3038
Sök

Volvo S40 T4 -98 Går ryckigt vid kallstart!

171 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Som rubriken säger; bilen går ryckigt/hackar när jag gasar på och bilen är kall. Tomgången är fin...
När motorn blivit varm går den fint igen.

Nån som vet vart man skall börja leta? Inga felkoder reggade...

//Linda
Senast redigerat av MissMotor (8 februari 2009)

“I never saw a wild thing sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”

171 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Ingen som kan hjälpa? sad

A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 december 2008
kan va lamdan som håller på och ger upp eller trasig tomgångs motor / eller att den behövs rengöras

hade de problemet på en skit saab jag hade 1 gång lämnade in den och de bytte lamndan och gjorde rent tomgångs motorn så va den normal igen

Livsnjutare
362 Inlägg
2 december 2008
jag hade försökt söka på x40nordic:s hemsida där finner du dom flesta svaren !
jag vet tyvär inte sad
om du inte finner det du söker på x40 nordics sida så prova att pm:a torpis här på garaget..
Hoppas det löser sig !

mvh Johan

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

171 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Okej, skall kika där! Tack...

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 december 2008
Läs ut felkoder först, återkom sedan.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Random Hero
4 047 Inlägg
3 december 2008
tankavluftningsventilen strular på min och har likande problem, försvinner när motorn e varm men man måse starta om den

Dog food lid. Backwards

171 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Inga felkoder är registrerade...

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 december 2008
kontrollera dp luftläckage mellan LMM och insug.  kan vara snorkeln mellan LMM och turbo eller någon a vacumslangarna som ansliter vid spjällhuset.

även hål i IC, trasig slang mellan IC och tomgångsmotor mm...

haka av tryckröret från turbon och blåd med tryckluft in där så hör du om det läcker.  (ett blåsmunstycke och en strumpa som tätning funkar utmärkt)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök