2386
Sök

Luftfilter genom huven!

1 436 Inlägg
11 december 2008
BILTEMAFILTER? För fan killen, så här skrev jag om dem...

http://fredrikmedia.se/?sida=biltema_sp … ter_33-235

De går ju för fan att titta rakt genom filterfan!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Bensin jonkare
15 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Caffe skrev:
BILTEMAFILTER? För fan killen, så här skrev jag om dem...

http://fredrikmedia.se/?sida=biltema_sp … ter_33-235

De går ju för fan att titta rakt genom filterfan!

hahaha okok big_smile

Gud som haver volvon kär se på maj som gas glad är, vart ja maj i världen bränner ska ja göra svarta ränder, kuken hänger kuken står volvon ska lämna svarta spår!

313 Inlägg
11 december 2008
Ahrling skrev:
ezz4 skrev:
antar att du vill ha de ovanför huven för det ser fräckt ut ocn inte för att få "maximalt luftflöde".....
gör ist ett luftintag i huven någonstans vid filtret så får du en "cool look" och bättre luftflöde kanske:P
lycka till!

hur menar du med luftintag:)? typ klippa upp en bit ur huven vid luftfiltret istl för att dra upp det gewnom huven eller smile?

ja nått sånt.kolla på användare bigd.
han har gjort en egen modell på luftintag för filtert på din s2.

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

bmw_e34_projekt
11 december 2008
vill du verkligen visa att du har ett biltemafilter?

1 585 Inlägg
11 december 2008
Gör ett hål i huven tryck ditt ett biltema filter men koppla inte in det till insuget, Utan låt det bara hänga där eller sätt fast det. Sen kör du med orginal luftburk eller ett annat filter som går till motorn. Så då änväder du bara biltema filtret för att det ser snyggt ut. Och du sparar din motor... Bara en idé jag fick:P Hoppas du förstår hur jag menar.

1 024 Inlägg
11 december 2008
HAHA säger jag,

16 197 Inlägg
11 december 2008
bmw_e34_projekt skrev:
vill du verkligen visa att du har ett biltemafilter?

de sitter biltema filter i fram på min svarta jetta..tongue   dom har ju en modell me "dubbelkona" å en modell som e öppen i fronten--  den me dubbelkona e de f-n inge fel på.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Entreprenör
1 784 Inlägg
11 december 2008
Cowl induction...som på chevellen yikes

Bensin jonkare
15 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Gör ett hål i huven tryck ditt ett biltema filter men koppla inte in det till insuget, Utan låt det bara hänga där eller sätt fast det. Sen kör du med orginal luftburk eller ett annat filter som går till motorn. Så då änväder du bara biltema filtret för att det ser snyggt ut. Och du sparar din motor... Bara en idé jag fick:P Hoppas du förstår hur jag menar.

smart smile fick även en ide'. man kanske kan koppla in filtert till burken på ngt sätt:)

Gud som haver volvon kär se på maj som gas glad är, vart ja maj i världen bränner ska ja göra svarta ränder, kuken hänger kuken står volvon ska lämna svarta spår!

13 Inlägg
11 december 2008
Ahrling skrev:
Jolle87 skrev:

smart smile fick även en ide'. man kanske kan koppla in filtert till burken på ngt sätt:)

Varför... ?
Du ersätter ju burken med öppet för att minimera tryckfallet över filtret.. köra öppet+burk skapar ju bara ett ökat tryckfall... Känns som du missat meningen med luftfiltret...

Bensin jonkare
15 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Ghost-Raven skrev:
Ahrling skrev:
Jolle87 skrev:

Varför... ?
Du ersätter ju burken med öppet för att minimera tryckfallet över filtret.. köra öppet+burk skapar ju bara ett ökat tryckfall... Känns som du missat meningen med luftfiltret...

känns som att du har missat meningen med luftfiltret i detta fallet, jag vill ha för det ser ''coolt'' ut, skiter i om ja inte får ut ngn effekt.. den ska ändå sitta på min sönderkörda mazda..

597 Inlägg
11 december 2008
Ska du bara ha bilen som en "leksak" så är det bara att köra på annars så är det ett NO NO NO enligt mig.

ps. vill du bara ha det för att det ser "coolt" ut så är det ju bara som någon tidigare nämnt att inte koppla in sportfiltret i ngt utan köra med ett vanligt insatsfilter med sportfiltret ovanför.

13 Inlägg
11 december 2008
Coolhetsfaktorn existerar inte i mina kretsar då det är A & O för en motor att andas... vilket får detta att skrika fjortis... inget personligt menat...
Kör med ett scoop och använd ett mushroom- eller panelfilter... Kasta bort originalburken....
Senast redigerat av Ghost-Raven (11 december 2008)

9 108 Inlägg
12 december 2008
evilaudio skrev:
de sitter biltema filter i fram på min svarta jetta..tongue   dom har ju en modell me "dubbelkona" å en modell som e öppen i fronten--  den me dubbelkona e de f-n inge fel på.

Budgetmannen, I like it smile

77 Inlägg
12 december 2008
Fattar inte en sak! skrivit att du ska ha det på din sönderkörda Mazda för att sprätta på grusväg eller i skogen? vem f*n bryr sig då om ditt filter ser race ut eller inte? fåglarna i träden skiter iaf i vilket!! lol
Slå en hammare i burken då så får du fritt blås, fint ljud och trasig motor!

"men bara min åsikt.."

Kokar ris
923 Inlägg
12 december 2008
https://www1.garaget.org/archive/46/45004/76972/76972-694880.jpg

den här går säkert som fan...
Senast redigerat av cenoxide (12 december 2008)

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

77 Inlägg
12 december 2008
haha ja den går nog som fan nu!! och riktig bad-ass utseende med! akta sig om man möter den en mörk natt...tongue

"men bara min åsikt.."

Sök