3565
Sök

Elektrisk överväxel

Grävmaskinist
216 Inlägg
16 mars 2007
Kan jag inte koppla om det så att OD:en fungera på alla växlar på min 740 -91 (B230F), och isåfall hur? Mycket tacksam för svar! smile

747 Inlägg
16 mars 2007
Rohdin skrev:
opelmtx skrev:
Rohdin skrev:
det är bara onödigt med overdrive,,lättare och bättre att köra med riktig låda,,,tyvärr fattade inte Volvo det under 240-tiden =/

Volvos låda med overdriv håller bättre en volvos 5 växlade, därför satt dom i 740/760 turbo så
länge
vet jag av egna erfarenheter:)

men varför är dom bättre?? jag fattar inte det...från de jag hört iaf..

För om är starkare... därför sitter dom på 240/740 Turbo bilarna... Men dom lådorna är inte riktigt samma som på glt och gl och gle bilarna.

Älgahäng Räjsing Club

46 Inlägg
16 mars 2007
volvos låda med over drive är mer hållbar än den 5växlade manuella. anledningen att själva lådan (huset) som dreven sitter i är samma i mått på bägge lådorna och
i lådan som har 4+od sitter det alltså ett drev mindre i och därför gjordes dessa grövre än dem  dreven som sitter i den "vanliga" lådan.
hoppas jag inte rörde till det för mycket nu, e lite trött nämligen=)
så har ja fått förklarat för mig åtminstone, har använt mig av bägge lådorna i flertalet bilar och tycker dem fungerar ok bägge 2.

Grävmaskinist
216 Inlägg
3 april 2007
Nu har jag fått igång det! Jag drog en kabel ifrån minuspolen och koplade in den i "4:ans jordkabel" och då tror lådan att 4 växel hela tiden! (den tror att det är jordat!) så nu har jag 8 växlar ;P

1 och 2 tycker inte om att läga I od UTAN att koppla men annars så går det kanon!
Brukar köra med od i hela tiden (känns som bättre om det är bättre acc.), och det går att starta med 1:an och od i!

Hoppas lådan står pall för vridet som utvexlas på ettan :S tongue

21 Inlägg
3 april 2007
har en (m46) låda i min 740 tic funkar utmärkt inga problem alls dock blir det nog en m90 snart

Sök