3881
Sök

Basar till soundstream xxx6500d

Basknarkare
470 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
thulle1 skrev:
Stejfaan skrev:
thulle1 skrev:
Två re sx 15d4 hade jag kört eller två hcca12or eller 15", samt 3-4 Trojan 100ah batteri... oavsett vilket så kommer det spela högt

M.v.h. Emil

okej ah tillbaka till frågan om basar eftersom han som hade orionbasarna blivit avstängd och då inte verkar så seriös dessvärre... och ja thulle1 det kommer bilder på de kan ja lova smile funderar bara över vilken setup ja ska ha då budgeten inte är lika stor som kungens big_smile

ett av de "billigare" alternativen som troligtvis kommer spela sjukt högt är ditt steg i 1 ohm och koppla på två Re Sx 15d4, finns på carbonize.se.. de kostar 4900 kr/st men tar du två kan de nog pressa ner priserna en del kan jag tänka mig..så mitt råd är att snacka med carbonize!

M.v.h. Emil

okej jo dom har ja kikat mycket på men vem ska ja prata med då? köper steget imorn utav Kresse smile gött att de börjar hända nått nu big_smile sen hade ja faktist tänkt att handla mer grejjer hos dom typ framsystem kablar o diverse eventuellt framsystemsteg.. så de mesta ska komma från dom smile   o btw vrf blev mk-sound avstängd?
Senast redigerat av Stejfaan (9 december 2008)

Team Carbonize

329 Inlägg
9 december 2008
Stejfaan skrev:
hej skriver igen en tråd o frågar om era idèer.. det handlar om mitt ljudbygge i min passatkombi -98 ska iväg till kresse nu på onsdag o inhämta mitt steg som är ett soundstream xxx6500D. kommer väl hamna på runt 2 ohm i nerlast så hamnar på ca 4.5kw rms. frågan är vilken/vilka basar tycker ni ja ska köra med? väljer mellan,

1. Orion hcca 15
2. Re audio sx 15
3. Re audio sx 18
4. alternativt annan kombination av Re

Priset ska ej gå över ca 8.000 för basen/basarna och ska orka drivas av steget fullt.. tänkte höra vad ni tycker? smile

kör med Soundstream SPLX basra en eller två funkar skit bra till ett sådant steg.. vi körde med en på ett sådant steg och det spelade på. Räckte till att vinna alla espl tävlingar vi ställdde upp på med den bilen.
dock så har vi bytt ut 6500 steget mott ett 10000 steg nu. men har inte mätt än och vet inte hur mycket mer det spelar big_smilebig_smile

och vad alla pratar om kondingar köp batteri. för du får ändå inte ut mer strömm än vad din batteri bank är. och har du riktiga batteri så lämnar dom ström lika fort.

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

733 Inlägg
9 december 2008
Stejfaan skrev:
thulle1 skrev:
Stejfaan skrev:

okej ah tillbaka till frågan om basar eftersom han som hade orionbasarna blivit avstängd och då inte verkar så seriös dessvärre... och ja thulle1 det kommer bilder på de kan ja lova smile funderar bara över vilken setup ja ska ha då budgeten inte är lika stor som kungens big_smile

ett av de "billigare" alternativen som troligtvis kommer spela sjukt högt är ditt steg i 1 ohm och koppla på två Re Sx 15d4, finns på carbonize.se.. de kostar 4900 kr/st men tar du två kan de nog pressa ner priserna en del kan jag tänka mig..så mitt råd är att snacka med carbonize!

