3411
Sök

Evo Scoop

29 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Behöver lite hjälp på vägen.. tongue
Hur gör man slut finnishen på spacklingen på bästa sätt när man bygger Scoop?? Sprutspackel? Finspackel? Hur långt ut ska man spackla ut över kanten på scoopet??

Kom jätte gärna med förslag om ni eller ngn ni känner har gjort det..

All hjälp uppskattas Mvh //Benny

8 255 Inlägg
3 december 2008
Lite snabbt förklarat så gjorde jag som så att jag kapade upp hålet i huven och montera underifrån med starkt lim, vill man va på den riktigt säkra sidan så nitar / skruvar man dessutom. På ovansidan plastar man över skarven, sen på med glasfiberspackel och sen finspackel.

29 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Lite snabbt förklarat så gjorde jag som så att jag kapade upp hålet i huven och montera underifrån med starkt lim, vill man va på den riktigt säkra sidan så nitar / skruvar man dessutom. På ovansidan plastar man över skarven, sen på med glasfiberspackel och sen finspackel.

Oki.. ja det va ungefär så jag gjorde.. fast jag gjort "evo" hålen i huven sen lade jag scoopet på och poppnitade fast det sen spacklade jag över.. hur gjorde du med slut finnishen?? fin spackel eller sprutspackel?

8 255 Inlägg
3 december 2008
Har du monterat ovanifrån och bara spacklat över kanterna så skulle jag råda dig att börja om. För lägger man det ovanpå så kommer det inte ta lång tid innan i bästa fall bara skarven syns, inte ovanligt att det spricker pga rörelser eller reser sig. Det är livsviktigt att skarven mellan scoop och huv är stum, annars så kommer det synas fort vart skarven går.

Slutspacklingen å det lämnades över till lackeraren, spelar ju ingen roll hur bra man själv tycker att man gjort det så får man ju underkänt av ett proffs.

Sök