3035
Sök

Köpråd: supra eller skyline?

Evolution Garage
1 299 Inlägg
24 november 2008
Köp en R33GTS finns från 80-90, och är ett mycket bättre köp än dedär... fundera inte ens på supran. Ska du prompt ha någon utav de 2 så ta skylinen, inte för att jag e partisk för skyline utan för att jag e partisk för turbo å manuell låda!

Sky´s the limit...

7 120 Inlägg
24 november 2008
m_ster skrev:
Aerodynamik skrev:
m_ster skrev:
av dessa där 2 så hade jag valt supran då den hade finare former smile annars så skulle ja satsa på en skyline kombi istället de är snygga smile

Det finns ingen Skyline kombi. Dock finns Nissan Stagea som har Skyline motor/drivlina.

jag kallar den skyline kombi då den har ju samma motor och sen så står det faktiskt i annonsen smile

http://www.blocket.se/vi/18829193.htm?ca=7_s

Dem har bara tagit med namnet Skyline för att förtydliga att det är Skyline motor i den. Men det gör den inte till någon "Skyline-kombi". Den heter Stagea och inget annat. Punkt. smile

Meister
6 763 Inlägg
24 november 2008
Aerodynamik skrev:
m_ster skrev:
Aerodynamik skrev:

Det finns ingen Skyline kombi. Dock finns Nissan Stagea som har Skyline motor/drivlina.

jag kallar den skyline kombi då den har ju samma motor och sen så står det faktiskt i annonsen smile

http://www.blocket.se/vi/18829193.htm?ca=7_s

Dem har bara tagit med namnet Skyline för att förtydliga att det är Skyline motor i den. Men det gör den inte till någon "Skyline-kombi". Den heter Stagea och inget annat. Punkt. smile

Där har vi svaret som vi dividerade om i en annan tråd. Den fanns med rb26dett big_smile

Forummoderator
26 349 Inlägg
24 november 2008
Ska du övningsköra i en bil med automat så blir det inte direkt enklare när du ska köra upp, eller övningsköra hos bilskolan. Tvärtom. Visst. En Supra är en Supra men med automat så lär man sig ju inte att koppla, eller hitta dragläge i uppförsbacke osv.

Och sen att välja att övningsköra en bil med så pass många hästar förresten. Som ungdom - 18 år lite uppöver - då man har kortet så kör en del som en vilde. Hur kommer inte då en på 16 köra? Inget illa menat men, då föredrar nog jag att se dig köra med en bil med lite hästkrafter och sen uppdatera dig med mer hästar under huven.
Jag säger inte alla alla missköter sig. Eller att du kommer göra det. Du kör säkert så lugnt och fint. Men det räcker gott med alla epor som blåser förbi en..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

198 Inlägg
24 november 2008
Spara pengarna å köp en supra med turbo istället, kommer ångra dig annars!
Finns även billiga supror runt 100k, då brukar de va lite att fixa mm men du som har tid så rekomenderar ja de istället smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
24 november 2008
Skulle nog "kanske" ta supran. gillade inte den skylinen så mycket. fast den går ju att lacka om. minuset på supran var för några hästar för en supra och automat. men ja det är upp till dig. smile

Thedriftking
24 november 2008
Trådstartare
AirOne skrev:
Ska du övningsköra i en bil med automat så blir det inte direkt enklare när du ska köra upp, eller övningsköra hos bilskolan. Tvärtom. Visst. En Supra är en Supra men med automat så lär man sig ju inte att koppla, eller hitta dragläge i uppförsbacke osv.

Och sen att välja att övningsköra en bil med så pass många hästar förresten. Som ungdom - 18 år lite uppöver - då man har kortet så kör en del som en vilde. Hur kommer inte då en på 16 köra? Inget illa menat men, då föredrar nog jag att se dig köra med en bil med lite hästkrafter och sen uppdatera dig med mer hästar under huven.
Jag säger inte alla alla missköter sig. Eller att du kommer göra det. Du kör säkert så lugnt och fint. Men det räcker gott med alla epor som blåser förbi en..

jag kör ganska lugnt tycker jag men ibland e det kul att gasa lite, det får ju alla hålla med om big_smile
men det jag menar e att jag vill att jag och min pappa ska kunna åka lite och ha kul och kanske åka till mantorp park och ställa ut bilen. inte ha en värsting bil utan att den ser okej ut och går någorlunda bra.

terazzi
24 november 2008
Trådstartare
Jasså en pappa betalar? men va trevligt ^^
Ne men seriöst, satsa på R32an..

