4346
Sök

Säkringarna på steget går, Samt hittar ej rätt säkringar att köpa.

1 585 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Tjenare råkade slå ihop två kablar idag när jag höll på med billjudet så säkringarna på steget gick. Sitter 3st 35A säkringar på steget från fabrik. Men jag hittar inte nån som säljer 35A nån stans:(
Dock finns det 30A och 40A kan jag sätta i nån av dom istället? Är det bättre att ha en säkring med för många A eller med för lite A? Tacksam för hjälp vill ej förstöra steget eller köpa masssa säkringar i onödan så tänkte att jag provar att fråga först:P
Senast redigerat av Jolle87 (17 december 2008)

51 Inlägg
17 december 2008
Hur stort är steget? På mina har jag 25A säkringar så jag skulle tro att du klarar dig med 30A.. Risken med att lägga 40A är att det kan nån tråd brinna av istället för säkringen.. dock lite risk smile

1 585 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Testade att sätta ditt 30A säkringar men dom small direkt:S Steget va inte igång men direkt när jag tryckte in säkrigarna så small dom..

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 december 2008
Jolle87 skrev:
Testade att sätta ditt 30A säkringar men dom small direkt:S Steget va inte igång men direkt när jag tryckte in säkrigarna så small dom..

då har du kortis i steget kolla  så inte nå kablar har kommit åt varann

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 585 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
Felet löst va kortis i pluskabeln. Så det första jag gör imorgon är att åka till macken och köpa mig ett par 30A säkringar. Så ska det nog fungera igen:) Lite surt att man slängt ut 100kr på säkringar i onödan bara:P

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 december 2008
Jolle87 skrev:
Felet löst va kortis i pluskabeln. Så det första jag gör imorgon är att åka till macken och köpa mig ett par 30A säkringar. Så ska det nog fungera igen:) Lite surt att man slängt ut 100kr på säkringar i onödan bara:P

man lär sig av misstagen vet du

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök