Ja då var det dags för mig att börja skriva tråd också. Lite bakgrund. Heter Max, 20 år gammal. Köpte den här Civicen för lite mer en ett år sedan helt original, förutom ett par vit lackade lågbudget fälgar som inte höll för en trottoar i 70 km/h.
Låter bilderna tala för sig själva.
Så här såg den ut när jag köpte den. Dock inte min på bilden.
Köpte läpp och plasta dit.
Rev lite inredning
Rev lite till...
Bytte lite bussningar.
Då jag hittade ett snorbilligt kit på blocket Med framfångare och Bak för nästan samma pris som bara läppen fram kostade... Dock var jag då nästan klar med den andra, så nu ligger den och sammlar dam på vinden.
Här syns också bakluckan i ett ganska sent skede, efter svetsningen.
Det tar sig, sa mord brännaren.
Generell motor uppsnyggning..
Och det var min vinter -07. Resulterade i:
Här dock med original lysen inför besiktning.
Måste ju ha ljud i holken med.
3 vägs infinity kappa
Dunkar på helt okej ;D
Nu är det höst -08 .. Och nu är det så här gott folk, att eftersom jag börjat jobba på En bilreservdelsfirma, så har jag bekantat mig lite mer med ett lite mer okänt (iaf för mig) märke inom spackel och lack, nämligen Hagmans.. Har iof nästan bara provat biltema samt PP. Biltema är billigt, men lättslipat som en tegelsten, och PP är svindyrt men väldigt lättslipat. Hagmans ligger väldigt bra pris, samt är väääldigt lättslipat.
I alla fula fall, så är det ju bara att börja riva igen.
Och eftersom jag tycker det är jäkligt kul att hålla på själv, så byggde jag mig en egen lackbox i garaget.
Maskering av ny huv. Rip btw.
Huven.
Gick inget vidare första gången att lacka, så här är när den är nyslipad, sista gången i bruk innan avställning.
Testade lacka med 2k färgburk med inbyggd patron med härdare i. Säger bara, Går inte få bättre resultat med sprayburk, jävlar anamma!
Ingen vacker glipa.. Bra adapterplattor Realcar? Tack för den Televerket. Här nedslipat.
Flex spackel.
Spacklat för att få så naturlig vinkel som möjligt.
Grundade med 1k fyllprimer innan lack.
Och här på plats på en jääävligt dammig bil.
Inte vacker hål.. Fint ska det va, annars kan det va!
Offrade en använd Cap
Som handen i handsken!
Färdigslipat.
Fattar inte varför hagmans kallar spacklet flexibel? ;D
Lackat tak också.. Vinge och baklucka kommer..
Ungefär där är jag nu, och jag jobbar på så mycket jag orkar och hinner...
Så vad tycker och tror ni?
Mvh Max