Kom till Vägverket c:a 30 min tidigare, man var ensam på kontoret så man satt och lyssnade på Mp3-spelaren
Efter en stund kom snubben och kollade legitimation och halkintyget. Efter det gick vi ut till uppkörningsbilen som jag bokade (Saab 9-5 1.8T) gjorde en säkerhetskontroll genom att kontrollera färdbromsen. Körde ut på 30-väg och ut på landsväg på 50-väg som växlade till 70-väg. Åkte rakt fram mot Veddesta. Då sa snubben att jag ska köra mot Hässelby, shit tänkte jag för jag hittar inte runt där men efter en stund sa han att vi struntar i Hässelby och kör vänster mot ett bostadsområde som är 30-väg. Körde igenom där och svängde höger och det växlade till 50-väg. Körde förbi 3 rondeller och körde ut på motorvägen mot Enköping. Tog avfart Rotebro och fortsatte rakt fram på Rotebroleden, plötsligt skulle jag svänga in på gokartbanan, backa och köra tillbaka till VV utan att ta motorvägen (självständing körning) Körde igenom industriområdet, svängde vänster mot Jakobsberg. Sen så parkerade jag och snubben var nöjd med min körning så han godkände mig
Jag blev överlycklig såklart
Följande moment genomfördes enligt körprovsprotokollet:
1. Säkerhetskontroll/körställning
2. Backning
3. Start i lutning
4. Oskyddade trafikanter
5. Gatukorsning
6. Cirkulationsplats
7. Självständig körning mot mål
8. Motorväg, motortrafikled eller likn.
9. Infart/körning på landsväg
Trafikintensitet tätort: 2