Läst igenom hela tråden nu och måste säga att garaget blev ju riktigt fint. Trevligt bilbygge med som garanterat att följas Lycka till med byggandet
Tack och tack! Jag tror att allt är klart i garaget nu:) Asconan är det dock inte... Ska lägga min dotter nu och ge mig ut och slipa spackel, det är Inte kul.
Igår kom min Tradera-vinst hem. En glasfiberhuv. Den är begagnad och ser ut att ha varit med om en hel del, men det ska nog gå att få fason på den igen. Funderar på att gjuta av insidan av min gamla huv för stabilitet och utséende. GFK-huven är stärkt med några rör på undersidan och jag är mycket nyfiken på vad det är för rör. Typ VP eller Aluminium skulle jag tro.
Kan nog vara en idé... "Huv förstärkt med rör" får en ju lite betänklig på ett sätt... Den får ju inte bli för styv i längsled så att säga, alla minns vi väl skandalen med pirat-motorhuvarna till Volvo 240 som inte deformerades utan trycktes genom vindrutan in i kupén om man krockade...
"En annan sak i görningen" gick åt helvete!!! Får se om det blir av eller hur det skall lösas... Annars har jag mest fått nytt jobb och inte hunnit vara speciellt mycket i garaget. Ska till Stockholm i helgen så vi får se när det kan tänkas bli mek-dag nästa gång.
Jaha! Jag har slipat tanken ren från limrester (!?) och tvättat den. Sedan fick den en dusch med rödfärg. Kommer förhoppningsvis att sättas tillbaka innan helgen. Fler bilder kommer. Har sökt och fått nytt jobb så nu kan snart Vectran slaktas. Motor, el, och lite annat pyssel kommer hamna i den här bilen istället. Bränslepump mm i bakluckan. Lite stålspunnen bränsleslang skall inhandlas. Nån som känner ett stort behov av en mycket väl fungerande 1,9l motor?