2284
Sök

Val av bas/basar till 200sx

Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 december 2008
#21
Final_Triumph skrev:
1500 steget kostar under 3pix 3000 steg omkring 5pix

Inbyggt effekt suger ja ! det är Dagens sanning ! Man kan med ett 500kr Teknik magasinet ala-skit steg driva koax bättre än med inbyggt effekt i en dyr och fin apparat med 9 fall av 10 om inte 10 av 10


Men bakhögtalare är inte riktigt värt kanske att tänka på med den här budgeten bara anser jag då. Bäst våre ta dom högtalarna man har nu fram tex till bak och driva dom med huvudenhet. Lägga pengarna på rejäl dämpning av dörrar är viktigare än ha steg för koax bak och köpa koax i den här budget klassen. Fast det kan bero på hur snygga tjejjer man har i baksätet smile om det är värt dela med av det goda till dom eller inte som sagt!

Men.. Nej.. Inga högtalare bak alls om man nu inte har råd med ett steg att driva dessa med.
Onödigt och kommer bara låta skit om ens alls.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

653 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#22
Tokken skrev:
Final_Triumph skrev:
1500 steget kostar under 3pix 3000 steg omkring 5pix

Inbyggt effekt suger ja ! det är Dagens sanning ! Man kan med ett 500kr Teknik magasinet ala-skit steg driva koax bättre än med inbyggt effekt i en dyr och fin apparat med 9 fall av 10 om inte 10 av 10


Men bakhögtalare är inte riktigt värt kanske att tänka på med den här budgeten bara anser jag då. Bäst våre ta dom högtalarna man har nu fram tex till bak och driva dom med huvudenhet. Lägga pengarna på rejäl dämpning av dörrar är viktigare än ha steg för koax bak och köpa koax i den här budget klassen. Fast det kan bero på hur snygga tjejjer man har i baksätet smile om det är värt dela med av det goda till dom eller inte som sagt!

Men.. Nej.. Inga högtalare bak alls om man nu inte har råd med ett steg att driva dessa med.
Onödigt och kommer bara låta skit om ens alls.

Då skiter jag i bak högtalare så länge då wink


Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 december 2008
#23
Aronsson_Kil skrev:
Tokken skrev:
Final_Triumph skrev:
1500 steget kostar under 3pix 3000 steg omkring 5pix

Inbyggt effekt suger ja ! det är Dagens sanning ! Man kan med ett 500kr Teknik magasinet ala-skit steg driva koax bättre än med inbyggt effekt i en dyr och fin apparat med 9 fall av 10 om inte 10 av 10


Men bakhögtalare är inte riktigt värt kanske att tänka på med den här budgeten bara anser jag då. Bäst våre ta dom högtalarna man har nu fram tex till bak och driva dom med huvudenhet. Lägga pengarna på rejäl dämpning av dörrar är viktigare än ha steg för koax bak och köpa koax i den här budget klassen. Fast det kan bero på hur snygga tjejjer man har i baksätet smile om det är värt dela med av det goda till dom eller inte som sagt!

Men.. Nej.. Inga högtalare bak alls om man nu inte har råd med ett steg att driva dessa med.
Onödigt och kommer bara låta skit om ens alls.

Då skiter jag i bak högtalare så länge då wink

Gör du rätt i.. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

653 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#24
Tokken skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Tokken skrev:

Men.. Nej.. Inga högtalare bak alls om man nu inte har råd med ett steg att driva dessa med.
Onödigt och kommer bara låta skit om ens alls.

Då skiter jag i bak högtalare så länge då wink

Gör du rätt i.. smile

Vet du om RE SX basarna spelar bra då? smile


Avstängd
67 Inlägg
16 december 2008
#25
Personligen kör jag bara front och sub när jag kör och är själv i bilen!

Har ändå koax bak som jag kan spela med om jag vill åt passagerare :fixar med fader¨¨n om jag får passagerare samt sänker bas trycket med bas remoten !

Detta kostade inte mig en enda krona , använde orginal kablarna som gick till bak! La dom koax ja hade i orginal på framdörrar   , la dom bak !

detta uppskattas av andra , tro mig , fast dom drivs av huvudenheten bara lol

BTW : jag tycker asfalts matta hör hemma på *tak* i lekstugor ! inte som dämpning i bilar
Det är lite samma sak som driva högtalare med inbyggd effekt ! ha asfalt som dämpning
om man hört skillnaden på Dynamat och asfaltsmatta. Spec i bilar där dörrsidorna är tighta och man inte kan lägga 3-4 lager assfalts matta ! Ett lager dynamat är som 3 lager asfalts matta. Det är inte värt vikten och funktion riktigt anser jag !
Senast redigerat av Final_Triumph (16 december 2008)

653 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#26
Final_Triumph skrev:
Personligen kör jag bara front och sub när jag kör och är själv i bilen!

