3139
Sök

hjäl av val av bas..

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
kan de vart den..hmm..tror den hadde basarna spelandes bakåt..liknade golf bil..en vit..fan minnet sviker en..den hadde liknade 6.5" i dörrarna.dubbla iaf..

jes de är spl basen elr basarna ja har 2 sty..

ja får ta mig ut lite i sommar o testa grejjorna..mot andra:P
kul o veta hur man ligger till..
o kul o få bra tips osv..

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
ante_hedis skrev:
TRANSPORT skrev:
det är fina basar du har

men dom där soundstream är helt sjuka på basa , alltså vi snackar DD stuk
va har du för steg? hur många har du tänkt ? en eller två ?

om du har nått skönt "monster" steg borde du prova på splx soundstream HEHE . its sick

annars finns för lite mer money

Dragster DWC228 sinnesjukt tålig
favoriten är dock DD9512g Composite 2x1 ohm
när vi snackar 12"or

har inte ägt en endaste personligen , men hört alla , kopplat in en sådan Dragster och Soundstreamen åt polare
DD basen behöver ingen presentation. har för mig det är den som Blekinge radio vann EM GULD med nyligen. EN ENDA BAS  just DD 9512an om minnet funkar. du vet svenska SM är ingen big deal
men börjar man vinna i EM då är det tungt !!

de va en 10" jimmy hade. Och hur många SM guld har du då eftersom att de inte är nån big deal? Sen ska de sägas att jimmy har jobbat extremt mycke med sin låda!!!!

jao..de är jimmy som hjälpt mig endel på val av grejjor..

457 Inlägg
2 december 2008
öhh, jimmys bil är röd med svart rektangulära märken överallt. Men kan orion HCCAva nå? inge fin ljud, men ett satans monster

457 Inlägg
2 december 2008
aha okej, missuppfatta dig då big_smile

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
ante_hedis skrev:
aha okej, missuppfatta dig då big_smile

hehe vem pratar du om nu??missuppfatta mig elr?

för vad? elr  menar du transport:P

bil snacket hadde ja me tt-avant tongue
Senast redigerat av pattilatti2 (2 december 2008)

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
orion HCCAva  inte aktuellt..
dont like it..

får intryck av att dom spelar högt säkert men inge nice:P

Avstängd
216 Inlägg
2 december 2008
kolla in denna http://www.soundstream.com/subwoofers-ri.htm

jag tror stenhårt på den
eller JL W7

Mest på soundstream R1 reference

lycka till

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
ja den va ju snygg iaf:)
jl ska väl o va mot de lite mer fin lirs hållet,
får sova på saken..o ta en provlyssning till i bilen..

återkommer ..

6 851 Inlägg
3 december 2008
Va tror du om en Morel Ultimo bas då? Dessa ska vara något så in i..sägs det. har själv inte haft nöjet att verkligen lyssna på den, bara lte snabbt och kan säga att det va trevligt.
Den är inte den mest högstspelande basen, men det är välljud på HÖG nivå med den och det går självklart spela på ganska bra oxå.. wink

Men frågan är, vill du kunna spela högre än vad du gör idag, eller ska det vara kanske lika högt fast "renare"?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
jo ja har spanat in dom me..men är för mig ett helt okänt märke..men du tyckte om den?

137 Inlägg
3 december 2008
annars har ju Hertz släppt en ny SPL bas, dock kostar den lite men verkar VÄLDIGT lovande smile
http://www.bilradiohuset.se/sv/article/ … _unlimited

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
3 december 2008
pattilatti2 skrev:
jo ja har spanat in dom me..men är för mig ett helt okänt märke..men du tyckte om den?

