ja tycker BMW ska köpa volvo för att då kanske dom kan gå tillbaka till bakhjulsdrift, tänk t5/t6+rwd mums
tror det skulle vara liten chans att dom gjorde volvo bakhjulsdriven även om BMW köpte dom
Om BMW skulle köpa Volvo, skulle det vara för att nå ut till dom marknader där BMW inte har så stor marknadsandel, jämfört med Volvo.
Som i Sverige, där marknaden för V70 har varit enorm fram tills nu, likadant i USA är Volvo ett ganska vanligt märke - vanligare än många tror. Ofta som taxibilar, men även S40 och de lite mindre modellerna är omtyckta i städerna.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Jo det har ryktats tidigare om det men det känns väldigt ologiskt, vad ska BMW med Volvo till? Konkurrera med sig själva?
Nä Renault känns som det mest logiska, då kommer det nära AB Volvo igen också.
Volvo kan inte konkurrera med BMW.
Volvo och BMW inriktar sig på samma premium-segment, samma kunder, liknande prisnivåer, liknande storlekar på bilar, liknande modellconcept och utbud... så visst är de konkurrenter. Sen om man tycker att BMW gör bättre bilar, så är det en annan sak.
ja tycker BMW ska köpa volvo för att då kanske dom kan gå tillbaka till bakhjulsdrift, tänk t5/t6+rwd mums
tror det skulle vara liten chans att dom gjorde volvo bakhjulsdriven även om BMW köpte dom
Om BMW skulle köpa Volvo, skulle det vara för att nå ut till dom marknader där BMW inte har så stor marknadsandel, jämfört med Volvo.
Som i Sverige, där marknaden för V70 har varit enorm fram tills nu, likadant i USA är Volvo ett ganska vanligt märke - vanligare än många tror. Ofta som taxibilar, men även S40 och de lite mindre modellerna är omtyckta i städerna.
Sverige-marknaden tror jag inte är något BMW suktar så hemskt mycket mer efter, det säljs förhållandevis lite nya bilar här, vi är bara 9 miljoner männsikor och med en av I-ländernas äldsta bilparker. I USA så är BMW större än Volvo. Volvo har ju inget som BMW inte har idag i modellutbudet? Det är helt ologiskt att BMW köper Volvo men den som lever får se...
Volvos fyra största marknader är USA, Tysklan, England och Sverige. 2007 såldes nästan en halv miljon personbilar. Det finns sex miljoner Volvo-ägare.
Jag tycker visst det är logiskt om BMW skulle vilja komma få en firma som kan få samma statistik igen, med hjälp av kapital och bra ägare.
BMWs motsvarande uppgifter har jag en stark känsla av att de är mkt större på alla de punkterna. BMW skulle kanske däremot behöva något bilmärke som ex Hyundai.
Du menar alltså att BMW endast skulle köpa Volvo för att tjäna pengar och inte för att komplettera dem i något avseende? Det vore ju ingen bra lösning för Volvo för de har ju senaste 8 åren haft stora problem att deras ägare FORD bara sugit ur dem vinsten
BMWs motsvarande uppgifter har jag en stark känsla av att de är mkt större på alla de punkterna. BMW skulle kanske däremot behöva något bilmärke som ex Hyundai.
Du menar alltså att BMW endast skulle köpa Volvo för att tjäna pengar och inte för att komplettera dem i något avseende? Det vore ju ingen bra lösning för Volvo för de har ju senaste 8 åren haft stora problem att deras ägare FORD bara sugit ur dem vinsten
Tills du presenterar några fakta, så tar jag för givet att du bara tar ur tomma luften, för att BMW förstås måste vara bättre än Volvo på alla punkter.
Givetvis är det ju det handlar om, att utveckla bilarna och sälja mer.
Men du tror väl inte att NÅGON köper ett bilmärke för att INTE tjäna pengar på det...?
Edit: För övrigt tog jag siffrorna från Volvos sida, du kan ju prova BMWs...?
Senast redigerat av TurbOla (2 december 2008)
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
jag tror Volvo skulle gå bra med Bmw som ägare. Hoppningsvis snyggare design. Kanske nån sportigare modell med bakhjulsdrift ? Önskandet är stort. Men blir säkert nån japanskt som köper dom =/
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (2 december 2008)
jag tror Volvo skulle gå bra med Bmw som ägare. Hoppningsvis snyggare design. Kanske nån sportigare modell med bakhjulsdrift ? Önskandet är stort. Men blir säkert nån japanskt som köper dom =/
"nån sportigare modell med bakhjulsdrift ? " Toyota t.ex. har ju ingen sån, nej då ;p Alla vet ju att alla Supror som så omtalas är framhjulsdrivna med motorn mittmonterad. *HOST*
volvolastvagnar skulle jag vilja se som ägare igen vad tror ni om det?
vet nu inte mkt om volvo lastvagnar, men har dom pengar till det? och hur går det för deras ekonomi nu i dessa tider då?
()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)
Hoppas på att det blir svenskt igen + att man börjar nytillverka Volvo 240/740/940!
vadå, byggd på samma ritningar? i princip återuppta byggandet av dom eller?
()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)
Hoppas på att det blir svenskt igen + att man börjar nytillverka Volvo 240/740/940!
Exakt, varför inte?
iofs. . . fast lite uppdateringar får dom gärna göra, typ bättre krocksäkerhet, lite mera "upp to date" i allmänhet
()()
(°°)
(oo)
Exakt, varför inte?
Göra fler? vi har ju nästan lyckats utrota dom. konstigt nog är det dom som älskar 740 mäst dom som dödar fläst av dom oxå. å ni ska ha en elosh för det