Du loppar fast ena kanten slår upp fälgen på navet har något o mäter med och loppar dit motsvarande sida så de blir rakt, och resterande. Plocka dän och helsvetsa
Du loppar fast ena kanten slår upp fälgen på navet har något o mäter med och loppar dit motsvarande sida så de blir rakt, och resterande. Plocka dän och helsvetsa
Men de kan ju aldrig bli 100% rakt. Måste ju börja vobbla i höga hastigheter. Inte för att det går så snabbt me en 740, men ändå.
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Du loppar fast ena kanten slår upp fälgen på navet har något o mäter med och loppar dit motsvarande sida så de blir rakt, och resterande. Plocka dän och helsvetsa
Men de kan ju aldrig bli 100% rakt. Måste ju börja vobbla i höga hastigheter. Inte för att det går så snabbt me en 740, men ändå.
Vad betyder exakt rakt menar du? Sålänge en plåtfälg är inom 1-2 mm diff är jag nöjd.
Centreras gör den ju av sig själv, du kan utan problem få in fälgen inom en millimeter på det sättet jag förklara
Hitta ingen annan sån här tråd så jag gjorde en ny.
Var kan man hitta nån som breddar plåtfälgar inom Skåne ? Eller kan man bredda själv på nåt sätt ? Någon som har något förslag ? Det är 740/940 plåtfälgar som jag hade tänkt att bredda.
Inte i samma bemärkelse som med plåt då centrumet på en plåt är lös lixom och går att vända om man tar bort svetsfogen. En alufälg är ju helgjuten.
Men firmor som kan svetsa i aluminium?
Nej, allså det finns ju inget att dela. Svarva ur hela fälgbanan isf, men då försvinner massa material. Alt gnista ut de. Det är inte omöjligt men det är ju fruktansvärt mkt merjobb, så mkt att ingen någonsin gjort de troligen. Då är de bra mkt lättare att bredda fälgen utot och smalna av den inot.
Inte i samma bemärkelse som med plåt då centrumet på en plåt är lös lixom och går att vända om man tar bort svetsfogen. En alufälg är ju helgjuten.
Men firmor som kan svetsa i aluminium?
Nej, allså det finns ju inget att dela. Svarva ur hela fälgbanan isf, men då försvinner massa material. Alt gnista ut de. Det är inte omöjligt men det är ju fruktansvärt mkt merjobb, så mkt att ingen någonsin gjort de troligen. Då är de bra mkt lättare att bredda fälgen utot och smalna av den inot.
Heh, Okej Blir till att bita i det sura äpplet och köpa ett par klara kustomfälgar i rätt storlek
Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!