svårt inte behövde ha det lika svårt ?
Nej jag är moderat, jag tänker att de kan gott ha det lite sämre utan att gnälla.

DFFL
9 020 Inlägg
31 oktober 2007
#95
Maizer skrev:
Ravestream skrev:
Maizer skrev:
Jag orkar inte läsa vad ni skrivit. Vill bara poängtera att sossarna är det sämsta som hänt sverige, någonsin.
för att ?  vore ju bra med ett belägg bakom det.

du tänker på att det var så att dom som hade det svårt inte behövde ha det lika svårt ?
Nej jag är moderat, jag tänker att de kan gott ha det lite sämre utan att gnälla.
Agreed!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

3 722 Inlägg
31 oktober 2007
#96
Fattar inte varför folk gnäller... - Tänk på dom som har det sämre.

Vadå dom som har det sämre, ni hade det lika när sossarna var i makten, hur kan det då bli sämre??, vadå M höjer lite här och där, men tänk på att dom även sänker!!

blacken
31 oktober 2007
#97
Maizer skrev:
Jag orkar inte läsa vad ni skrivit. Vill bara poängtera att sossarna är det sämsta som hänt sverige, någonsin.
Där har väldigt fel, moderaterna är inte bättre dom. Sedan så har detta land drabbats utav mycket värre saker än politiker av varierad kvalisort.

Wallraff
319 Inlägg
31 oktober 2007
#98
r-ted skrev:
Muz skrev:
Jag är inte så insatt, men antar att jag inte skulle få hem en faktura från försäkringsbolaget på 400:- extra om det inte vore för moderaterna!
nej det skulle du inte fått.
Men ta reda på varför du betalar dom extra pengarna så gnäller du nog inte .
Det stod i brevet vart pengarna skulle gå så jag gnäller lagomt...


263 Inlägg
31 oktober 2007
#99
Maizer skrev:
Ravestream skrev:
Maizer skrev:
Jag orkar inte läsa vad ni skrivit. Vill bara poängtera att sossarna är det sämsta som hänt sverige, någonsin.
för att ?  vore ju bra med ett belägg bakom det.

du tänker på att det var så att dom som hade det svårt inte behövde ha det lika svårt ?
Nej jag är moderat, jag tänker att de kan gott ha det lite sämre utan att gnälla.
HAHA

Dom som har det lite bättre bårde sluta gnälla istället, dom som har det sämre betalar också skatt, det är inte bara de som har det bättre som gör det. Så då tycker jag nog att man har rätt att gnälla. Ska ju vara rättvist i sammhället, ska ju inte vara every man for himself, då kan vi likväl slopa regeringen helt å hållet.


DFFL
9 020 Inlägg
31 oktober 2007
#100
Ja, korkade moderater som höjer pensionen.

Personligen så tycker jag att avlivning borde vara obligatoriskt när man nått 65.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.


Sök