Har ändå koax bak som jag kan spela med om jag vill åt passagerare :fixar med fader¨¨n om jag får passagerare samt sänker bas trycket med bas remoten !

Detta kostade inte mig en enda krona , använde orginal kablarna som gick till bak! La dom koax ja hade i orginal på framdörrar   , la dom bak !

detta uppskattas av andra , tro mig , fast dom drivs av huvudenheten bara lol

BTW : jag tycker asfalts matta hör hemma på *tak* i lekstugor ! inte som dämpning i bilar
Det är lite samma sak som driva högtalare med inbyggd effekt ! ha asfalt som dämpning
om man hört skillnaden på Dynamat och asfaltsmatta. Spec i bilar där dörrsidorna är tighta och man inte kan lägga 3-4 lager assfalts matta ! Ett lager dynamat är som 3 lager asfalts matta. Det är inte värt vikten och funktion riktigt anser jag !

Blir väll bakhögtalare så småningom, dynamat kanske är bättre tongue inte vet jag..


Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 december 2008
#27
Final_Triumph skrev:
Personligen kör jag bara front och sub när jag kör och är själv i bilen!

Har ändå koax bak som jag kan spela med om jag vill åt passagerare :fixar med fader¨¨n om jag får passagerare samt sänker bas trycket med bas remoten !

Detta kostade inte mig en enda krona , använde orginal kablarna som gick till bak! La dom koax ja hade i orginal på framdörrar   , la dom bak !

detta uppskattas av andra , tro mig , fast dom drivs av huvudenheten bara lol

BTW : jag tycker asfalts matta hör hemma på *tak* i lekstugor ! inte som dämpning i bilar
Det är lite samma sak som driva högtalare med inbyggd effekt ! ha asfalt som dämpning
om man hört skillnaden på Dynamat och asfaltsmatta. Spec i bilar där dörrsidorna är tighta och man inte kan lägga 3-4 lager assfalts matta ! Ett lager dynamat är som 3 lager asfalts matta. Det är inte värt vikten och funktion riktigt anser jag !

Dynamat, stp, kärt barn har många namn..
Visst är det bättre än bitumenmatta men bitumen är det många som använder och rätt
använt fungerar även det riktigt bra.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

653 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#28
Tokken skrev:
Final_Triumph skrev:
Personligen kör jag bara front och sub när jag kör och är själv i bilen!

Har ändå koax bak som jag kan spela med om jag vill åt passagerare :fixar med fader¨¨n om jag får passagerare samt sänker bas trycket med bas remoten !

Detta kostade inte mig en enda krona , använde orginal kablarna som gick till bak! La dom koax ja hade i orginal på framdörrar   , la dom bak !

detta uppskattas av andra , tro mig , fast dom drivs av huvudenheten bara lol

BTW : jag tycker asfalts matta hör hemma på *tak* i lekstugor ! inte som dämpning i bilar
Det är lite samma sak som driva högtalare med inbyggd effekt ! ha asfalt som dämpning
om man hört skillnaden på Dynamat och asfaltsmatta. Spec i bilar där dörrsidorna är tighta och man inte kan lägga 3-4 lager assfalts matta ! Ett lager dynamat är som 3 lager asfalts matta. Det är inte värt vikten och funktion riktigt anser jag !

Dynamat, stp, kärt barn har många namn..
Visst är det bättre än bitumenmatta men bitumen är det många som använder och rätt
använt fungerar även det riktigt bra.

Okaj smile vad tycker du dom RE SX bas då?


6 851 Inlägg
16 december 2008
#29
Tokken skrev:
Final_Triumph skrev:
Personligen kör jag bara front och sub när jag kör och är själv i bilen!

Har ändå koax bak som jag kan spela med om jag vill åt passagerare :fixar med fader¨¨n om jag får passagerare samt sänker bas trycket med bas remoten !

