Tjenare alla glada.
Tänkte att garaget.org består ju av ganska många tusen medlemar så ganska många borde ju köra skoter.
Jag vet att det finns fler liknande trådar men dom är gammla och många har säkert bytt upp sig osv, så jag tänkte att det vore bättre med en ny och fräsch sådan tråd, håller inte moderaterna med mig så må det väll va hänt då
Själv kör jag en fräsch Polaris XLT 600 SP -96.. Det positiva med SP och -96 årsm är att den har nya XLT motorn (597cc istället för den gammla på 580cc) och att det är extra-12 fjädringen (12" fjädringsväg) och FOX gasdämpare orginal
Exrautrustning/mod är bara Höjt styre och 32mm HK matta
Bild på pärlan
Inköpslistan Steg ett: 4 eller 5" styrhöjare samt fatbar styre och plastskidor
inköpslista/mod steg två (till sommarn) 345 matta med 32 eller 38mm kammar, Flytta bak boggien 9cm och sen förlänga boggie skenorna dom restrerande 10cm som behövs för att få dit en 345 matta, XCR tank och dyna, cross huv lackad vit, polerat chassie, V-kit och nerdrevning
Anledningen till att jag även ska flytta bak boggien istället för att enbart förlänga skenorna när jag monterar en längre matta är för att få bättre attackvinkel på mattan vilket medför bättre lössnö egenskaper
Så nu, VAD KÖR NI FÖR NÅNTING??
MVH//Glenn