3574
Sök

Behöver tips på bil för stor familj.

1 436 Inlägg
11 december 2008
#21
Köpa en Pegg 107 och en skoda fabia kombi för de pengarna? Med två bilar får man ju in alla och behöver inte åka till samma ställe heller för den delen...
De borde dra 1l/milen tillsammans så det är ju inte jättedyrt i bensin heller.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

396 Inlägg
11 december 2008
#22
en vw sharan eller en seat alhambra? båda är 7 sitsiga. Har för mig att man sitter ganska bra i dom.

mvh JOhan

76 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
#23
Finns det någon som har provat eller ägt en Peugot 807 o kan uttala sig om den?

2 021 Inlägg
11 december 2008
#24
hedde73 skrev:
Finns det någon som har provat eller ägt en Peugot 807 o kan uttala sig om den?
gör min praktik på en peugeot verkstad o har inte så mkt gott o säga om dom, tyvärr inte om någon peugeot, otroligt jobbiga o meka me o håller dålig kvalite, mkt konstiga elfel osv, dock sköna o köra.


76 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#25
Nu har jag varit runt lite och i helge skall vi iväg och provköra tre bilar. Det står nu mellan dom här bilarna:

* Chevrolet Trans Sport (främst för utrymmet)
* Hyundai Trajet (verkar vara bra utrymme för benen även längst bak)
* Toyota Avensis Verso (främst för att den skall vara en pålitlig bil, med låga kostnader, dock otolig för benutrymme bak)

Kom jättegärna med fler ideér och tips som kan vägleda mig ytterligare. Vad det gäller Trajet så kommer vi att först o främst leta efter en V6:a.

Hijo de puta
113 Inlägg
16 december 2008
#26
Mitsubishi Grandis är rymlig för även stora barn

76 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#27
calle- skrev:
Mitsubishi Grandis är rymlig för även stora barn
Men är även platserna längst bak (plats 6 &7) så att säga med bra benutrymme? Om vi skall ha bilen i iaf sju år så är den äldste 14 o allt tyder på att barnen kommer var rätt långa, iaf 180, så det gäller ju att även dom kan sitta där bak.

Hijo de puta
113 Inlägg
16 december 2008
#28
hedde73 skrev:
calle- skrev:
Mitsubishi Grandis är rymlig för även stora barn
Men är även platserna längst bak (plats 6 &7) så att säga med bra benutrymme? Om vi skall ha bilen i iaf sju år så är den äldste 14 o allt tyder på att barnen kommer var rätt långa, iaf 180, så det gäller ju att även dom kan sitta där bak.
Det går absolut. Men självklart är det en smaksak men åk och provsitt själv det är en skön bil för övrigt, den känns inte så stor att köra.

Scania arbetare
364 Inlägg
5 maj 2009
#29
Köp min peugeot!

Audiholic!

Stolt pappa
161 Inlägg
5 maj 2009
#30
Toyota Previa är väldigt trevliga bilar med gott om utrymme.


Sök