Detta kostade inte mig en enda krona , använde orginal kablarna som gick till bak! La dom koax ja hade i orginal på framdörrar   , la dom bak !

detta uppskattas av andra , tro mig , fast dom drivs av huvudenheten bara lol

BTW : jag tycker asfalts matta hör hemma på *tak* i lekstugor ! inte som dämpning i bilar
Det är lite samma sak som driva högtalare med inbyggd effekt ! ha asfalt som dämpning
om man hört skillnaden på Dynamat och asfaltsmatta. Spec i bilar där dörrsidorna är tighta och man inte kan lägga 3-4 lager assfalts matta ! Ett lager dynamat är som 3 lager asfalts matta. Det är inte värt vikten och funktion riktigt anser jag !

Dynamat, stp, kärt barn har många namn..
Visst är det bättre än bitumenmatta men bitumen är det många som använder och rätt
använt fungerar även det riktigt bra
.

Håller med till max..Samt att ska man räkna dämpning/krona så vinner nog bitumenmatta.


653 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#30
TT-Avant skrev:
Tokken skrev:
Final_Triumph skrev:
Personligen kör jag bara front och sub när jag kör och är själv i bilen!

Har ändå koax bak som jag kan spela med om jag vill åt passagerare :fixar med fader¨¨n om jag får passagerare samt sänker bas trycket med bas remoten !

Detta kostade inte mig en enda krona , använde orginal kablarna som gick till bak! La dom koax ja hade i orginal på framdörrar   , la dom bak !

detta uppskattas av andra , tro mig , fast dom drivs av huvudenheten bara lol

BTW : jag tycker asfalts matta hör hemma på *tak* i lekstugor ! inte som dämpning i bilar
Det är lite samma sak som driva högtalare med inbyggd effekt ! ha asfalt som dämpning
om man hört skillnaden på Dynamat och asfaltsmatta. Spec i bilar där dörrsidorna är tighta och man inte kan lägga 3-4 lager assfalts matta ! Ett lager dynamat är som 3 lager asfalts matta. Det är inte värt vikten och funktion riktigt anser jag !

Dynamat, stp, kärt barn har många namn..
Visst är det bättre än bitumenmatta men bitumen är det många som använder och rätt
använt fungerar även det riktigt bra
.

Håller med till max..Samt att ska man räkna dämpning/krona så vinner nog bitumenmatta.

Kanske kan dämpa lite ändå även fast jag inte tänkt det tongue tycker det låter väldigt mycket i kupén med 18 tum med lågprofil tongue


6 851 Inlägg
16 december 2008
#31
Förstår inte..hade du tänkte att inte dämpa karossen alls?


653 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#32
TT-Avant skrev:
Förstår inte..hade du tänkte att inte dämpa karossen alls?

Jag hade inte tänkt eftersom det inte kommer bli bara ljud i bilen, men det är nog bäst att man gör så, vet dock inte vad det kostar


6 851 Inlägg
16 december 2008
#33
Aronsson_Kil skrev:
TT-Avant skrev:
Förstår inte..hade du tänkte att inte dämpa karossen alls?

Jag hade inte tänkt eftersom det inte kommer bli bara ljud i bilen, men det är nog bäst att man gör så, vet dock inte vad det kostar

Vill du spara på vikt så skall inte bitumen matta användas..det är tungt. Det är dock den bästa dämpning/kr som sagt. Men vill ha ha bra dämpning fast samtidigt att det inte ska väga lika mycke kanske Stinger kunde vara något att fundera på? Detta kostar endel, men väger inte lika mycke.


653 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#34
TT-Avant skrev:
Aronsson_Kil skrev:
TT-Avant skrev:
Förstår inte..hade du tänkte att inte dämpa karossen alls?

Jag hade inte tänkt eftersom det inte kommer bli bara ljud i bilen, men det är nog bäst att man gör så, vet dock inte vad det kostar

Vill du spara på vikt så skall inte bitumen matta användas..det är tungt. Det är dock den bästa dämpning/kr som sagt. Men vill ha ha bra dämpning fast samtidigt att det inte ska väga lika mycke kanske Stinger kunde vara något att fundera på? Detta kostar endel, men väger inte lika mycke.

Eftersom jag även ska trimma den stackars bilen så låter inte bitumen bra tongue Stinger får jag ta en titt på smile Någon som vet om RE SX basen spelar nått vidare?


Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 december 2008
#35
Aronsson_Kil skrev:
TT-Avant skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Jag hade inte tänkt eftersom det inte kommer bli bara ljud i bilen, men det är nog bäst att man gör så, vet dock inte vad det kostar

Vill du spara på vikt så skall inte bitumen matta användas..det är tungt. Det är dock den bästa dämpning/kr som sagt. Men vill ha ha bra dämpning fast samtidigt att det inte ska väga lika mycke kanske Stinger kunde vara något att fundera på? Detta kostar endel, men väger inte lika mycke.

Eftersom jag även ska trimma den stackars bilen så låter inte bitumen bra tongue Stinger får jag ta en titt på smile Någon som vet om RE SX basen spelar nått vidare?

Enda jag kan uttrycka mig angående RE SX är att det är en jäkligt schysst partybas.
MEN den kräver sitt slutsteg för att verkligen prestera.
Och oh ja.. det räcker långt med EN bas.

Just det.. en 12" SX med ordentligt med effekt kommer räcka lååångt.

Kan lova i rätt låda en bra bit över 140dB
Senast redigerat av Tokken (16 december 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

6 851 Inlägg
16 december 2008
#36
RE basarna skall spela på bra, med rätt steg m.m som vanligt.
Om du ändå kollar basar i den prisklassen, kolla då även in Soundstream SPLX basarna..Dessa vet jag klara spela högt, självklart även dem med rätt steg m.m..


653 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#37
Tokken skrev:
Aronsson_Kil skrev:
TT-Avant skrev:

Vill du spara på vikt så skall inte bitumen matta användas..det är tungt. Det är dock den bästa dämpning/kr som sagt. Men vill ha ha bra dämpning fast samtidigt att det inte ska väga lika mycke kanske Stinger kunde vara något att fundera på? Detta kostar endel, men väger inte lika mycke.

Eftersom jag även ska trimma den stackars bilen så låter inte bitumen bra tongue Stinger får jag ta en titt på smile Någon som vet om RE SX basen spelar nått vidare?

Enda jag kan uttrycka mig angående RE SX är att det är en jäkligt schysst partybas.
MEN den kräver sitt slutsteg för att verkligen prestera.
Och oh ja.. det räcker långt med EN bas.

Just det.. en 12" SX med ordentligt med effekt kommer räcka lååångt.

Kan lova i rätt låda en bra bit över 140dB

Det låter bra smile så jag måste ha nått annat steg än ett SL-3000 alltså?


653 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#38
TT-Avant skrev:
RE basarna skall spela på bra, med rätt steg m.m som vanligt.
Om du ändå kollar basar i den prisklassen, kolla då även in Soundstream SPLX basarna..Dessa vet jag klara spela högt, självklart även dem med rätt steg m.m..

Gillar inte Soundsteam smile kör hellre på RE faktist men funderar på en RE SX föratt en kompis kunde fixa bra pris smile


Team dBakuten
3 453 Inlägg
16 december 2008
#39
Aronsson_Kil skrev:
Tokken skrev:
Aronsson_Kil skrev:

Eftersom jag även ska trimma den stackars bilen så låter inte bitumen bra tongue Stinger får jag ta en titt på smile Någon som vet om RE SX basen spelar nått vidare?

Enda jag kan uttrycka mig angående RE SX är att det är en jäkligt schysst partybas.
MEN den kräver sitt slutsteg för att verkligen prestera.
Och oh ja.. det räcker långt med EN bas.

Just det.. en 12" SX med ordentligt med effekt kommer räcka lååångt.

Kan lova i rätt låda en bra bit över 140dB

Det låter bra smile så jag måste ha nått annat steg än ett SL-3000 alltså?

SL-3000 är ett vettigt steg för pengarna.. men det skulle inte skada att uppdatera på sikt.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

653 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#40
Tokken skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Tokken skrev:

Enda jag kan uttrycka mig angående RE SX är att det är en jäkligt schysst partybas.
MEN den kräver sitt slutsteg för att verkligen prestera.
Och oh ja.. det räcker långt med EN bas.

Just det.. en 12" SX med ordentligt med effekt kommer räcka lååångt.

Kan lova i rätt låda en bra bit över 140dB

Det låter bra smile så jag måste ha nått annat steg än ett SL-3000 alltså?

SL-3000 är ett vettigt steg för pengarna.. men det skulle inte skada att uppdatera på sikt.

Nej det är klart, men det blir nog ett sånt steg till att börja med för det är rätt så prisvärt, framsystem då? Finns det några bra till ett rimligt pris iaf, 1-2k?



Sök