Moral kanske är okänt för dig......men de är allt annat än ngr duvungar i spelet.
De har hållt på ett BRA tag.
Likaså Hertz...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Avstängd
216 Inlägg
3 december 2008
Morel Ultimo har vunnit några EISA AWARDS PRISER . bla för bästa subwoofer till bil 2007 tror ja det var med just Ultimo basen . det skall vara riktigt härliga grejjer om man gillar finliret

det är 5,1" talspole på den i en 12a.  Hehehe
Det är finlirar grejjer på topp

http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=220

en vacker dag ska jag ha såna i en av mina bilar . bestämt redan i somras för det!
är bra sugen på en hel Morel bil med framsystem oxå , kanske MCintosh steg . ha grejjerna i en lyx bil
nått av MBs  eller Bmw 750in , sitta med ett glas champagne . låta frun köra och må bra bara

finns i 2x2 eller 2x4 ohm
Senast redigerat av TRANSPORT (3 december 2008)

lycka till

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
3 december 2008
TRANSPORT skrev:
du vet svenska SM är ingen big deal

Du kan åka på semester till ett varmare land! Så långt du bara orkar.

För övrigt vann JIMMY både EM och SM.

Igen, åk på semester till ett varmare land

Och, vill moderatorn stänga av mig så gör det! Jag är trött på detta ändå. Mig eller honom. Välj själva!

/Jonas

språkbrukspolisen hyvlade av lite vassa hörnnn :-)
Senast redigerat av jonash (3 december 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
öhh..va fan..?

alltså borde de inte finns lite bättre regler här på garaget.
att tillåta endast dom som har erfarenhet,att hjälpa folk.som tex moderatorer,inom billjud osv.så inte alla kan skriva en massa skit,för det kommer vi aldrig ifrån,
att vinna sm e väl fan inge skit,de visar att man lagt ner rätt mkt tid o kunskap på det man gör.inte precis alla som gör det.
jag är iaf väldigt imponerad av att jonash vunnit 2 år på raken o flera sm guld.
o jag litar mkt på hans tips gällande kunskap o skrev tidigare i tråden att ja även skulle lyssna in hans förslag/ideer till varför ja skulle behålla det tråden handlar om.
ibland dras man med i svamlet bara för att man e så satans less på att endel,som inte har nå att göra ska jävlas /svamla va det nu kan vara.
men man ska inte tracka ner/snacka skit om saker man inget vet om.

att ställa frågor kan va öppet för alla,men dessa gissnings lekar borde anpassas/angränsas..
vilket inte är så jävla svårt,för en datakunning man./kvinna
garaget blir mkt renare,och hamnar säkert bland topp 20 nästa år.
bättre o ha 20 sty som kan billjud svara på saker än 3000 som svamlar.o i alla trådar svarar dom kunniga
men de överröstas av allt svammel.
samma i biltrådar osv.
mvh/patrik

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 december 2008
jonash skrev:
TRANSPORT skrev:
du vet svenska SM är ingen big deal

Du kan åka på semester till ett varmare land! Så långt du bara orkar.

För övrigt vann JIMMY både EM och SM.

Igen, åk på semester till ett varmare land

Och, vill moderatorn stänga av mig så gör det! Jag är trött på detta ändå. Mig eller honom. Välj själva!

/Jonas

/Jonas

Såg också det uttalandet men det är ingen idé att säga något, man får bara på nöten ändå
har jag fått erfarenhet av.. men visst vill man ha TRANSPORT som bilstereoguru så e det
lugnt för min del.. Jag kan hålla mig för mig själv.
Senast redigerat av Tokken (3 december 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 631 Inlägg
3 december 2008
TRANSPORT skrev:
en vacker dag ska jag ha såna i en av mina bilar . bestämt redan i somras för det!
är bra sugen på en hel Morel bil med framsystem oxå , kanske MCintosh steg . ha grejjerna i en lyx bil
nått av MBs  eller Bmw 750in , sitta med ett glas champagne . låta frun köra och må bra bara

Morel med McIntosh har jag lyssnat en hel del på. P Johannesson har en sån i Advanced 5.

Visst fungerar det bra, men det hade det gjort med massor av andra grejor också.....

