har fått en 2kg brandsläckare till bilen(volvo 744).
Är det någon som skruvat in en sådan i sin 740? isåfall vart?
vill ha den i kupen så att jag kan använda den om det börjar brinna, den behövs absolut inte synas. Huvudsaken är att den sitter bra å att man kan koma åt den.
Jag själv har funderat på hatthyllan faktiskt, är ju som en skål där i originalhatthyllan på sedanerna. Dock är det väl inte så smart att ha den högt placerad ifall den skulle lossna vid en ev krock.. Men går ju säkert att fästa ordentligt.
jag har min i skuffen på corollan! men framför sätet är ju en bra ide! om det skulle vara så att man började se lite rök från bilen så hadde jag fått upp brandsläckaren väldigt fort ska jag låva!
Senast redigerat av corollaistheshit (27 november 2008)
Du ska nå släckaren från förarplats, kanske sitter man fastklämd när man behöver använda den. Under förarsätet brukar vara standard när man utrustar bilar med släckare från fabrik men det finns kanske inte plats där? Att skruva fast en 2-kilos släckare med små skruvar i någon panel-plast är ingne bra idé. Gör ont att få den på sig om den lossnar vid en krock, se till att fästet sitter rejält bultat.
sen kapade jag ett järn å smackade dit den å skruvade fast brandsläckaren i den. Så nu sitter släckaren där handtaget satt i taket förut. höger bak så att jag kan få tag i den från förarplattsen...
Bagaget och vid passagerarens (fram) fötter, det är dom två ställen jag har sett folk placera dom. Men med lite fantasi kommer du säkert på ett bra ställe att placera brandsläckaren.
dock blir jag eventuellt tvungen att byta placering efterrsom vid eventuell krash så kan den kanske åka ur spännbanden och flyga fram som en torped. den e ju trots allt nästan bakom nackstödet...