Köpa Audi TT, tips och trix?

kickade
4 december 2008 · 123 Inlägg

Hej!

Har tänkt köpa en Audi TT och behöver lite tips!

Har tänkt och köpa en med årsmodell 2003 - 2007. Har inget emot och importera från Tyskland, därför behöver jag lite tips och åsikter från er som vet om det är ekonomiskt lönt att importera från Tyskland och om det är en bra bil att äga. Kommer att vara både pendel och nöjesbil.


Komigen nu skriv på allt ni har och säga om denna snygga bil!

kickade
4 december 2008 · 123 Inlägg

Ingen som vet om nått om TT? Behöver all info jag kan få big_smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
5 december 2008 · 1 874 Inlägg

Vad har du för budget? Finns ju ett gäng beggade TT i Sverige, som faktiskt inte kostar överdrivet mycket...
...men det beror förstås på budget och sådär, som sagt.

Mortalis VW-nörd?
5 december 2008 · 4 332 Inlägg

kickade skrev:
Ingen som vet om nått om TT? Behöver all info jag kan få big_smile

Vet att man ser ut som en idiot i dom iaf.

kickade
5 december 2008 · 123 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Vad har du för budget? Finns ju ett gäng beggade TT i Sverige, som faktiskt inte kostar överdrivet mycket...
...men det beror förstås på budget och sådär, som sagt.

Har runt 200-210k att spendera. Men allt behöver inte spenderas på bilen, hade varit bra om man kunnat ha lite över till styling big_smile


Nya generationen är så sjukt snygga, liknar R8 väldigt mycket.

lance
6 december 2008 · 120 Inlägg

Mortalis skrev:

kickade skrev:
Ingen som vet om nått om TT? Behöver all info jag kan få big_smile

Vet att man ser ut som en idiot i dom iaf.

Då vill du inte veta hur du ser ut i din Golf IV

Här kan du kolla lite guider iaf http://www.nordicaudi.com/

Senast redigerat av lance (6 december 2008)

kickade
6 december 2008 · 123 Inlägg

lance skrev:

Mortalis skrev:

kickade skrev:
Ingen som vet om nått om TT? Behöver all info jag kan få big_smile

Vet att man ser ut som en idiot i dom iaf.

Då vill du inte veta hur du ser ut i din Golf IV

Här kan du kolla lite guider iaf http://www.nordicaudi.com/

Du har ju en TT, kan du inte berätta lite hur det är och äga dem, mycket problem? Komfort? Kvalitén osv?

Mortalis

Tror nog du är väldigt ensam om den åsikten, men alla har vi rätt till en åsikt.

lance
6 december 2008 · 120 Inlägg

kickade skrev:

lance skrev:

Mortalis skrev:
Vet att man ser ut som en idiot i dom iaf.

Då vill du inte veta hur du ser ut i din Golf IV

Här kan du kolla lite guider iaf http://www.nordicaudi.com/

Du har ju en TT, kan du inte berätta lite hur det är och äga dem, mycket problem? Komfort? Kvalitén osv?

Mortalis

Tror nog du är väldigt ensam om den åsikten, men alla har vi rätt till en åsikt.

De började med att polaren köpte en TT och så var vi ute och körde en sväng sen så fick jag provköra smile.
När jag körde så säger polaren
- Lägg i 2an och så kör du fullt kurvan ut.
De var då jag bara kände att en TT måste jag bara ha. Riktigt grym känsla den ville bara ge mer och mer i kurvan.

Kurvtagningen är helt otrolig, inredningen är sjukt snygg och då är min bil en årsmodell 99 är fan inte många bilar som har sån inredning.
Kvalitén kan man inte klaga på de är ju Audis 1.8t och den håller ju för de mesta.
Jag har inte haft några problem med min alls förutom en abs givare.
Tycker du ska provköra en TT, sen kommer du vara fast som jag tongue

Tigerofsweden
6 december 2008 · 1 231 Inlägg

du får ju välja om du ska ha nya eller gamla renerationen till att börja med smile
sen är det meningslöst att importera från tyskland eftersom euron kostar 11kr snart ... och du kan prutar ENORMT mycket i sverige.
sen är det nya lagar om import , så du måste skicka alla dina papper o allt skit till ett ställe så ska dom gå igenom allt det , och det tar 1 månad , så då måste skitet bara stå , och det är ju inte roligt sad

så jag rekomenderar att köpa från sverige eftersom det går pruta så enormt mycket och du slipper vänta på alla papper osv. (köpte min själv i tyskland)

kickade
6 december 2008 · 123 Inlägg

Tigerofsweden skrev:
du får ju välja om du ska ha nya eller gamla renerationen till att börja med smile
sen är det meningslöst att importera från tyskland eftersom euron kostar 11kr snart ... och du kan prutar ENORMT mycket i sverige.
sen är det nya lagar om import , så du måste skicka alla dina papper o allt skit till ett ställe så ska dom gå igenom allt det , och det tar 1 månad , så då måste skitet bara stå , och det är ju inte roligt sad

så jag rekomenderar att köpa från sverige eftersom det går pruta så enormt mycket och du slipper vänta på alla papper osv. (köpte min själv i tyskland)

Vad ligger dom på i Tyskland ungefär? Om man är skicklig på att pruta, hur mycket kan man få ner den nya generationen till?

Har bestämt mig för den nya modellen.

Btw, jävligt snygg bil du hade Tigherofsweden!

Dennis-76
6 december 2008 · 32 Inlägg

Läs detta så får du ett hum vad du köper

Nya modellen vet jag inte om den innefattas av detta som står här men håll till godo....

http://www.nordicaudi.com/arkivet/artik … /a1388.php

Senast redigerat av Dennis-76 (6 december 2008)

Tigerofsweden
7 december 2008 · 1 231 Inlägg

väldigt svårt att pruta nere i tyskland nu för tiden , min bror har tagit hem ett 40 tal bilar därifrån och kunde på den tiden pruta allt från 10.000 till 60 fick han som mest på en bil ... nu ska man vara glad om man får 500-1000euro billigare ...

jag hade alla dagar i veckan rekomenderat att köpa från sverige iom att det är betydligt billigare och jävligt mkt mindre krångel (krångligt iom nya lagar osv med import) ... köper du en bil som är 07-08 så har du lite garanti kvar också smile

ska du köpa en hyffsad nerifrån tyskland får du ge 260.000 ungefär och uppåt...


man tackar smile

R-line_chrille Distributionselektriker
7 december 2008 · 222 Inlägg

lance skrev:

Mortalis skrev:

kickade skrev:
Ingen som vet om nått om TT? Behöver all info jag kan få big_smile

Vet att man ser ut som en idiot i dom iaf.

Då vill du inte veta hur du ser ut i din Golf IV

Här kan du kolla lite guider iaf http://www.nordicaudi.com/

HAHAHAHAHA lollollol

Senast redigerat av S60R_Chrille (7 december 2008)

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
kickade
7 december 2008 · 123 Inlägg

Tigerofsweden skrev:
väldigt svårt att pruta nere i tyskland nu för tiden , min bror har tagit hem ett 40 tal bilar därifrån och kunde på den tiden pruta allt från 10.000 till 60 fick han som mest på en bil ... nu ska man vara glad om man får 500-1000euro billigare ...

jag hade alla dagar i veckan rekomenderat att köpa från sverige iom att det är betydligt billigare och jävligt mkt mindre krångel (krångligt iom nya lagar osv med import) ... köper du en bil som är 07-08 så har du lite garanti kvar också smile

ska du köpa en hyffsad nerifrån tyskland får du ge 260.000 ungefär och uppåt...


man tackar smile

Har kollat lite närmre och fastnat för Audi TT 2007, Coupé 2.0. Uppskattar du dem oxå till omkring 260 000 i Tyskland? Hade för mig att det borde vara billigare i Tyskland, min brorsa importerade en Porsche Cayenne fullutrustad för 900 000, när det kostade omkring 1 250 000 kr i Sverige, men det var ungefär 2-3 år sedan.

kickade
11 december 2008 · 123 Inlägg

Har kollat priserna i Tyskland genom en kontakt där nere.

Han berättade att man kan få en Audi TT coupé 2.0 2008,  för runt 230 000 startpris. ligger runt 70 000 billigare än Sverige.

BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
11 december 2008 · 245 Inlägg

Har en polare som ska sälja en TT -00 dock, men den är chippad, ny kopling osv. Priset han begär är mycket lägre än vad din budget var. Skicka pm om du vill veta mera.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang