2652
Sök

mätarställning på v70 R

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
14 december 2008
__r0b1n skrev:
kom ihåg att man inte bara ska stirra sig blind på miltalet heller... kolla hur bilen känns osv istället för bara kolla mätarn

köper man lite av en prestanda bil så vill man nog att det finns lite garantier om att den är omhändertagen och inte fifflad med.. kul att betala 40k för mycke om bilen gått 20k mer än vad mätaren står på

2slow

Norrlänning
1 453 Inlägg
14 december 2008
azid skrev:
__r0b1n skrev:
kom ihåg att man inte bara ska stirra sig blind på miltalet heller... kolla hur bilen känns osv istället för bara kolla mätarn

köper man lite av en prestanda bil så vill man nog att det finns lite garantier om att den är omhändertagen och inte fifflad med.. kul att betala 40k för mycke om bilen gått 20k mer än vad mätaren står på

Är man bilintresserad och någorlunda skicklig chaufför känner man skillnad på 14 000 mil och 34 000 mil. De händer mycket på 34 000 mil.  Frågan är hur länge den gick i ursprungslandet. För tyskarna kör långt som satan med sina. Finns inte många tyskar som beställer en ny fin bil och kör under 3-4000 mil per år. Min hade gått 14 000 mil på 3 år i tyskland.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

31 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
var inne på volvo och frågade och då sa dom att det skulle kunna gå och ändra bara man vet hur man ska göra

Xuri skrev:
jag tror inte dom lyckats ändra mätarställningen i boxen för sån info släpper inte volvo göteborg ut till vem som helst...
sen om dom bytt styrenhet är en sak..
Kolla över besiktningspapprena från de landet bilen kommer från ?
borde gå å ringa dom å fråga vad mätarställningen var vid sista besiktningen

31 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
kan vara smart faktiskt men hur får man tag på sån info?
azid skrev:
ringa sista ägaren i landet som bilen importerades ifrån och höra vad den hade gått då han sålde den....

Sök