3324
Sök

Hastighetsmätaren på 740 -91 . HJÄLP ÖNSKAS??

41 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Jag har ett litet problem! Min hastighetsmätare funkar , men inte miltalen!!!!

Varken tripp eller totalmilen funkar ... vad kan vara felet??
Snääälla Hjälp önskas

big_smile Tack till alla som svarar

Vem gillar fartkameror? Inte jag

Offroad Racing
3 122 Inlägg
5 december 2008
förmodligen har drivningen till kilometerräknaren gått sönder.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

41 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
henke_99 skrev:
förmodligen har drivningen till kilometerräknaren gått sönder.

Byta den då? Svårt?  Kostnad?   Är de en vajer eller?

Herr
285 Inlägg
5 december 2008
Varför byta den? Den behöver ju inte fungera.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
6 december 2008
Han kanske använder trippräknaren som tankmätare. Är ju ganska vanligt på 740...

Larzan skrev:

41 Inlägg
6 december 2008
Trådstartare
henke_99 skrev:
Han kanske använder trippräknaren som tankmätare. Är ju ganska vanligt på 740...

Larzan skrev:

Helt sant! Jag ska ju på ombes nu & min mätare har ju inte rört sig ett skit!  Men vad behöver jag byta!?

Mr White
1 072 Inlägg
6 december 2008
Både billigar och lättare å bara byta..Kostar max 200 på skroten

41 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Robban 245 skrev:
Både billigar och lättare å bara byta..Kostar max 200 på skroten

Vad ska jag exakt behöva byta??

1 948 Inlägg
8 december 2008
hela mätarhuset är det du ska byta.

62 Inlägg
8 december 2008
eftersom det styrs elektroniskt så e de troligtvis att de krånglar i instrumenthuset... kolla vad ditt heter står på baksidan minns inte exakt modellbetckningen men finns 2 olika modeller. VDO tror ja det ena äldre hette...o yazaki kan väl kanske va namnet på den nyare som sitter i din..

men du kan även ha problem vid bakaxeln...

funkar dessutom inte din bensinmätare e de ju lönt o satsa på ett instrumenthus av 2 anledningar ;P
Senast redigerat av George (8 december 2008)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
8 december 2008
George skrev:
eftersom det styrs elektroniskt så e de troligtvis att de krånglar i instrumenthuset... kolla vad ditt heter står på baksidan minns inte exakt modellbetckningen men finns 2 olika modeller. VDO tror ja det ena äldre hette...o yazaki kan väl kanske va namnet på den nyare som sitter i din..

funkar dessutom inte din bensinmätare e de ju lönt o satsa på ett instrumenthus av 2 anledningar ;P

Nja, nästan rätt, VDO va de nyare husen i 740, man ser det på trippmätaren, yasaki hade 4 olika hål för siffrorna medans VDO har ett brett över de 3 första sedan ett eget för den sissta siffran, ifall du ska köpa nytt mätarhus nån stans är det viktigt att du får ett sådant som du har, för VDO och yasaki går inte attt byta mellan...

62 Inlägg
8 december 2008
Xoff skrev:
George skrev:

Nja, nästan rätt, VDO va de nyare husen i 740, man ser det på trippmätaren, yasaki hade 4 olika hål för siffrorna medans VDO har ett brett över de 3 första sedan ett eget för den sissta siffran, ifall du ska köpa nytt mätarhus nån stans är det viktigt att du får ett sådant som du har, för VDO och yasaki går inte attt byta mellan...

ah så kanske de e ja ;P minns inte riktigt va nåra års sen ja meka me 740 ;P men inte helt ute o cykla iaf ;P

41 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Xoff skrev:
George skrev:

Tackar! Men hur svårt kan de vara att byta ett sånt intrumenthus? vad ligger de i pris?
Men hur gör jag med utbyteshuset? Kan jag ställa om de för mina miltal eller får jag ta dem som dom är?

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
8 december 2008
Det är superlätt att byta instrumenthus! Bara att titta på det så ser du hur du ska göra.
Kanske får ta bort ratten också...

243 Inlägg
8 december 2008
behöver inte ta bort ratten, det sitter 2 ''pinnar'', en på varje sida i nederkant, titta noga så ser du att det är 2 luckor i samma kant, peta bort dom och skruva bort skruvarna o så får du ut den:)

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288

62 Inlägg
8 december 2008
precis två täckbrickor en till höger o en till vänster på huset. sen e de bara o trixa ut bakom ratten.inga probs alls. nu e de flera års sen j aköpte ett hus men då kosta de 400 för ca 3 års sen på en större skrot. kanske billigare nu.. va ja vet går de inte o ställa om antalet mil...inget besiktningen bryr sig om i vilket fall...lycka till

41 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
George skrev:
precis två täckbrickor en till höger o en till vänster på huset. sen e de bara o trixa ut bakom ratten.inga probs alls. nu e de flera års sen j aköpte ett hus men då kosta de 400 för ca 3 års sen på en större skrot. kanske billigare nu.. va ja vet går de inte o ställa om antalet mil...inget besiktningen bryr sig om i vilket fall...lycka till

Tack så hemskt mkt! Men vad säger dom på bes om min mätare har annat miltal, typ gått mycket mindre än tidgare år? Eller om jag bes med samma miltal som sist (1 månad sen) ??

Offroad Racing
3 122 Inlägg
9 december 2008
dom har ingen kontroll på kmräknaren, det bara noteras.

41 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
henke_99 skrev:
dom har ingen kontroll på kmräknaren, det bara noteras.

TACK !!! lol

Sök