1932
Sök

Trimning av Volvo D5

2 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Hej! undrar om det är någon som vet hur man lätt kan trimma en D5-04. Då menar jag inte chippning för det har jag redan gjort. Men något mer man kan byta och få ut lite hk.

tacksam för svar!
mvh//micke

624 Inlägg
11 december 2008
större turbo och spridare??

who´s the man?

47 Inlägg
12 december 2008
Andra spridare ja och sen ett aggregat som är värt att kallas turbo och inte avgasbroms:D som de är orginal:D OBS har samma skit agg i min bil så:P

One Man Clan
4 287 Inlägg
12 december 2008
jocke_wi skrev:
Andra spridare ja och sen ett aggregat som är värt att kallas turbo och inte avgasbroms:D som de är orginal:D OBS har samma skit agg i min bil så:P

De är inte skitagg i volvo å lär definitivt inte vara samma som du har i din audi...de agget som sitter på hans d5a klarar över 200hk...

vad är de för chippning du har då ?

Är ju inte bara å bytta spridare på en dieslare....kräver optimering de också...

Forummoderator
10 576 Inlägg
13 december 2008
Volvoverkstan byter vippor på D5:orna på löpande band, frågan är vilka årsmodeller som är sämmre...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Med lem
1 127 Inlägg
13 december 2008
Potential finns helt klart om man vet vad man håller på med. Detta har en finne skrivit på TPC:

Sorry my swedish is "dålig" so I reply in English. I had a -02 2.4D S60 with 251hp and it made 600+Nm, but was restricted to 535Nm (it builds up lots of torque, but in a rev region that you do not need it that much). I used injectors from new D5 (seven holes). Turbo was a hybrid made from original housing and Audi gt2260v wheel. Original IC is a joke + all air track plumbing was 2,5". 3"DP, no cat, 2,5" pipe. Clutch + DMW from new D5 (good for about 600Nm).

With gt2260v from BMW it would do about 270-280hp, but the head will be restrictive from that on. There are other things you can do to get it over 300hp, but it was my wife's car so I really didn't bother.

New D5 is capable for 250-280hp, but DPF (=diesel particle filter) stands in the way...

I already sold that one away and focused to my other projects.

Tråden: http://forum.turboperformanceclub.com/v … lit=torque
Senast redigerat av H3dlund (13 december 2008)

supermikaela
13 december 2008
torpis skrev:
Volvoverkstan byter vippor på D5:orna på löpande band, frågan är vilka årsmodeller som är sämmre...

Den gamla 163-hk-motorn ska vara den mer stryktåliga av D5-motorerna. Dvs, den innan -05.

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 december 2008
torpis skrev:

De där stämmer inte.däremot byter dom på dom nyare virvelspjällena...

2 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Ingen som har spridare till en 06-07 volvo v70 D5 till salu??

Sök