3855
Sök

Varning för Auto car Växjö!

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
För att göra en lång historia kort så var det så att min far var och köpte bilen i länken.
När han lämnade den på service några dagar senare så visade det sig att bilen hade gått 29000mil!!
Så igår var han uppe och lämnade tillbaka bilen,men nu när jag tittar på blocket så har dom lagt ut bilen på annons igen och fortfarande "bara" 14000mil....
Dom var vääldigt tillmötesgående när han ringde arg som ett bi efter han fått reda på miltalet,och tog givetvis tillbaka bilen. Men hur dom vågar annonsera ut den igen är ju ett frågetecken..

http://www.blocket.se/vi/19373267.htm?ca=11_s

Fire And Silk
2 254 Inlägg
5 december 2008
Att annonsera ut en bil, utan bild säger en hel del, och varken regnummer eller annat viktigt angivet.

Riktigt oseriös annons!

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Saab
344 Inlägg
5 december 2008
kända för att dra tillbaka milen, hänt innan! tongue

258 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
-Mackan- skrev:
Att annonsera ut en bil, utan bild säger en hel del, och varken regnummer eller annat viktigt angivet.

Riktigt oseriös annons!

Mvh Markus

Dom hade bild och info på den när min far hittade den på blocket första gången..
Nu åkte den väl ut på annons igen innan bilen ens hunnit komma tillbaka roll

258 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
uppdaterar med en färsk annons.....

http://www.blocket.se/vi/19498384.htm?ca=20_s

★★★★★
455 Inlägg
20 december 2008
babyblue242 skrev:

i texten har bilen ett annat reg-nummer än på bilderna :S

258 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
ozzy skrev:
babyblue242 skrev:

i texten har bilen ett annat reg-nummer än på bilderna :S

Det är nog pga bytbils annons grej,där ligger förinlagda reg nr så som jag fattat det när jag frågade en handlare om den saken..

Egenföretagare
999 Inlägg
20 december 2008
Kan man inte anmäla sånt här, det är ju ett uppenbart försök till bedrägeri!
Skriv ut blocket annonsen och ta en kopia på mätarkontrollen och skicka in en polisanmälan...

Hillbilly
206 Inlägg
20 december 2008
vilka pantade idioter

Living my life sideways!

509 Inlägg
20 december 2008
miltal okäkert står det nu! haha

196 Inlägg
20 december 2008
Riktigt dålig stil. Tur att det löste sig för din far iaf. Men varför kontrollerade du/ni inte bilen INNAN köp? En nyimporterad diesel från -01 som rullat runt 14000 mil låter väldigt suspekt.

//Thomas
Senast redigerat av Gemini__ (20 december 2008)

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster

587 Inlägg
20 december 2008
maila blocket vetja o skriv infon du har om bilen. de vet ju om att bilen har bankad mätare så därför ska det ju inte stå miltal osäkert överhuvudtaget utan rätt miltal direkt i annonsen.

258 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Gemini__ skrev:
Riktigt dålig stil. Tur att det löste sig för din far iaf. Men varför kontrollerade du/ni inte bilen INNAN köp? En nyimporterad diesel från -01 som rullat runt 14000 mil låter väldigt suspekt.

//Thomas

Det var så att jag hittade den på blocket,stod inget om import.. Och reg nr börjar ju på T så jag trodde den var svensk såld,så jag skickade upp han för att handla i stort sett..  sad

29 Inlägg
20 december 2008
Vilka råttor....

4 Inlägg
22 december 2008
Schyyyyyysst gummimatta över gaspedalen också. hehe

Sanizz
22 december 2008
"miltal osäker testad i bmw enligt de har gått 29000 mil" står det nu när jag kollar! Mvh lambi

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
22 december 2008
nu står det även i annonsen att den enligt bmw gått 29.000 mil

128 Inlägg
22 december 2008
De kan ju va att dom inte visste hur mkt bilen hade rullat ,, dom skrev ju nog bara vad som stod på mätaren ,, du ska  nog va glad att dom tog tillbaka bilen smile

Fakta om Bilar
Förekommer endast i färgerna snorgrönt,grisrosa samt jungfruvit.
Världens största försäljare av bilar är överraskande varken GM, Ford eller Lada, utan en skygg herre från Trosa vid namn Ahlgren.

Sanizz
22 december 2008
CrazyBone skrev:
De kan ju va att dom inte visste hur mkt bilen hade rullat ,, dom skrev ju nog bara vad som stod på mätaren ,, du ska  nog va glad att dom tog tillbaka bilen smile

Självklart var de bra att dom tog tillbaka bilen, men om inte är det bara att stämma dom. Det är lagligt att vrida tillbaka mätaren dock måste man tala om det till köparen om inte, är det olagligt. I detta fallet gjorde dom inte det vilket då är bara att stämma dom. Fast självklart är det mycket bra att dom tog tillbaka den så man slipper dra igång en onödigt långt process. Dom vet nog om detta och är nog anledningen till varför dom tog tillbaka den.

Sök