2256
Sök

vart hitta lack-spnsring till m3-turbo?

FreddeK
8 januari 2009
så mycket denna bilen kommer synas så skulle jag hjälp dig men en shysst lack om jag vore lackerare (kan knappt hantera en sprayburk). Men då hade den inte enbart blivit blå utan lite mer hade nog gjorts för att få den att synas lite mera. Blå med ghostflames och kolfiber=)

16 197 Inlägg
8 januari 2009
Freddeponken skrev:
så mycket denna bilen kommer synas så skulle jag hjälp dig men en shysst lack om jag vore lackerare (kan knappt hantera en sprayburk). Men då hade den inte enbart blivit blå utan lite mer hade nog gjorts för att få den att synas lite mera. Blå med ghostflames och kolfiber=)

flames å kolfiber... som alla andra..;P

"Testar man inte så får man aldrig veta"

168 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
kanske inte är alla som åker fort med fin bil häller.. tror de är ganska många mer som pratar om en bil me 960 hk som är fin än en orginal bil med massor med  fetta drakar och klistermärken på.. gärna med blinkade lampor och en "turbo-visla" i avgassystemet faktiskt.. även om kanske min inte blir känd för lacken så kommer många se den.. redan många som vet om den.. norrbagar och finnar några danska forum har ja tydligen fått trådar om bilen.. många som vill veta mer fast bilen iprincip bara är bromsad..

Masterworks
8 januari 2009
evilaudio skrev:
Freddeponken skrev:

flames å kolfiber... som alla andra..;P

Vem har det? cool

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
8 januari 2009
orange skrev:
kanske inte är alla som åker fort med fin bil häller.. tror de är ganska många mer som pratar om en bil me 960 hk som är fin än en orginal bil med massor med  fetta drakar och klistermärken på.. gärna med blinkade lampor och en "turbo-visla" i avgassystemet faktiskt.. även om kanske min inte blir känd för lacken så kommer många se den.. redan många som vet om den.. norrbagar och finnar några danska forum har ja tydligen fått trådar om bilen.. många som vill veta mer fast bilen iprincip bara är bromsad..

Det du inte förstår är att din bil är inte lika attraktiv för en lackeringsfirma som en utställningsbil är.
Om du nu kör fort på strippen så skiter folk i vem som har lackat den, det folk kommer undra är vilka komponenter du kör med i motor och drivlina. Vad har då en lackeringsfirma att tjäna på det?

Finns ingen som gör saker gratis, och i detta fall är det just det. Dom skulle lacka din bil gratis. Utan att få nånting tillbaka.

Bilarna du pratar om med massa plast och blinkande lampor, där undrar folk vem som lackat dom och skiter fullständigt vad som är under motorhuven.

Tyvärr, hosta upp pengarna själv eller lägg pengarna på driftsäkerhet istället.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

100% ninja
342 Inlägg
8 januari 2009
måste hålla med nästan alla ovanstående talare, finns ingen förtjänst för dem att lacka din bil.

Sen vill jag ge en eloge till alla som har lyckats tyda allting, Seriöst. Söker man spons, så kan man i alla fall se till att stava på ett sätt som är förståligt för det männskliga ögat, eller inte behöver skiffernyckel till.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

168 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
ja kommer aldrig kunna stava och kommer alldrig kunna stava häller.. vi gör såhär ja lägger ner minna sponsrings-planer och betalar skiten istället så blir alla glada smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 januari 2009
Jag har inte för avsikt att bli ovän med dig men du kan få höra mitt resonemang...
Hade det vart en bil med "blinkande lampor och massa plast" hade dina chanser varit mycket större. Bara skruva dit ett kjolpaket som är en billig kopia från polen med noll i passform ger inte heller någon lackspons. Inte ens med flerfärgade lampor.

Ska du få spons ska det ju vara något som sticker ut. Inte sticker ut från medelbilen, utan som sticker ut markant från medel BMW:n med turbo 500-1500hk...
Hade jag varit dig hade jag mer satsat på att få spons på prestandadelar då det framhäver sponsorn på ett bättre sätt. Med våra produkter kan du få 1000hk och åka nior på strippen.

Känns ju lite galet för en lackringsfirma att sponsra en sådan. Med våran lackering kommer den inte att gå snabbare än innan och vi var jättenoga men det syns inte efter lite "race-platina"

Det var som jag tror och tycker!

168 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Bumpe: ja blir inte arg alls.. klart ja förstår det. men va inte meningen att de skulle handla om det i tråden alls faktiskt.. fast ja e litte tjur-skallig och tror fortfarande det kan vara intressant med sponsring på lack på en ¨sån bil. fast det kanske bara jag som tror det.. helt min uppfatning.. och ja har haft fel många gånger förrut så..

