3290
Sök

Fortkörning på 50 väg

1 036 Inlägg
3 december 2008
Ska finnas idioter till allt!
Synd de inte är fängelsestraff för nysketna 18 åringar som tror det är COOOOOLT att köra så fort det bara går, och riskera andra människors liv, bara för det är skitkul att köra fort.. HALLÅ ELLER!

Muttley
3 december 2008
Andy_88 skrev:
mitt kort hade dom strimlat på plats om dom tagit mig..... var 100 över på en 50väg.... tror inte pappablå uppskatar 150 genom samhället

de hade inte strimlat enbart ditt körkort de hade nog gärna strimlat dig. 150 på en 50 väg. synd man inte kunde dra körkortet på folk som är så löjliga och skryter om en sådan extremkörning.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
3 december 2008
Andy_88 skrev:
mitt kort hade dom strimlat på plats om dom tagit mig..... var 100 över på en 50väg.... tror inte pappablå uppskatar 150 genom samhället

Coolt!

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

457 Inlägg
3 december 2008
Andy_88 skrev:

Du tog nog "Dagens dumjävel" pris på garaget idag med dina citat! big_smile

SQ
1 343 Inlägg
3 december 2008
MariaC skrev:
Är det på natten eller tidigt på morgonen så är där ju knappast någon ute då
går det lätt över 100
Lardi skrev:
ja kör gärna för fort, dock bara på ställen som enbart kan skada mig själv, finns de barn/ungdommar/vuxna i närheten eller vad som så är de lagliga hastigheter å lägre därtill om situationen kräver de!

aldrig att ja skulle dra på över 100 på en 50 väg vid tätbebyggt område...

Andy_88 skrev:

lika illa att köra fort där, ingen skillnad

inte lika illa, bägga är olagligt ja.. men då du riskerar andras liv så anser iaf jag att de är "värre" att köra vårdslöst på lägre begränsade hastigheter..

knappast någon ute`? du är ute, så varför kan inte fler vara de?

va du gör å inte gör spelar inte mig nån roll... men för min del så är de ganska anpassade hastigheter på sånna vägar..

Ljudnörd!

205 Inlägg
3 december 2008
Tycker faktiskt man ska respektera 50vägar. Om det inte är jävligt dumma vägar med 5km raksträcka och inga hus eller dylikt som man ibland tror är 70 vägar.

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
3 december 2008
50vägen jag var på var på ett stort öppet industri område med inhänade parkeringar och finns inget bostadsområde i närheten, de som rör sig där syns tidigt på löångt håll.... någ att jag kanske kör som en idiot i bland, men jag e inte galen
Senast redigerat av Andy_88 (3 december 2008)

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

dalmasens
3 december 2008
Andy_88 skrev:
50vägen jag var på var på ett stort öppet industri område med inhänade parkeringar och finns inget bostadsområde i närheten, de som rör sig där syns tidigt på löångt håll.... någ att jag kanske kör som en idiot i bland, men jag e inte galen

var de inte lite dumt å skryta om att du körde så fort på 50. å de var sååå kul.
Idioti att köra så fort på 50 väg, är 50 av en anledning liksom..

Mästare
2 947 Inlägg
3 december 2008
Andy_88 skrev:
prodrive skrev:
Kör man som en idiot på 30 och 50 vägar ska man inget körkort ha, håll er till större vägar där det enda man riskerar är sitt körkort och eventuellt sitt eget liv... smile

lika illa att köra fort där, ingen skillnad

Ja, just det det är därför det finns AutoBahn i Tyskland för att det är lika farligt hmm roll

Andy_88 skrev:

Nej, du bara framstår som det.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

355 Inlägg
3 december 2008
Andy_88 skrev:
50vägen jag var på var på ett stort öppet industri område med inhänade parkeringar och finns inget bostadsområde i närheten, de som rör sig där syns tidigt på löångt håll.... någ att jag
kanske kör som en idiot i bland, men jag e inte galen

haha du måste ju vara helt blåst du skrev ju nyss det var genom samhälet... vill du gassa så kör på motorvägen då de inte är andra bilar där .............

