25 november 2008
Trådstartare
Hallå alla
Jag har en volvo 945 som jag köpte för 2000:- för drygt ett år sedan med diverse fel som jag försöker fixa. Problemet är att jag är helt kass på att mecka, allt jag rör pajar. Det sista jag hade sönder var vajern till motor-huven (jag lyckades böja den framme vid spaken på nåt sätt). Detta var för några månader sen. Jag blev då så less på skiten att jag gav upp.
Idag gjorde jag dock ett försök att sätta igång igen. Först och främst vill jag fixa vajern till motorhuven.
Jag fick inte ut hela den där lilla plastgrejen som sitter på vajern genom hålet i torpedväggen (eller vad det heter) så jag klippte av den där lilla metallgrejen längst fram på vajern & drog av plastgrejen (Bild1). Hur får man in en ny vajer genom hålet om den där plastgrejen sitter på?
Jag undrar även om någon duktig 940-fanatiker kan avgöra ifall jag har böjt till metallen där spaken till motorhuven sitter eller om det är "rätt" vinkel på den (Bild2)?
Sen undrar jag ifall man skall dra vajern genom första (vänstra, inifrån bilen sett) huvlåset (Bild3, där pennan pekar), eller under första huvlåset? Har redan glömt bort hur den satt!
Hoppas någon har lust att svara på mina flum-frågor!
Jag försöker inte ens längre...