Nu var det tråkigt att mitt slutsteg som drev framsystemet fick flipp häromdagen, och skickade ut nån sjuk skriksignal i mina rockford fosgate t152S 100wrms
Det resulterade i att den ena mellanregisterhögtalarens talspole brann upp
Dvs jag sitter med 2 bra delningsfilter, 2 bra diskanter, och 1st 5.25a..
Då går mina tankar att jag får mest för pengarna ifall jag köper bara mellanregister högtalaren, och behåller diskanterna och delningsfiltren.
Tänkte att ett pristak runt 2000 blir lagom och det spelar ingen roll om de är nytt eller beggat, bara det fyller funktion..
övrigt i bilen har jag 2st 12" rockford p3 500wrms st, och 2st JBL6x9 150wrms st.
Jag vill inte modda dörrsidorna så jag tänkte ha dem i kickpanelen, där det finns plats för 5.25, (kanske kanske 6.5 om man moddar sönder..
Dom ska spela bra i liten låda..
Slutsteget jag driver framsystemet med är ett rockford power 4004 4x25Wrms speccat men det ger enligt mätningar 4x97wrms så 100wrms är ett bra riktvärde på högtalarna.
Jag har även 2st rockford t152c 60wrms som bara ligger men jag tror inte dom räcker till framsystem åt mig..
Jag vet inte om jag letar på fel ställen, men det var svårt att hitta lösa komponenter å de ja sett som kanske kan fungera är spl5
http://n-core.se/index.php?page=shop.pr … ;Itemid=26 Vad ska jag egentligen göra? så surt när mitt nästan nya framsystem brann upp:(