Klippte en älg i mörkaste skogen.. frun körde och fick nästan stopp på bilen. Lyckades styra undan såpass att vi träffade bakbenen så den "bara" satte sig på vår bils högerfront..
Fick just tillbaks bilen från plåtrep.. mycket små skador för att vara en Älgtjur
Ni med nya bilar, kolla upp MER-försäkring eller motsvarande. 5000-10000kr självrisk på vagnskada på en ny bil.. vi hade Länsförsäkringars "MER" som tar viltskada.. så det stannde på självrisk 1000kr minus 800kr i stilleståndsersätttning.
Lite älgpäls som bevis
Senast redigerat av morganevelina (29 januari 2009)
jag hade kvar sommardäcken för länge i snön, o skulle svänga för en liten refug men de gick inte så bra då de va blankis för folk har bromsat så snön packas, men snudda bara kanten på refugen så navkapseln flög av, inga skador skedda
Körde av i en skarp vänstersväng som var riktigt hal. Synd bara att där var ett stengäre i diket och det kom jag rakt in i ca 30 km/h. Slog sönder styrarmen, diffkåpan, diffen började läcka olja, övre bärarmen till framaxlen, undre bärarmsfästet knäcktes från ramen och tryckte in passagerarsidans bakdörr. Det ser inte så farligt ut på bilden men kolla på mitt galleri så får ni se hur den ser ut undertill. Fick lyfta bort den med en hjullastare från stengäret.