Ja detta är då mitt tredje försök att uppnå min syn på en trevlig bil.
Allt började 1996, jag hade just avslutat renoveringen av min Volvo PV, Jag kände att jag ville ha nått med lite mer drag i en orginal B18.
Volvo PV:
När jag köpte Amazonen såg den ut så här:
Jag renoverade bilen som om det skulle vara en riktigt fin orginal renovering, men satte på lite bättre fjädrar och dämpare, samt en riktigt vass B20.
Färdiga resultatet:
Tiderna på strippen vart 14 blankt med odiffad axel och lågprofildäck. Lite vill ha mer som vanligt! många i min bekantskapskrets hade börjat labba med turbo och det insåg man ju snart va rätt bra.
Så runt 2003-2004 så inköptes massa nya saker så som BMW getrag låda och B230FT samt en stor Turbonetics snurra 1031 axel med diff och V70 bromsar och massa annat skit. 14 blankt sjönk till 11,34 på strippen, effekten ökade från runt 200hk till 441hk/580nm och det hängdes ut så mycket det gick på Gatebils träffar och andra banträffar med.
Detta vart resultatet denna gång.
Nu till dags datum.
Jag har startat företag med två andra killar
www.linkopingsmotorsport.se och har haft mycket att göra där, vilket har resulterat i att man inte alls har haft någon energi kvar att lägga på sin egna bil, men nu är det dags att sätta i gång igen! annars så kommer Runbag med Suzuki Swiften här på Zazty att döda mig nästa gång vi ses
Tanken denna gång är att göra en ganska ialf för mig omfattande ombyggnad.
Detta är inköpt och ska byggas in i Amazon karossen.
¤ Motor: Supra 2JZ-GTE
¤ Vxl Låda: Supra
¤ Bromsar: Porsche Komposit med tillhörande 6 & 4 kolvsok
¤ Framvagn: Corvette C4
¤ Bakvagn: Corvette C4
¤ Stötdämpare: Oklart
¤ Fjädrar: Oklart
¤ Styrsystem: Vems
¤ Turbo: Garett GT 35/40R
¤ Fullbur
Riktigt hur allt kommer bli utformat i detalj har jag inte en aning om men det är ju bara att börja spika så får vi se vart det slutar! Jag hoppas på massa komentarer och åsikter bra som dåliga från er, det är ju trots allt detta vi har dessa bilforum till.