M.v.h. Emil

okej jo dom har ja kikat mycket på men vem ska ja prata med då? köper steget imorn utav Kresse smile gött att de börjar hända nått nu big_smile sen hade ja faktist tänkt att handla mer grejjer hos dom typ framsystem kablar o diverse eventuellt framsystemsteg.. så de mesta ska komma från dom smile   o btw vrf blev mk-sound avstängd?

snacka med calle eller någon på carbonize så hjälper de dig, sen lite rabatt på det så blir det bra...

mk-sound blev avstängd för att han var ett troll, en skojjare som startar nya nick och ljuger och spelar kung inne på forum. Han berättade ganska många historier ju :p

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

Basknarkare
470 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
thulle1 skrev:
Stejfaan skrev:
thulle1 skrev:

M.v.h. Emil

snacka med calle eller någon på carbonize så hjälper de dig, sen lite rabatt på det så blir det bra...

mk-sound blev avstängd för att han var ett troll, en skojjare som startar nya nick och ljuger och spelar kung inne på forum. Han berättade ganska många historier ju :p

M.v.h. Emil

aha big_smile var det en sån jävel tongue synd bara att de finns såna skojjare som ska förstöra.. ah vi får se vad tiden utser och vad pengarna räcker till blir nog bra i slutändan smile

Team Carbonize

6 851 Inlägg
9 december 2008
Jag hade nog kört på Soundstream SPLX 12" som någon annan sagt..

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
9 december 2008
TT-Avant skrev:

Säger du nu när du e sponsrad av dem ja.....annat lät det förr wink tongue

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

329 Inlägg
9 december 2008
jonash skrev:
TT-Avant skrev:

det tror jag inte han kanske har prövat dom :-) basen är ju specad till 750 watt eller vad det är och den klarar långt över det och låter mycket trevligt..

6 851 Inlägg
9 december 2008
jonash skrev:
TT-Avant skrev:

NU tycker jag att Jonash är elak.
Frågan är hur det lät förr? roll

PS: man måste våga pröva nya saker oxå Jonas wink
Senast redigerat av TT-Avant (9 december 2008)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
10 december 2008
TT-Avant skrev:
jonash skrev:
TT-Avant skrev:

NU tycker jag att Jonash är elak.
Frågan är hur det lät förr? roll

PS: man måste våga pröva nya saker oxå Jonas wink

Det e klart du skall, men det var inte så länge sen som du UTAN TVIVEL hade föreslagit RE basen. Eller hur, det kan du ju erkänna..

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

6 851 Inlägg
10 december 2008
Njae du Jonas..RE basen vet jag inte om jag skulle föreslagit..inte utan tvivel iaf.
Men möjligtvis nån GZ bas, vilket jag fortf. tycker är trevliga.

2 665 Inlägg
10 december 2008
Välj den bas som har längst linjär slaglängs. (Xmax linjär)

Eftersom du vill spela tok högt.

Kasnke ska räkna lite på detta. Då jag tycker många pratar i nattmössan.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Basknarkare
470 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Rickard-v skrev:

Ah då lutar de åt orion iaf.. o ja tror det blir det..
en uppdatering: har nyss vart och inhandlat soundstream-steget big_smile Mäktigt cool

Team Carbonize

329 Inlägg
10 december 2008
Stejfaan skrev:
Rickard-v skrev:

en uppdatering: har nyss vart och inhandlat soundstream-steget big_smile Mäktigt cool

dom är inte så mäktiga har ett ligandes här men 10000 stegen är :-) nä dom är riktigt bra iallafall det jag har hört i kimmos och krisses bil och även i fars bil:-) men som sagt han tyckte det var för lite effekt i 6000 steget så fick ju bli ett större.. hoppas du hittar lämpliga basar och väljer du orion ska du prata med hifimicke då han spelar sjukt högt med deras saker och han har prövat både 12" och 15"

Basknarkare
470 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
Herr Nilsson skrev:
Stejfaan skrev:
Rickard-v skrev:

dom är inte så mäktiga har ett ligandes här men 10000 stegen är :-) nä dom är riktigt bra iallafall det jag har hört i kimmos och krisses bil och även i fars bil:-) men som sagt han tyckte det var för lite effekt i 6000 steget så fick ju bli ett större.. hoppas du hittar lämpliga basar och väljer du orion ska du prata med hifimicke då han spelar sjukt högt med deras saker och han har prövat både 12" och 15"

Blablabla tongue haha det räcker åt mig iaf som fortfarande är studerande och timtidsanställd bara cool okej ah kan ju höra med han framöver här nån gång.. blir nog te att köra på en 15" i sånna fall.. sticker iväg så förbannat i pengar annars.

Team Carbonize

Sök