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
3 december 2008
pattilatti2 skrev:
öhh..va fan..?

alltså borde de inte finns lite bättre regler här på garaget.
att tillåta endast dom som har erfarenhet,att hjälpa folk.som tex moderatorer,inom billjud osv.så inte alla kan skriva en massa skit,för det kommer vi aldrig ifrån,
att vinna sm e väl fan inge skit,de visar att man lagt ner rätt mkt tid o kunskap på det man gör.inte precis alla som gör det.
jag är iaf väldigt imponerad av att jonash vunnit 2 år på raken o flera sm guld.
o jag litar mkt på hans tips gällande kunskap o skrev tidigare i tråden att ja även skulle lyssna in hans förslag/ideer till varför ja skulle behålla det tråden handlar om.
ibland dras man med i svamlet bara för att man e så satans less på att endel,som inte har nå att göra ska jävlas /svamla va det nu kan vara.
men man ska inte tracka ner/snacka skit om saker man inget vet om.

att ställa frågor kan va öppet för alla,men dessa gissnings lekar borde anpassas/angränsas..
vilket inte är så jävla svårt,för en datakunning man./kvinna
garaget blir mkt renare,och hamnar säkert bland topp 20 nästa år.
bättre o ha 20 sty som kan billjud svara på saker än 3000 som svamlar.o i alla trådar svarar dom kunniga
men de överröstas av allt svammel.
samma i biltrådar osv.
mvh/patrik

Det är klart att alla skall få posta, men när man:

1. Kmmer som TROLL IGEN och börjar spy ur sig poster
2. Trollet spyr ur sig en massa felaktigheter
3. Trollet spyr ur sig texter, som inte ens källan anges på, i förhoppning om att förtjäna respekt
4. Trollet pissar på folk som vunnit massor av SM titlar och som har en gedigen erfarenhetsbank att stå på
5. Trollet kan inte posta en enda bild eller nån form av bevis på att trollet byggt en enda bil

Då får det ju vara nog. Vilket även moderatorn tyckte, och det var bra!

Jag säger inte att jag är messias inom alla områden, absolut inte. Men, har man nu hållt på med detta i 20 år, har en skaplig teoretisk bakgrund, och dessutom två egna SM guld senaste åren samt att teamet har ytterligare 5SM guld, ytterligare 2 SM pallplatser senaste 2 åren, SAMT BestOfWound två år i rad....då har man ju vart med lite. Och hur många segrar och pallplatser vi har des enaste åren totalt om man räknar alla deltävlingar, det vet jag inte, men det är nog rätt nära 50.

Och så kommer en sån....ursäkta om jag blev matt, men det får ju vara nog nån gång.

mvh Jonas

457 Inlägg
3 december 2008
Kan inte mer än hålla med dig jonas, jag skrev till han för han sa ju att han hade nå värsting program att räkna lådor med, men de tog han bort, mitt GB inlägg alltså. sen vill jag se han vinna SM eftersom de inte är nån big deal som han sa. Skulle va kul å se han slå jimmy wink eller J:son.... då kan han börja uttala sig om vissa saker för isf vet han en hel del.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
3 december 2008
ante_hedis skrev:
Kan inte mer än hålla med dig jonas, jag skrev till han för han sa ju att han hade nå värsting program att räkna lådor med, men de tog han bort, mitt GB inlägg alltså. sen vill jag se han vinna SM eftersom de inte är nån big deal som han sa. Skulle va kul å se han slå jimmy wink eller J:son.... då kan han börja uttala sig om vissa saker för isf vet han en hel del.

smile Absolut.

Väntar på att det glider inen Mercedes i Expert nästa år, där det står på regplåten: "gorgsux" och fetdominerar.

Jag bettar 1000kr på att så inte blir fallet. Nån som sätter emot?

Trådskaparen: behåll din bas du, den är bra. Skall du få en märkbart bättre basåtergivning både kvantitet och kvalitet skall du upp en hel del i pris, och dessutom med mer/bättre effekt.

mvh Jonas

Sök