3824
Sök

Anledningar för högerstyrt?

CarCass
627 Inlägg
8 december 2008
FireTraXX skrev:
CarCass skrev:
bjornE_ skrev:
Billigare att köpa högerstyrd sportbil än vänsterstyrd i många fall.

Njae, jo. Beror på hur man ser på det.

Köper du en v-styrd bil för 200k du säljer den ett år senare för 180k.

Du köper en h-styrd för 160 säljer den ett år senare för 140k

Ehhh, förlusten är alltså densamma?
Men i slutändan så hade bjornE rätt...

Kostar olika mycket i inköp, ja, men i slutänden så har bilarna kostat lika mycket smile

Join the Evolution

2 924 Inlägg
8 december 2008
CarCass skrev:
peegee skrev:
Menar ni verkligen att ni skulle välja högerstyrt istället för vänsterstyrt OM det fanns lika många av båda och priset var det samma för båda?

Ja, är det en japansk bil så alla gånger högerstyrt före vänsterstyrt

Eh, hur kan det bero på tillverkningsland? roll
Så en högerstyrd Toyota Corolla 1,6 är ett bättre val än en vänsterstyrd Toyota Corolla 1,6 att köra i Sverige enligt dig eller hur resonerar du nu? neutral

Lägg märke till att jag utgick från att priset och utbudet var samma vid val av höger- resp vänsterstyrt och inte som det är idag att ex det är otroligt mkt lättare att hitta och billigare att köpa en högerstyrd Evo än en vänsterstyrd.

~ Life is short, have FUN! ~

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
8 december 2008
Kom på en sak till:

Folk tjatar inte om att provköra, då de är nervösa om de klarar det eller ej. (Och morsan råkar inte ta min bil till affären om jag är och hälsar på...)

CarCass
627 Inlägg
8 december 2008
peegee skrev:
CarCass skrev:
peegee skrev:
Menar ni verkligen att ni skulle välja högerstyrt istället för vänsterstyrt OM det fanns lika många av båda och priset var det samma för båda?

Ja, är det en japansk bil så alla gånger högerstyrt före vänsterstyrt

Eh, hur kan det bero på tillverkningsland? roll
Så en högerstyrd Toyota Corolla 1,6 är ett bättre val än en vänsterstyrd Toyota Corolla 1,6 att köra i Sverige enligt dig eller hur resonerar du nu? neutral

Lägg märke till att jag utgick från att priset och utbudet var samma vid val av höger- resp vänsterstyrt och inte som det är idag att ex det är otroligt mkt lättare att hitta och billigare att köpa en högerstyrd Evo än en vänsterstyrd.

Skulle jag hitta två bilar i samma prisklass, exakt likadana, förutom var ratten sitter så skulle jag välja den h-styrda. Sen är det kanske en principsak med japanska bilar och högerstyrt. Då gäller det främst prestandabilar. Det här går nog inte att argumentera för. Jag tycker bara så, andra inte.

En Corolla 1.6 är väl en lika bra val oavsett var ratten sitter? Jag har bara sett omkörningar av långtradare som ett problem, men med en corolla 1.6 får man nog problem oavsett smile

Join the Evolution

7 Inlägg
8 december 2008
Har ända sedan liten funderat på vad det är för idiot som har kommit på att man ska sitta på en sida, blir ju sån jävla ojämn fördelning av vikten :s Mittenstyrning har jag alltid tyckt skulle vara det bästa.

864 Inlägg
8 december 2008
bjornE_ skrev:
fritte89 skrev:
Man kan ju alltid backa i mcdriven smile

Jotack, det var inte smidigt med den dåliga sikten bakåt i en rx7 kan jag säga! Sen hjälpte det inte ändå då jag inte nådde upp till luckan pga att bilen var så låg. Så fick kliva ur bilen för att ta emot maten.. tongue

Konstigt, har åkt mcdriven i polarens rx7 många ggr utan något större problem och den är riktigt låg. Visst fick jag sträcka mig lite efter maten men det var aldrig tal om att kliva ur....

2 924 Inlägg
8 december 2008
prex skrev:
Har ända sedan liten funderat på vad det är för idiot som har kommit på att man ska sitta på en sida, blir ju sån jävla ojämn fördelning av vikten :s Mittenstyrning har jag alltid tyckt skulle vara det bästa.

