3873
Sök

t3/t04 eller k27 vilken turbo passar bäst?

113 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#1
Tjena, funderingar kring att byta turbo Igen!! rikigt tråkigt är de, men men. till frågan jag har ju tänkt landa runt 350 till 400 hk så vilken är anpassad bäst till effekten och vilken håller bäst om mna säger så? antigen t04 med steg 4 axel och 360 lager, eller om dom bygger om min nuvarande k24 till k27?

tacksam för svar
Senast redigerat av pro_danc3 (17 december 2008)


113 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#2
ingen som har någon aning om detta eller?


113 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#3
kan man ens gemföra dom här aggen eller är de stor skillnad?


113 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#4
någon måste ju ha lite erfarenhet utav dom här?


Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2008
#5
pro_danc3 skrev:
någon måste ju ha lite erfarenhet utav dom här?

Ja, du har ju frågat massor om detta redan.

du vet att K24 inte är hållbar (lagerdelen suger) du vet att din motor inte håller för mer pulver än K24 orkar leverera.

då är det ju dumt att montera samma algerdel med större kompessor och turbin (om det ens går)

Vill du ha en turbo som svarar tidigt och levererar så tipsar jag om Turbonetics GT-K serie.
Senast redigerat av torpis (17 december 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

113 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#6
jo men inte jsut om det här hmm jag har pratat med en han hade samma motor som mig och körde med en t04 då han tyckte de funkar mkt bättre att ha en större turbo för vara mer skonsam mot min motor som du säger, så att man inte behöver ladda lika mycket om man skulle haft en mindre. jo k24 vet jag att du är helt åthelvete smile så därför var frågan som den löd nu.


Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2008
#7
pro_danc3 skrev:
jo men inte jsut om det här hmm jag har pratat med en han hade samma motor som mig och körde med en t04 då han tyckte de funkar mkt bättre att ha en större turbo för vara mer skonsam mot min motor som du säger, så att man inte behöver ladda lika mycket om man skulle haft en mindre. jo k24 vet jag att du är helt åthelvete smile så därför var frågan som den löd nu.

titta på hans bromspapper och se när effekten kommer... tycker det vore synd att få laddet vid 4500rpm för bara 350hk.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

113 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#8
jo de är sant, är dom så seg startade då? han sa att k27 hade lite bättre spool up än t04an


Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2008
#9
pro_danc3 skrev:
jo de är sant, är dom så seg startade då? han sa att k27 hade lite bättre spool up än t04an

Självklart vet denna kille bättre hur turbon spoolar om han själv kört bägge, men jag tvivlar starkt på att en rätt konfigurerad T04E med .63 avgashus och steg 3 axel(450hk och laddtryck vid 3800rpm på en liiiten 1.8 4cyl) spoolar senare än en KKK27.

(finns många olika varianter av bägga aggregaten)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

113 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#10
jo men han bygger ju själv turbon själv med han byter lager och axeln och allt för att den ska vara så bra som möjligt, snackar du om din motor nu? tongue han sa iallafall att större turbo för en 2.5 liter motorn än en mindre.


Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2008
#11
pro_danc3 skrev:
jo men han bygger ju själv turbon själv med han byter lager och axeln och allt för att den ska vara så bra som möjligt, snackar du om din motor nu? tongue han sa iallafall att större turbo för en 2.5 liter motorn än en mindre.

motorn volym spelar ingen roll, producerade avgaser vid 450hk är samma, dock skiljer erfodrat laddtryck.

för bara 350-400hk är är kkk27 inte rätt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2008
#12
http://www.garaget.org/video/ja1ddxu32yww  turbon är en "T04E", 3076R eller GT30 vad man nu föredrar...  schysst skaft redan från 3000rpm... och drar långt... en 19T eller K24 blir lite diesel, man har inte mycket att hämta över 5500rpm.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

113 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#13
aa så då är t04an ett bra val då? men säger till gubben då att fixa så spool upen blir lite bättre för han ändrar allt själv. jasså är de samma fast motorn är på mer liter?


Forummoderator
10 576 Inlägg
17 december 2008
#14
pro_danc3 skrev:
aa så då är t04an ett bra val då? men säger till gubben då att fixa så spool upen blir lite bättre för han ändrar allt själv. jasså är de samma fast motorn är på mer liter?

Snubbe låter märkligt? vad får dig att tro att han kan allt? stämmer allt som handlare säger?  är Gevalia en garanterad tjejfixare? är libresse lösningen på PMS?     man måste ta ALLT med en nypa salt.

Nu har du iaf video på en schysst 3076R kullagrad...    hitta video på en kkk27:a med...  annars skulle jag ta det med en nypa salt... sälja saker är ofta roligare än att inte sälja,,,

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

113 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#15
jo jag ska säga en sak jag tror han kan en himmla massa om detta www.turbomeck.se där har du hans sida. ta med nypa salt och inte lita på handlare? jag litade på a tech som lurade på mig k 24an som sa att den va bra, du som pratar mycket med dom, och du själv säger att k24an suger helt. vem fasen ska man lita på i dina branchen då? det är ju inte så att jag kan testa alla olika aggregat. sen innan har jag sakt att jag har begränsad ekonomi gt30 kostar ju 15k eller något?


113 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#16
han har 1 års garanti på sina turbos!


113 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#17
jaja, men dom sa till mig när jag var på väg upp det är bättre än 19t, då tänkte jag jo a tecj vet vad dom snackar om så jag åkte upp och köpte den, men så var de ju inte! jag evt att dom inte sålde den till mig men kunde dom inte sakt att den inte håller för mkt?


113 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#18
nä, men man blir så himmla osäker visa säger 1 bar viss säger 1,5 så olika


113 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#19
okej, där ser du nu säger du att k24 är bra tongue jag som kan så lite som jag gör blir bara sur när man får höra olika saker varje gång haha tongue men men så får de väl bli.


113 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
#20
haha, sen tror säger att jag pratar skit om a tech för jag blev så himmla arg när alla sa att de suger men men sånt är livet tongue jasså hur mkt ladda dom där? jag har hört att de finns massa olika varianter på k24 typ?



Sök