3364
Sök

Värsta/bästa skolämnet...

379 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Tjena!

Tänkte då jag nu sitter å sista minuten pluggar inför ett provi imorrn i ett ämne jag inte gillar speciellt mkt, undrar jag vad ni andra hade för ämnen i skolan som ni tyckte bäst och sämst om smile

Idrott <3

KIP mad

Mvh big_smile

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
23 november 2008
Idrott var nog roligast och matte det sämsta

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 november 2008
Fysik B, finns ju en del å säga om det ämnet tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
24 november 2008
Alltså, naturkunskap utklassar ju alla andra ämnen när det gäller tristess och idrott är helt klart roligast (:

Even fools they say, can find a way out of the dark.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
24 november 2008
Finns seriöst inget roligt tror ja...
Idrotten är väl de enda som sticker ut lite och kan vara roande tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 november 2008
Reeplayed skrev:
Alltså, naturkunskap utklassar ju alla andra ämnen när det gäller tristess och idrott är helt klart roligast (:

ok, håller med naturkunskap är både tråkigt och onödigt lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sladdgalning
297 Inlägg
24 november 2008
Rquired skrev:
Reeplayed skrev:

jag med! lol

Bmw 316 -89
Volvo 244 - 89
Fiat Uno - 88
Bmw 525 - 89

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
24 november 2008
roligast  = meket

tråkigast  = lätt engelskan för våran lärare e sjuk i huvudet tongue

12 086 Inlägg
24 november 2008
Rquired skrev:

Jag fattade fan inte ett skit av Fysik B, jag slickade mig helt brun för att få godkänt.

Annars tyckte jag skolan va rätt ok, slappt om inte annat.
Men det som va värst måste ha varit svenska B, massa skönlitteratur o sån skit.

¨
Rquired skrev:
Reeplayed skrev:

Ja, naturkunskap sög ju iofs *** oxå..
Senast redigerat av JapMax (24 november 2008)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
24 november 2008
Efter två års pluggande till civ. ing. i Maskinteknik måste jag säga att Fysiken har varit skojjigast. Räkna på ljusvågor och elektromagnetiska vågor, relativt lätt då vi fick ha formelsamling. Kunde gå en timme tidigare från tentan t.om (5 timmars-tenta). smile

Tråkigast är Hållfasthetslära, det håller vi på å läser nu. Så jävla svårt och segt. T.ex räkna på om en metallbit med viss snittarea plasticerar när man lastar på x antal Nm i vridning.  Som vanligt ska man kunna alla formler utan till osv. Det enda man får ha med sig på tentan är penna och sudd typ. Kommer förhoppningsvis klara det på 3'e omtentan eller nått. hmm
Senast redigerat av FL3JM (24 november 2008)

Kanon..
1 473 Inlägg
24 november 2008
Som med det mesta så är det tråkigt värre om man inte kan det.

Ang hållfasthetslära så är nog det en såndär grej som är riktigt skoj när man väl lär sig det.
Jävligt bra att kunna om inte annat när man ska bygga saker, sparar endel trial and error big_smile..

Ja själv tyckte man väl de mesta i skolan sög, hemkunskapen man hade på högstadiet va lätt de bästa tillsammans med idrotten, gött som fan att få me sig lite nybakat efter lektionen big_smile

Blev inte som jag borde blivit
418 Inlägg
24 november 2008
Rquired skrev:

Kan bara hålla med dig där. Förstår inte vitsen med det ämnet tongue

Annars var ju Idrott hyffsat trevligt. Och alla ämnen vi hade med våran älskade Hansson. skönaste läraren.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.

Avstängd
962 Inlägg
24 november 2008
Håltimmarna...

Hemmasittare
241 Inlägg
24 november 2008
Alla SO ämnen var sämst. Svenska B som någon sa var också grymt tråkigt.

VW Ägare
1 011 Inlägg
24 november 2008
Idrott och mina praktiska ämnen tyckte jag var roligast.

Tråkigast var nog vissa av konstuktionsämnena. Beräkningar av hur mycket en bro, balk, limfog mm håller.

Henrik Eberlund

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
24 november 2008
Har ett ämne som heter Projekt/företagande, innebär att vi som elever i grupp ska starta olika Riktiga företag och få det att rulla på när det gäller budget, olika platser av gruppens medlemmar, revisor, vd samt arbetaren osv osv.

Rekond/tvätt-firma startas inom kort smile

DET är roligaste ämnet i skolan just nu big_smile

//Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
24 november 2008
Det jag hatade mest var nog Svenska (p.g.a vår überfeministlärare som tvingade på oss massa
meningslös skitpropaganda) och Arbetsmiljö & Säkerhet (totalt jävla pisstråkigt ämne).

Favoritämnena var såklart alla datarelaterade ämnen (webdesign, mediakommunikation, multimedia
o.s.v). Kändes verkligen som att det var något för mig. MVG i alla de ämnena trots att jag kuggade
på alla teoriprov. Det är skillnad. Med andra ord borde jag vara haj på sånt där tjabbel...

Religion låg också på topp under Gymnasiet faktiskt. Det är inget ämne jag gillar egentligen, men
där hade vi nog den bästa läraren man kunde få. Och vi läste mycket om alternativ medicin och
udda religioner, häxkonster och liknande. Väldigt intressant, faktiskt.

2 014 Inlägg
24 november 2008
Det jag hatade mest i skolan var NV-ämnen (matematik, fysik, kemi, biologi, etc) och idrott. Inte för att jag är/var någon soffpotatis, utan för att cirka 90% av våran idrott gick ut på bollsporter. Jag är född helt utan bollsinne och hatar därför allt vad bollsporter heter. Kroppen höll jag istället i trim på fritiden.

SO-ämnen och språk gillade jag bäst, framförallt historia, religion och filosofi. Antar att engelskan var OK, men var inte där särskilt mycket tyvärr.

I stort sett saknar jag skolan rejält, skulle gärna sätta mig i skolbänken igen om jag hade råd.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

998 Inlägg
24 november 2008
När man gick i skolan hatade man den men nu vill man gå om den igen haha.
Hatade Estetisk verksamhet  där jag hade bild, bild är inte fel men den läraren var helt dum i huvudet.
Kom man 1 minut försent så fick man en utskällning som om man hade satt eld på skolan.

Älskade idrott, underbara lärare och ofta fick vi göra det vi ville.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted&#65279; for the sake of wanteness.

OEM <3
6 957 Inlägg
24 november 2008
Snackar vi grundskolan så va ju Tekniken, idrotten roligaste och sämst va NO
På gymnasiet så va ju fordon å idrotten roligast även eng. tråkigast var religion

OEM <3

Sök