2474
Sök

Luftfilter genom huven!

Bensin jonkare
15 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Tjaaaaaa:D
Nu är det så att jag hadde tänkt dra upp ett luftfilter genom huven. Nu till frågorna. Är ett biltema luftfilter vattentätt? eller finns det speciela filter som är de? eller man kanske kan inpregnera(stavning) ett luftfilter?
Skrev det kanske lite klöddigt men hoppas ni fattar:)
Mvh Viktor

Gud som haver volvon kär se på maj som gas glad är, vart ja maj i världen bränner ska ja göra svarta ränder, kuken hänger kuken står volvon ska lämna svarta spår!

Larssa91
11 december 2008
nej. dom är inte vattentäta. gör som jag och bygg en liten vattenfälla. mitt filter sitter direkt bakom grillen och har inte fått in något vatten.

9 108 Inlägg
11 december 2008
Hade inte satt ett biltemafilter under huven ens. Köp ett riktigt om du ska ha det utanpå bilen såvida du inte vill få in småsten eller fåglar i motorn som bonus wink

Bensin jonkare
15 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Larssa91 skrev:
nej. dom är inte vattentäta. gör som jag och bygg en liten vattenfälla. mitt filter sitter direkt bakom grillen och har inte fått in något vatten.

Vatten fälla?smile

Gud som haver volvon kär se på maj som gas glad är, vart ja maj i världen bränner ska ja göra svarta ränder, kuken hänger kuken står volvon ska lämna svarta spår!

Bensin jonkare
15 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Hade inte satt ett biltemafilter under huven ens. Köp ett riktigt om du ska ha det utanpå bilen såvida du inte vill få in småsten eller fåglar i motorn som bonus wink

Men om jag köper ett ''riktigt'' då:) går de att ha så de sticker upp från ett hål i huven och klarar det vatten:)?

:]
469 Inlägg
11 december 2008
MilleN skrev:

HAHAHAHA big_smile

9 108 Inlägg
11 december 2008
Ahrling skrev:
Men om jag köper ett ''riktigt'' då:) går de att ha så de sticker upp från ett hål i huven och klarar det vatten:)?

Det är väl en definitionsfråga, det går men risken att få in damm och annan skit är ju såklart större. Jag hade ett stort hål i huven precis ovanför filtret på förra bilen (Körde med Green Cotton-filter modell gigantiskt) och det gick bra även genom störtskurar. Hur mycket vatten som kom in i motorn eller förångades vet jag ju dock inte wink

Finns säkert någon mer insatt som vet farorna med det men sätt du på det om du vill, se upp på grusvägar och störtskurar bara. Gäller en 740 gissar jag på? tongue

Är ju inte heller så bra vintertid om det fryser på heller.

Bensin jonkare
15 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Ahrling skrev:

Det är väl en definitionsfråga, det går men risken att få in damm och annan skit är ju såklart större. Jag hade ett stort hål i huven precis ovanför filtret på förra bilen (Körde med Green Cotton-filter modell gigantiskt) och det gick bra även genom störtskurar. Hur mycket vatten som kom in i motorn eller förångades vet jag ju dock inte wink

Finns säkert någon mer insatt som vet farorna med det men sätt du på det om du vill, se upp på grusvägar och störtskurar bara. Gäller en 740 gissar jag på? tongue

Nix, mazda 323:cool:roll hehe. men du har ingen bra länk där dom har schysta filter då till rimliga priser :smile

1 002 Inlägg
11 december 2008
Googla K&N eller Greencotton.... de e bra filter..

Men jag skulle aldrig sätta det över huven..
Senast redigerat av dahboy (11 december 2008)

...

Bensin jonkare
15 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
dahboy skrev:

http://www.realcar.se/servlet/us_pyra?w … st&p=H
kunde itne fixa direkt länk. men gå in på denne och sen till vänster står det green filters, antar att det är sådana du menar smile?
Senast redigerat av Ahrling (11 december 2008)

1 002 Inlägg
11 december 2008
Ahrling skrev:
dahboy skrev:

kunde itne fixa direkt länk. men gå in på denne och sen till vänster står det green filters, antar att det är sådana du menar smile?

Yes box..
Senast redigerat av dahboy (11 december 2008)

...

2 924 Inlägg
11 december 2008
Om man kunde ha luftfilter tillförlitligt ovanpå huven så kan jag lova dig att de flesta hårdtrimmade bilarna, tävlingsbilar mm hade luftfiltren så för det ger ju maximalt luftflöde...men nu har väldigt få valt den lösningen, fundera på varför...
Sedan finns väldigt många som starkt hävdar med flera argument att öppna luftfilter inte är bra ens när de sitter skyddade under huven utan de ska sitta i luftburk för att fylla sin funktion... det kan du också väga in i samma fundering... roll

Kreaktivitet ska man väl inte hämma men denna kreaktivitet tillhör inte de bästa...
Senast redigerat av peegee (11 december 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

Bensin jonkare
15 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
dahboy skrev:
Ahrling skrev:
dahboy skrev:

Yes box..

men klarar dom om man kör på typ en grusväg med filtert åvanför huven eller? för det är vad i princip jag kommer göra.
Senast redigerat av Ahrling (11 december 2008)

12 086 Inlägg
11 december 2008
Att ha luftfilter utanför bilen, i fronten lr upp ur huven går inte att ha på en vardagsbil som man kör på motorvägen och när de regnar. Det kommer pajja direkt.

Entreprenör
1 784 Inlägg
11 december 2008
Ahrling skrev:
MilleN skrev:
Ahrling skrev:

Nix, mazda 323:cool:roll hehe. men du har ingen bra länk där dom har schysta filter då till rimliga priser :smile

Varför i hela h-----e ovanför huven...kan nån begripa de..? du kanske ska blanda damm å vatten å hälla direkt i insuget istället:Dbig_smile

Bensin jonkare
15 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
Ahrling skrev:
MilleN skrev:

Varför i hela h-----e ovanför huven...kan nån begripa de..? du kanske ska blanda damm å vatten å hälla direkt i insuget istället:Dbig_smile

HAHAHAHAHA ska fundera på de wink men.. de ser så jävla fränt ut:) typ pure racing feeling över de hela smile

313 Inlägg
11 december 2008
antar att du vill ha de ovanför huven för det ser fräckt ut ocn inte för att få "maximalt luftflöde".....
gör ist ett luftintag i huven någonstans vid filtret så får du en "cool look" och bättre luftflöde kanske:P
lycka till!

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

3 714 Inlägg
11 december 2008
inte göra som mrfun och förstöra med ett filter upp genom huven.

bättre som ezz4 skrev:
ett luftintag över filtret gör det snyggare i min mening

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

811 Inlägg
11 december 2008
scoop

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Bensin jonkare
15 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
ezz4 skrev:
antar att du vill ha de ovanför huven för det ser fräckt ut ocn inte för att få "maximalt luftflöde".....
gör ist ett luftintag i huven någonstans vid filtret så får du en "cool look" och bättre luftflöde kanske:P
lycka till!

hur menar du med luftintag:)? typ klippa upp en bit ur huven vid luftfiltret istl för att dra upp det gewnom huven eller smile?

Sök