2800
Sök

Eftermontera fönsterhissar?

38 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
Tjena.

Har vev idag på fönstren i bilen.
Jag vill nu lyxa till det med elektriska fönsterhissar.

Finns det universalkit att köpa, eller måste man ta från en liknande bil som är utrustad med fönsterhissar orginal?

Bilen som det gäller är en toyota starlet 87a.

12 086 Inlägg
25 november 2008
Hittar du modellanpassade grejor sparar du mkt tid.

Dessa universalkit är jag mkt skeptisk till, har sätt två varianter och båda kräver omfattande ändringar.
Finns de inga modellanpassade ska du försöka hitta en hiss som går rakt upp i en skena, inte massa saxhistorier.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 november 2008
skulle nog fan gå å köpa mig en starlet som har fönsterhissar som original, blir ju dyrt å köpa alla delar på skroten o göra själv..om du nu inte har en superfin starlet...
hade hållit mig från universal, finns inget som heter de liksom tongue kanske när de gäller isskrapa isf

38 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
skulle nog fan gå å köpa mig en starlet som har fönsterhissar som original, blir ju dyrt å köpa alla delar på skroten o göra själv..om du nu inte har en superfin starlet...
hade hållit mig från universal, finns inget som heter de liksom tongue kanske när de gäller isskrapa isf

Jag tror inte det finns nån starlet innan 90 som har fönsterhissar.
Jag har redan köpt en reservdelsbil, och jag köper gärna inte en till bara för hissarnas skull. smile

Men egentligen, hur många olika sätt kan man hissa ner och upp en ruta på egentligen?

Verkar som om man helt enkelt få ta det man kommer över och mosa dit själv.
Custom is the shit.

Sök