En bil är inte avsedd att man bara ska åka ensam, den är byggd för att klara passagerare oxå roll
Visst går det att lösa med mittenplacering men antalet passagerare blir inte lika många och sen finns det andra nackdelar också

KTM 660
537 Inlägg
8 december 2008
peegee skrev:
Jag blir lite förvånad när jag läser om ni som försöker säga att högerstyrt är bättre än vänsterstyrt i vänstertrafik?? roll

När du skrev det här så var det väll ingen som hade sagt att högerstyrt var bättre?
Dom hade gett killen lite fördelar vs nackdelar.
Kollar man inläggen innan ditt så ser du att nästan varje har mer nackdelar.

Jag kör hellre v-styrt, men tycker inte det är någa problem med att köra h-styrt.
Skulle faktist aldrig bry mig om vart ratten sitter om jag hittat en bil som jag vill ha

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
8 december 2008
En fördel till med högerstyrt är om du har en passagerare och blir stoppad av polisen. Är polisen inte riktigt vaken då så börjar han att skälla på passageraren istället för på dig.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
8 december 2008
käckt om man skall på semster i England å om man kør bana så blir oftats viktførdelningen bätre iaf på dom flesta svenska banorna.

Annars så finns det väll inga direkta førdelar

Skit jobbigt i vägtullar bla

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
8 december 2008
ang. körningen så handlar det om vana, man lär sig snabbt.
har 2st högerstyrda bilar nu jaguar och skyline. lika ovant när man kör en av dem ett längre tag o sätta sig i en vänsterstyrd bil, handlar om vana bara.

sämsta enl. mig med högerstyrda bilar är att man inte kan titta utanför en lastbil när man vill köra om, men då är det bara att gå ut lite extra i väggrenen så går det bra det med, eller be en ev. passagerare att titta om det är fritt...

men största andledningen till att köpa högerstyrt måste ändå vara pris och utbud av bilar från japan/england.

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 december 2008
peegee skrev:
Jag blir lite förvånad när jag läser om ni som försöker säga att högerstyrt är bättre än vänsterstyrt i vänstertrafik?? roll

Jag blir inte alls förvånad över att högerstyrt är bättre än vänsterstyrt i vänstertrafik.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
8 december 2008
Högerstyrt måste ju vara ett helvete om man ska köra om?

Fast en fördel är att en bilsemester i England blir smidigare wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
8 december 2008
hägerstyrt= lätt o fick parkerar:P sen folk blir hetsa att gasa när vid trafikljus och man glor på de:P då gasar de lite mer:P
Senast redigerat av _lee_jr (8 december 2008)

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
8 december 2008
konstigt att ingen nämner problemen med döda vinkeln som man har med filbyte försvinner i högerstyda smile

2 924 Inlägg
8 december 2008
caromania skrev:
peegee skrev:

Jag blir inte alls förvånad över att högerstyrt är bättre än vänsterstyrt i vänstertrafik.

Din motivering till det? roll

Mästare
2 947 Inlägg
9 december 2008
Största fördelen: Fartkamerorna får inte med dig på bild! big_smile lol tongue

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

4 506 Inlägg
9 december 2008
KimVsWorld skrev:
Största fördelen: Fartkamerorna får inte med dig på bild! big_smile lol tongue

Får de ju visst^^
Fick hem ett brev från en fartkamera för inte längesedan.
Dock blurrar dom bort passageraren så man ej kan se den.
Men det sker ju senare..

Kan du andas kan du dö.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
9 december 2008
Helt ärligt, hur gör man i mcdriven lättast? Har man fetingskålade stolar så är det ju skitsvårt att luta sig ut, måste vara helt omöjligt om man bara är en.
Enda lösningen är att backa ju, nån som gjort det?

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 december 2008
peegee skrev:
caromania skrev:
peegee skrev:

Din motivering till det? roll

Ärligt talat så tycker jag inte att det behöver motiveras. Men okej då.

Sverige har högertrafik. (1)
England har vänstertrafik. (2)
Sverige har vänsterstyrda bilar. (1)
England har högerstyrda bilar. (2)

Följaktligen bör högertrafik (1) kombineras med vänsterstyrda bilar (1) och vänstertrafik (2) kombineras med högerstyrda bilar. (2)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök