4006
Sök

740 instrumentpanel

378 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Sitter nu här och skruvar lite med mätarna i instrumentpanelen och reder inte ut hur jag ska ta av själva glaset på den. Någon som kan säga hur man gör ? Börjar bli tokig på detta smile

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
378 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Xoff skrev:
hmm, är det yasaki eller VDO hus?

Vad är skillnaden ? smile

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 december 2008
hmm, hittade bara ett yasaki liggandes, men det ska bara vara att ta bort sjärnskruvarna längs ytterhöljet å kanske nånn i mitten, sedan bara dela...

va dock ett tag sedan jag gjorde nu...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 december 2008
yasaki är det som har 4 olika hål till trippmätaren, å VDO har ett brett...

det står även på kretskortsfilmen vilket det är...

378 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Xoff skrev:
hmm, hittade bara ett yasaki liggandes, men det ska bara vara att ta bort sjärnskruvarna längs ytterhöljet å kanske nånn i mitten, sedan bara dela...

va dock ett tag sedan jag gjorde nu...

Jamen de har jag gjort. "Plastbiten" som själva mätarna sitter i har jag skruvat av. Det är den svarta ramen som glaset sitter i. Glaset (plasten) som skyddar mätarna. Där finns inga skruvar i den

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
7 december 2008
ok ok! nu är jag med... =P

jag har aldrig tagit bort glaset... undra om det ens går eller om det är limmat/smält på...

378 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Xoff skrev:
ok ok! nu är jag med... =P

jag har aldrig tagit bort glaset... undra om det ens går eller om det är limmat/smält på...

Ja de ser ut som att det är limmat. Men man har ju sett andra som målar där inne och sånt. Så de måste ju gå på nåt sätt.

14 Inlägg
7 december 2008
prova att ta en plattmejsel och bryta i springan tror det var så jag gjorde sist

378 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
CARLJAN skrev:
prova att ta en plattmejsel och bryta i springan tror det var så jag gjorde sist

Ok.. Men det är ju så tajt och plasten är tunn så man knäcker den direkt.

Leg. Bilplågare
74 Inlägg
7 december 2008
Tja!!

Det är bara o "peta" isär springan........smal mejsel och en vass kniv.....är inga problem.
Bara o smälta ihop sedan.
Gjort så många gånger.

Lakhea Racing do it hard.

158 Inlägg
7 december 2008
Jag har gjort de flera gånger,bara som sagt att peta med en smal mejsel..försiktigt...om du kollar så är det som "clips" runtom,,eller som små "hakar" kan man säga,bara peta runt dom försigitg så kommer glaset bort smile..

"Objects in mirror tend to dissapear"

378 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Booornis skrev:
Jag har gjort de flera gånger,bara som sagt att peta med en smal mejsel..försiktigt...om du kollar så är det som "clips" runtom,,eller som små "hakar" kan man säga,bara peta runt dom försigitg så kommer glaset bort smile..

Har fått av de nu smile Tack för alla svar. Bilder kommer upp snart.

14 Inlägg
7 december 2008
jag sa ju det. ska du ha vita mätartavlor ?

378 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
CARLJAN skrev:
jag sa ju det. ska du ha vita mätartavlor ?

Ja de har jag typ redan. Har bilderna men måste fixa nån som kan skriva ut bilderna i rätt storlek och sånt till mig.  Nån som vet om han här är bra på de ? --->  http://www.blocket.se/vi/18954259.htm?ca=23_6_s

14 Inlägg
7 december 2008
jag  har tavlor till 740 som ska vara i rätt storlek om jag minns rätt vad har du för mejl
Senast redigerat av CARLJAN (7 december 2008)

378 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
CARLJAN skrev:
jag  har tavlor till 740 som ska vara i rätt storlek om jag minns rätt vad har du för mejl

Ok.. Tic_fredde@hotmail.com   Men jag har för mig att man ska göra om bilderna i photoshop till rätt storlek.

1 772 Inlägg
7 december 2008
740_Fredde skrev:
CARLJAN skrev:

Ok.. Tic_fredde@hotmail.com   Men jag har för mig att man ska göra om bilderna i photoshop till rätt storlek.

Du öppnar bara bilderna i PS och skriver ut. Då blir de rätt storlek, iallafall på dom tavlorna som jag har.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

378 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
NordstromJ skrev:
740_Fredde skrev:
CARLJAN skrev:

Du öppnar bara bilderna i PS och skriver ut. Då blir de rätt storlek, iallafall på dom tavlorna som jag har.

Men blir de verkligen bra när man skriver ut de ?

1 772 Inlägg
7 december 2008
740_Fredde skrev:
NordstromJ skrev:
740_Fredde skrev:

Men blir de verkligen bra när man skriver ut de ?

Vad blir bra? Det blir rätt storlek iallafall. Men det är väl inte att rekommendera att skriva ut på vanligt papper eftersom det bucklar sig när det är kallt ute. Vet inte hur det blir med fotopapper eller om man plastar in skiten.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Sök