Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Det beror helt på vilken bilmodell, vart man bor, din ålder, hur många skadefria år, vilka övriga försäkringar du har, hur du parkerar din bil, hur många år du haft körkort, hur många brott du begått mm mm ....alltså finns ingen som är billigast men det finns nog säkert en som är billigast för just dig men då behöver man svar på de sakerna jag räknat upp och lite till för att ta reda på.
rimligt tack har en 4000 kr bil som jag ska använda nu under vinter ,, vill ha vettigt svar !! bilen ska stå på min pappa,,
Skriva din bil på din pappa är olagligt och olagligheter är förbjudet att diskutera här på Garaget.org!
/Moderator
det stämmer inte riktigt.. det är inte olagligt att ställa bilen på någon anna. man riskerar bara att bli utan ersättning och bli krävd på pengar för att ersätta ebventuell skada på annat fordon eller liknande. men olagligt är det tyvärr inte. det räknas inte ens som försäkringsbedrägeri i dagsläget..
"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
två miljarder försäkringsfrågor, ring försäkringsbolaget eller compricer.se eller försäkringsbolagens hemsidor....lika individuellt som att säga: vilken tröja e snygg på mig
Atava & Svenska Konsumentförsäkringar (Salus Ansvar) är väl ganska billiga allmänt.
Har dock på senare tid noterat att Trygg Hansa är billigare än Atava för mig Kanske beror på att man börjar närma sig en gyllene försäkringsåldern (24? )
Har dock på senare tid noterat att Trygg Hansa är billigare än Atava för mig Kanske beror på att man börjar närma sig en gyllene försäkringsåldern (24? )
Atava är ett dotterbolag till Snygg-Transa men ja tror dom är helt fristående.
ger inte mkt för atava iofs, har så sjkut dåliga erfaraheter av dom som bolag.
"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
rimligt tack har en 4000 kr bil som jag ska använda nu under vinter ,, vill ha vettigt svar !! bilen ska stå på min pappa,,
Skriva din bil på din pappa är olagligt och olagligheter är förbjudet att diskutera här på Garaget.org!
/Moderator
det stämmer inte riktigt.. det är inte olagligt att ställa bilen på någon anna. man riskerar bara att bli utan ersättning och bli krävd på pengar för att ersätta ebventuell skada på annat fordon eller liknande. men olagligt är det tyvärr inte. det räknas inte ens som försäkringsbedrägeri i dagsläget..
Sen ska de tilläggas att bor man i samma hushåll så blir de lite lindrigare, oftast brukar de finnas en tilläggsförsäkring för förare under 24 år i hemmet som gör att man kan använda bilen.
Länsförsäkringar brukar ligga ganska bra till med priser, annars är väl de Atava som gäller?!
Atava är ett dotterbolag till Snygg-Transa men ja tror dom är helt fristående.
ger inte mkt för atava iofs, har så sjkut dåliga erfaraheter av dom som bolag.
Funkar bra för mig iaf (dock inte haft något försäkringsärende) Men nu när Trygg Hansa tom är billigare än dom så känns det ju som att det är dags att byta.
Ringer man samma bolag 4 ggr på 30 minuter med samma fråga så kan man få 2-3 olika svar
Jo kan vara så.. Jag brukar göra så för att inte riskera att få samma person i luren när man ringer igen så ringer jag och diskuterar ett pris ena dan.. sen ringer jag dagen efter och säger att jag fått en uppgift av annat bolag och undrar om dom kan ge bättre bud.. på deras eget förslag sedan dagen innan.