67 Inlägg
4 december 2008
du andy_88! är det så kul att köra fort så håll dig där det är 110, och håll då 110 så slipper du köra upp i baken på någon.
sen så fattar jag inte att man ens kan sitta och skryta med att du kör för fort på en 30väg. men det är klart du har väll inga barn att tänka på. och du tänker väll inte på som har det heller! men när man har haft körkort i 3månader så vet man ju allt och är världsmästare på att köra bil!
ps. hoppas polisen strimlar ditt körkort och ser till att du får åka buss i flera år framöver!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 december 2008
Andy_88 skrev:
ähh, kom igen nu, köra fort e skit kul, som om udu aldrig gjort de da=P

Mer än dubbelt så fort på 50-väg är inte ens försvarbart.. Inte om det var helt tomt från trafik heller. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 december 2008
Andy_88 skrev:

Jag önskar att en sånt idiotisk nu tagen körkort som kör 150 på 50 som du gör skulle blir straffad av polisen med IP adress och därefter betala för det och t.o.m stänga från garaget ty man blir bara förbannad att läsa en sådan inlägg!!!.mad Du är verkligen omogen och inte värt att har körkort.
Senast redigerat av alain (4 december 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Administratör
11 911 Inlägg
4 december 2008
Egentligen borde jag stängt av Andy_88, inte minst pga att han skryter om det han gjort som om det vore något häftigt, men jag tror jag låter bli och låter er såga honom istället. Det känns nästan som ett bättre "straff" smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
4 december 2008
Andy_88 skrev:

du är som den där killen som höll på att köra över mig och min dotter då vi skulle gå till dagis igår. hade den killen stannat då jag skrek och pekade finger så hade man suttit häktad för mordförsök nu..

30 och 50 där tar man det lungt

2slow

Muttley
4 december 2008
chrizz skrev:
Egentligen borde jag stängt av Andy_88, inte minst pga att han skryter om det han gjort som om det vore något häftigt, men jag tror jag låter bli och låter er såga honom istället. Det känns nästan som ett bättre "straff" smile

haha du är riktigt sjysst smile, tror de kan komma mycket trevliga kommentarer mot honom smile.

2 072 Inlägg
4 december 2008
fick böta på 30 då jag körde 46 :S resultat ca 2600:-
" detta då vägen var 50 innan o jag körde lagligt.. men sen har de sänkt till 30.. och jag kollade ej på skyltar för jag kör typ 10ggr per dag den sträckan.. polisen stoppar o säger --hej du har kört 46-- jag* okej ??? han säger --jaa vi har sänkt till 30..! ja ba.. förvirrad okeej.." körkort tack och böter.."
sen sa han.. du har tur i oturen hade du kört 51 hade körkorten behållits :S

Sandzoo i da house

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 december 2008
Irmscher Vectra skrev:
Andy_88 skrev:
ähh, kom igen nu, köra fort e skit kul, som om udu aldrig gjort de da=P

Mer än dubbelt så fort på 50-väg är inte ens försvarbart.. Inte om det var helt tomt från trafik heller. hmm

Been there done that och aldrig mer. Skäms hmm

Smålänning
7 883 Inlägg
4 december 2008
Har råkat köra i 70 på 50 väg en gång... För det såg ut som en 70-väg... Tyckte de va extremt korkat av mig...

Men 150 på 50 väg är komplett vansinne! Det är ju precis att man vill köra så fort på E22...

Låt mig gissa...

Nybliven körkortstagare med en 940 LTT som har bromsraketer och stannar på en meter från 200 och du har, eftersom du är ung, en reaktionsförmåga som stannar, eller kanske t.om backar tiden?

Alla har vi vart färska, jag va det för 2,5 år och ca 10 000 mil sen. Om du lyckas behålla ditt körkort så länge så kommer du också förstå wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

33 Inlägg
4 december 2008
Andy_88 skrev:

Inte konsigt att det händer olyckor, inte nog med att det är tragiskt när privatbilister blir påkörda, men vi som arbetar på väg dygnet runt uppskattar inte den typen av körning nånstans, om vi ses nån gång så hoppas jag att det är mitt släp du ser på riktigt nära håll mad

stenskott i fronten innebär att du ligger efter..

Sök