4692
Sök

billigaste bil försäkring????

Pekabow i can see u
644 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Den billigaste trafik försäkring ???

Trätekniker
387 Inlägg
5 december 2008
Hur långt är ett snöre?

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

2 924 Inlägg
5 december 2008
Det beror helt på vilken bilmodell, vart man bor, din ålder, hur många skadefria år, vilka övriga försäkringar du har, hur du parkerar din bil, hur många år du haft körkort, hur många brott du begått mm mm ....alltså finns ingen som är billigast men det finns nog säkert en som är billigast för just dig men då behöver man svar på de sakerna jag räknat upp och lite till för att ta reda på.

Ett hett tips är http://www.compricer.se/forsakring/bil

~ Life is short, have FUN! ~

Pekabow i can see u
644 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
rimligt tack har en 4000 kr bil som jag ska använda nu under vinter ,, vill ha vettigt svar !! bilen ska stå på min pappa,,

2 924 Inlägg
5 december 2008
Abeed skrev:
rimligt tack har en 4000 kr bil som jag ska använda nu under vinter ,, vill ha vettigt svar !! bilen ska stå på min pappa,,

Skriva din bil på din pappa är olagligt och olagligheter är förbjudet att diskutera här på Garaget.org!

/Moderator

~ Life is short, have FUN! ~

Raggarmuffin
138 Inlägg
5 december 2008
testa atava eller något annat skitbolag..

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.

Raggarmuffin
138 Inlägg
5 december 2008
peegee skrev:
Abeed skrev:

Skriva din bil på din pappa är olagligt och olagligheter är förbjudet att diskutera här på Garaget.org!

/Moderator

det stämmer inte riktigt.. det är inte olagligt att ställa bilen på någon anna. man riskerar bara att bli utan ersättning och bli krävd på pengar för att ersätta ebventuell skada på annat fordon eller liknande.
men olagligt är det tyvärr inte.
det räknas inte ens som försäkringsbedrägeri i dagsläget..

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 december 2008
två miljarder försäkringsfrågor, ring försäkringsbolaget eller compricer.se eller försäkringsbolagens hemsidor....lika individuellt som att säga: vilken tröja e snygg på mig

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
huh?
10 427 Inlägg
5 december 2008
Atava & Svenska Konsumentförsäkringar (Salus Ansvar) är väl ganska billiga allmänt.

Har dock på senare tid noterat att Trygg Hansa är billigare än Atava för mig wink
Kanske beror på att man börjar närma sig en gyllene försäkringsåldern (24? tongue)

Raggarmuffin
138 Inlägg
5 december 2008
steifan skrev:
Har dock på senare tid noterat att Trygg Hansa är billigare än Atava för mig wink
Kanske beror på att man börjar närma sig en gyllene försäkringsåldern (24? tongue)

Atava är ett dotterbolag till Snygg-Transa smile men ja tror dom är helt fristående.

ger inte mkt för atava iofs, har så sjkut dåliga erfaraheter av dom som bolag.

OEM <3
6 957 Inlägg
5 december 2008
_Grynet_ skrev:
peegee skrev:
Abeed skrev:

/Moderator

det stämmer inte riktigt.. det är inte olagligt att ställa bilen på någon anna. man riskerar bara att bli utan ersättning och bli krävd på pengar för att ersätta ebventuell skada på annat fordon eller liknande.
men olagligt är det tyvärr inte.
det räknas inte ens som försäkringsbedrägeri i dagsläget..

Sen ska de tilläggas att bor man i samma hushåll så blir de lite lindrigare, oftast brukar de finnas
en tilläggsförsäkring för förare under 24 år i hemmet som gör att man kan använda bilen.

Länsförsäkringar brukar ligga ganska bra till med priser, annars är väl de Atava som gäller?!

Mvh

OEM <3

huh?
10 427 Inlägg
5 december 2008
_Grynet_ skrev:
steifan skrev:

Atava är ett dotterbolag till Snygg-Transa smile men ja tror dom är helt fristående.

ger inte mkt för atava iofs, har så sjkut dåliga erfaraheter av dom som bolag.

Funkar bra för mig iaf smile (dock inte haft något försäkringsärende)
Men nu när Trygg Hansa tom är billigare än dom så känns
det ju som att det är dags att byta. wink

KHRacing
5 december 2008
Ringer man samma bolag 4 ggr på 30 minuter med samma fråga så kan man få 2-3 olika svar

3 059 Inlägg
5 december 2008
KHRacing skrev:
Ringer man samma bolag 4 ggr på 30 minuter med samma fråga så kan man få 2-3 olika svar

Jo kan vara så..
Jag brukar göra så för att inte riskera att få samma person i luren när man ringer igen så ringer jag och diskuterar ett pris ena dan.. sen ringer jag dagen efter och säger att jag fått en uppgift av annat bolag och undrar om dom kan ge bättre bud.. på deras eget förslag sedan dagen innan.

Sök