3225
Sök

angående Skimming någon som varit med om detta ?

Muttley
24 november 2008
Hej jag har ett litet problem.
jag tror jag blivit utsatt för detta helvetes dådet skimming.
i morse hade jag över 1000 kronor på själva slösekontot.

nu ikväll när jag tittade så hade jag enbart 391 kr kvar
har använt kortet enbart för 319 kronor idag.
då skulle de varit 745 kronor kvar ju.

men sen går jag in och tittar på internet banken där summorna står uppe på skyddat belopp, och då står de 400 kronor skyddat idag.

även den 21e står detta belopp.

är de tecken på att något svin har stulit?.
vad ska man göra när man märkt detta?

och hur gör banken åt detta då 800 kr har försvunnit ut i intet?

enda jag har via autogiro är bankens egna lån.

gör de någon nytta alls att spärra mitt kort?

174 Inlägg
24 november 2008
tkd_rille skrev:

du kanske få behålla dina 391 kr iaf.. hmm

Muttley
24 november 2008
ErikJohansson skrev:
tkd_rille skrev:

du kanske få behålla dina 391 kr iaf.. hmm

jag har fört över allting som fanns kvar på kontot som är kopplat till mitt kort, de är så att jag är jääävligt orolig för att de ska hända något inatt när lönen kommer in på kontot dessutom.

Muttley
24 november 2008
är de någon som har en aning om hur detta fungerar?.
har efter lite med forskande i de hela kollat igenom

samma dag pengarna har försvunnit så har jag även tankat på samma station, i fredes och idag.

och är de någon som har varit med om liknande problem ??

1 814 Inlägg
24 november 2008
Är du jätteorolig så byt bank/stäng kontot och öppna nytt.

var försiktig och håll koll runtom, inspektera bankomaten varje gång tongue

Muttley
24 november 2008
expect1991 skrev:
Är du jätteorolig så byt bank/stäng kontot och öppna nytt.

var försiktig och håll koll runtom, inspektera bankomaten varje gång tongue

jag har fört över alla lönepengar till sparkontot som enbart jag vet vad de är för siffror och man kan enbart gå in och hämta pengarna eller använda dosan jag har för att föra över.

jag var nyss uppe och kollade på tankomaten här då de försvunnit samma dagar man tankat och samma belopp. men de såg ut som alla andra kortläsare där uppe.
jag ska kolla vad banken säger imorron om själva kontot för de är sjukt irriterande.
speciellt nu efter man läst om de i tidningen för 2 dar sedan med.

Egenföretagare
999 Inlägg
24 november 2008
Om du har blivit utsatt för detta kommer banken ersätta dig, så vänd dig till dom.

Muttley
24 november 2008
weeeman skrev:
Om du har blivit utsatt för detta kommer banken ersätta dig, så vänd dig till dom.

har du någon aning om hur lång tid de tar innan man får ersättning för detta? om de tar en timme eller vecka?.
inte för de är knapert men man hade ju ändå planer på att amortera lite på bilen :S

Muttley
25 november 2008
så nu har jag varit på banken.  varje gång jag tankat på shell så har de tagit frihten att ta 400 kr extra per tilfälle och de går knappt nå dem.

615 Inlägg
25 november 2008
Det är inte så att du har råkat ut för de nya automaterna där man sätter ett maxbelopp att tanka för sen drar det så mycket oavsett hur mycket man tankar?
Givetvis så kommer pengarna tillbaka inom ett visst antal timmar.
En kompis råkade ut för detta för någon vecka sedan men det var 1000kr som bara försvann, men dom kom tillbaka av sig själv efter 2-4dar eller nått sånt.

Let's stance!

Muttley
25 november 2008
Fizzer skrev:
Det är inte så att du har råkat ut för de nya automaterna där man sätter ett maxbelopp att tanka för sen drar det så mycket oavsett hur mycket man tankar?
Givetvis så kommer pengarna tillbaka inom ett visst antal timmar.
En kompis råkade ut för detta för någon vecka sedan men det var 1000kr som bara försvann, men dom kom tillbaka av sig själv efter 2-4dar eller nått sånt.

pratat med shell med nu.. alla som har ett maestro kort borde kolla när de har tankat på shell då de verkade vara över hela landet.

så nu ska jag ner till banken och få tillbaka dem.

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
25 januari 2009
Någon som varit utsatt för detta och vet hur lång tid det tar innan banken utrett vad som hänt, så man kan få tillbaka sina pengar?

Kompis till mig börja på nytt jobb nu i januari, så förra arbetsgivaren gjorde en slututbetalning på hans lön nu i Januari.
När han nu skulle handla så gick inte köpet igenom, han går utanför för att ta ut pengar i automaten.
Trycker in 500 uttag förstort.
Provar igen 400 uttag förstort.
Tar och trycker ut ett saldobesked och ser att någon tagit 28000kr från kontot.

Smoke Tires Not Drugs.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 januari 2009
mickecorrado skrev:
Någon som varit utsatt för detta och vet hur lång tid det tar innan banken utrett vad som hänt, så man kan få tillbaka sina pengar?

Kompis till mig börja på nytt jobb nu i januari, så förra arbetsgivaren gjorde en slututbetalning på hans lön nu i Januari.
När han nu skulle handla så gick inte köpet igenom, han går utanför för att ta ut pengar i automaten.
Trycker in 500 uttag förstort.
Provar igen 400 uttag förstort.
Tar och trycker ut ett saldobesked och ser att någon tagit 28000kr från kontot.

Fyfan va surt, hur fan kan man stjäla saker som andra har slitit för!
Senast redigerat av -Mackan- (25 januari 2009)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
25 januari 2009
de e otäckt när en blir drabbad om sånt , ta kontakt med banken å se vad dom kan göra åt de , anannrs så får ju kanske byta bank , hoppas att de kommer att ordna sig för dig

Nissan Silvia

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 januari 2009
Du måste spärra ditt kort, det går att göra på internet även en söndag.
När banken öppna, pratar med dom, de ska lössa ditt problem på allra bästa sett så att du får dina pengar tillbaka på ditt konto, Banken kan ser var eller vilken apparat det har dragit ut pengar, därefter kan dom göra en sökning på apparaten.
Lycka till!

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Försöker iaf
1 998 Inlägg
27 januari 2009
Blev av med 800kr. 400 + 400. Skyddat belopp. Ringde banken å de sa att hade ja inte fått pengarna om några dar så skulle ja spärra. Fick tillbaka de kronorna. Å såklart flytta ja allt till ett annat konto under tiden.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

180 Inlägg
28 januari 2009
Jag har sett att det står skyddat belopp på min också, men sen efter några dagar brukar det stå exakt vad det är.

Sök