36 Inlägg
9 januari 2009
Som många säger: minst troligt att du får sponsring. Jag säger, ge inte upp hoppat, Kanske finns någon lackerare där ute som vill göra det.

OM inte, Skaffa fram färgen som du kunde göra stick ner till dem o be de göra de "vid sidan om". Då blir det nog inte så dyrt (Ifall dem sysslar med sånt wink
Kostar runt 30 och uppåt för att lackera en bil, Men ber man lite snällt så kanske de har överseende.

EDIT: Fick pris på för hellack på M5an - ca 12k!! så be snällt tongue

Lycka till //Cvitan
Senast redigerat av Cvitan (9 januari 2009)

1 878 Inlägg
9 januari 2009
Jadu, Sponsring är inte det lättaste att få.

Kraven är nog att, du måste ha en bil som syns (ofta på träffar, race etc), utstickande bodypaket (kanske nåt du gör själv) för att få det unikt, extrem puts på bilen, samt motor(kanske lite lackade detaljer). Inredning som sticker ut ifrån mängden. en original inredning(är så tråkigt att titta på) en sportstol räcker inte för det ska sticka ut. Finns igentligen hur många bilar som helst som är super snygga här på garaget med alla detaljerna som jag har skrivit, men helt utan sponsring. Just för att det är så svår att få företag att få upp ögonen för nya ideèr och marknadsförning. Så det blir nog att åka runt och visa upp bilen för olika företag som kan tänkas vara möjliga att sponsra.

Skogsmålare
630 Inlägg
9 januari 2009
Som tidigare har skrivit så är sponsor-jakt hett heltisjobb (nästan). Det finns få om ens någon firma som går med på helspons bara för att man säger att man kommer synas på massor och träffar i sommar,
Inte för att vara elak, så kommer många andra bilar åxå att göra.

Du har helt klart en häftig bil jag är svag för turbo BMW:s. Men det är inget vi inte sett förut, förstå mig rätt.

Jag tror att din största chans för att få en spons, är att köra i sommar & prestera bra tider försök komma med i lite tidningar & synas, Vara "HET" på forumet kanske en projekt tråd på ditt bygge. 

Om dy lyckas med detta har du en bra början ett "Kvitto" på att du har ett bygge som kanske sticker ut i mängden.

Efter ett år med detta har du större chanser att ditt bygge kan få spons, Om du får ett lyckat år var tidigt ute med att sätta upp dina mål inför nästa säsong, kontakta firmor du kan tänkas samarbeta med, Lägg upp en plan vad du kan göra för dom.

lycka till hoppas att vi får se din bil i sommar prestera grymma tider

168 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
alltså de här va inget ja direkt gått och planerat i ett par år at ja vill bli sponsrad som de verkar här.. tänkte mäst på de och la utt en tråd.. ja har redan ett par sponsorer och dom köpte ja litte grejer av och sa va de va för bil så fick ja smutt spons.. ja kommer inte direkt sita och ringa runt halva jorden effter spons.. då betalar ja hällre en lack..

Masterworks
9 januari 2009
orange skrev:
alltså de här va inget ja direkt gått och planerat i ett par år at ja vill bli sponsrad som de verkar här.. tänkte mäst på de och la utt en tråd.. ja har redan ett par sponsorer och dom köpte ja litte grejer av och sa va de va för bil så fick ja smutt spons.. ja kommer inte direkt sita och ringa runt halva jorden effter spons.. då betalar ja hällre en lack..

"ja har redan ett par sponsorer och dom köpte ja litte grejer av" ?

Man köper väll inget av en sponsor??

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
9 januari 2009
Masterworks skrev:
orange skrev:

ja tror inte de iaf!!!

men man har ju hört om folk som får göra de, fasst till ett bra reducerat pris.
alltså ingen fullsponsring.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

Skogsmålare
630 Inlägg
9 januari 2009
Masterworks skrev:
orange skrev:

Behöver inte betyda att man har helspon, kan ju betyda att man få ett bra pris på sakerna man köper

168 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
ja jag hade köppt litte saker av dom så sa ja va de va för bil ja höll på med då frågade dom om vi inte kunde hitta på nått bra. så jag fick ganska mycket saker och sjukt bra pris på mycket andra saker..

som dom flesta säger.. ofta är de at man får bra pris..

Masterworks
9 januari 2009
jynsa skrev:
Masterworks skrev:
orange skrev:

Behöver inte betyda att man har helspon, kan ju betyda att man få ett bra pris på sakerna man köper

Jamen då e det ju inte spons!
Att få rabatt betyder ju att leverantören inte har kostnader på produkten
och kunden har säkert bundit upp sig på nått åtagande!

Brukar bli dyrare så än att betala själv från början!

194 Inlägg
9 januari 2009
äh, rolla den mattsvart. vore grymt big_smile

Sök