Martin 9-3 skrev:
Turbo_Diwa skrev:
joo kan ju vara så man vet aldrig men äldsta sonen är nu 6,5 år och han har fan bälte på sej innan en annan ens hunnit sätta sej, de andra två är ju bara 2år & 3 månader så där hjälper man ju till lite...
hade en kompis som oxå har en bebis som bara ställde in bilstolen som bebisen satt i utan att sätta fast den jag frågade då vad hon höll på med den enda kommentaren jag fick var aaaa men orka sätta fast hela tiden
tror det e såna som lär sina ungar att bälte är ett onödigt lyx eller nått....
Ja det är skrämmande hur oansvariga föräldrar kan vara.
Stod om det i tidningen ganska nyligen och sambon har fått erfara det efter gått på praktik på dagis/förskola.
Väldigt många som haft fullt upp med att få in ungarna i bilen och sen är det för krångligt att få på dem bältet.
Hur kan man ens ge upp när ungarna inte vill ha bälte på sig.
Fan, skulle det gälla ens egna ungar så skulle de få klart för sig att det räcker med en mötande bil som får sladd för att de ska ligga som en blodhög några meter framför bilen och troligen varit död innan de landat där.
Jag slarvar med bältet, men mina framtida barn har inget val än att använda bälte.
Lite ansvar får man fan ta när det gäller de små.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.