Du har ett spridarmotstånd på insidan av vänster skärm, nästan nere vid blinkers/lykta. Min turbo stod över helgen och ville inte starta - gick ut och drog i och ur på den kontakten och han startade hur fint som helst efter det. Om inte detta motstånd fungrar som det ska så öppnar inte spridarna!
OM inte spridarna öppnas borde det väl inte heller lukta bensin?
tycker inte de iaf om man gämför den här och när min förra bil "saab9000i crap edition" när soppa pumpen på den gick sönder så luktade den varekn bensin och förste tändaluft så de lät puff lite då och då.. den här stinker soppa men värkar inte tända till
plockade ner hela fördelenare va fuktig gjorde rent den skrapde bort lite ärj körde el spray blev ren på bilen igen funkar ej ändå så fördelaren är och utesluta
Om soppapumpen går när du slår på tändningen och de kommer soppa så är svänghjulsgivaren hel.
Svänghjulsgivaren är en induktionsgivare, INTE en hallgivare.
har du ström till tändspolens blå kabel när tändningen är på och vid startförsök?
de ska va ström till den efter som inget är bortplockat lr nått från den sen den gick sist
Knepigt svar... nu kan det ju vara så att nått gått sönder i din bil, som därför inte startar. Mät och kolla om du har spänning dit, blir lite svårt att hjälpa dej annars.
hittade felet va dödar knappen som en kabel hade gått av på när en kabel inte satt åt på 1 visst vis trodde bilen den va aktiverad vilket dödade tändningen
dödar knapp= tryck och tändingen dör den är volvo orginal så orginal ska den va monterad vid spaken som öppnar huven i bilen min är flyttad på så den ligger på plastkåpan vad pedalerna så plastkåpan slet av en kabel till den när jag kopplade in orginal ladd mätarn igen. när jag väl hittade att dödar knappen va felet va de bara på ny kabelsko och klämma åt den och bilen gick igen
själva principen är ju den samma som tex de dödar knappar som satt på mopederna 1 gång i tiden tryck och tändingen dör
har ingen aning varför de sitter de orginal på en 940 blev förvånad första gången jag såg den och provade va de va för knapp sen efter de har jag sett 1 par st 940is med såna på youtube både svenska och utländska 940is
kan det inte vara att den där "dödarknappen" bara satt i polisbilar?
nope vet inte om de va några spec modeller av 940is som fick den lr ej sett en högerstryd gl på youtube som oxå hade den sett 1 par andra oxå
efter som dödar knapparna e till för nödstopp och de sitter nere vid huvöppnaren så går de ju fortare och vrida av tändningen via nyckeln än och börja krångla vid pedalerna..
räcker med att en kabel saknas så e hela tändsystemet dött ingen ginsta alls