Måste bara fråga,ska din pappa betala bensinen/försäkring åt dig med?

Thedriftking
24 november 2008
Trådstartare
terazzi skrev:
Jasså en pappa betalar? men va trevligt ^^
Ne men seriöst, satsa på R32an..

Måste bara fråga,ska din pappa betala bensinen/försäkring åt dig med?

det kommer ju att vara pappas bil så ja det kommer han att göra.... tror jag och jag kommer väll att "ta" över bilen sen vid 17-18 års ålder och då kommer jag ju att betala allt smile

(men jag frågar ifall att vi köper en skyline/supra, så jag vet vilken som e bäst sen när vi kanske köper en:))
Senast redigerat av Thedriftking (24 november 2008)

terazzi
24 november 2008
Trådstartare
Ah okej smile
men jag va faktiskt ganska ironisk med wink
Men lycka till då smile

Valet står klart på Nissanen wink lite opartisk ^^ haha

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
24 november 2008
Alltid Supra över GTS och GT-T skit. -.-

Enligt mig, så suger Skyline hårt förutom GT-R. Förlorar all charm utan fyrhjulsdriften. Supran spelar ingen roll direkt, då drivlinan är skottsäker nanting.

Sen så ser den helt enkelt bättre ut. Förutom kanske R33/34.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

1 002 Inlägg
24 november 2008
jag va faktiskt lite påväg att köpa just den r32:an i våras, men det blev inget av de då.. Så jag skulle absolut satsa på den..!

Lite övedrivet att köpa en skyline när man är 15 år eller.? Pappa betalar, välkommen till verkligheten om några år när han inte står bakom dig med plånboken i högsta hugg..!!! Eller ska du alltid leva på han.?

...

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
24 november 2008
Thedriftking : tjena jag tycker de jag såg på dom 2 första bilderna , så tycker jag att du ska välja supran , men åt andra sidan tycker jag skyline , men jag gillar inte R32 :an ,

Nissan Silvia

Profile at Phoenix Foundation
171 Inlägg
24 november 2008
Supra e en GT vagn, skyline e ett Monster. Behöver man säga mer?

Scuderia_lusso hast Benzin Um Bluth

Forummoderator
26 349 Inlägg
24 november 2008
..glömde säga för topicens skull: då röstar jag för Skylinen smile
Som föredetta brevbärare kan jag säga att det är ingen stor omställning att sitta på högra sidan än på den vänstra. Större omställning att gå från automat till manuell, kan jag tänka mig.
Men. Det är vad jag tycker det..lycka till smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Thedriftking
24 november 2008
Trådstartare
dahboy skrev:
jag va faktiskt lite påväg att köpa just den r32:an i våras, men det blev inget av de då.. Så jag skulle absolut satsa på den..!

Lite övedrivet att köpa en skyline när man är 15 år eller.? Pappa betalar, välkommen till verkligheten om några år när han inte står bakom dig med plånboken i högsta hugg..!!! Eller ska du alltid leva på han.?

nae, nu har alla fattat fel..... det e pappa som ska köpa bilen och ha som sin egen men sen kanske han släpper den till mig när jag e 18 år. och så ska vi ju fixa med den tillsammans, ha kul och lära oss saker på vägen och sen så e det ju hans val om vi ska köpa den eller inte.

7 120 Inlägg
24 november 2008
Siarnaq skrev:

Enligt mig, så suger Skyline hårt förutom GT-R. Förlorar all charm utan fyrhjulsdriften. Supran spelar ingen roll direkt, då drivlinan är skottsäker nanting.

Automatlådan i Supra är inte skottsäker. Sen är inte GTS-T och GT-T skit, bra mycket bättre än Auto N/A Supror.

Meister
6 763 Inlägg
24 november 2008
Aerodynamik skrev:
Siarnaq skrev:

Automatlådan i Supra är inte skottsäker. Sen är inte GTS-T och GT-T skit, bra mycket bättre än Auto N/A Supror.

Skyline har väll rätt så skottsäker drivlina de med. Aldrig hört något annat iaf. Men en na supra med automat skulle aldrig komma på tanken.

Avstängd
914 Inlägg
24 november 2008
Skyline.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

@ GARAGET.ORG
229 Inlägg
24 november 2008
Lätt Skylinen!! supran har ingen turbo = tråkigt=/

Sök