3607
Sök

4st jbl P1222 i Golf 2.. går de ?

1 058 Inlägg
19 december 2008
Golf4Life skrev:
vw_performance skrev:
Aronsson_Kil skrev:

Vad är en s.k slotport? smile

en fyrkantig inbyggd port kan man väl säga. kolla mitt galleri så ser du ett par slottisar..

hur vet man hur stor den bör vara ?

ska ja ha 4basar i samma låda blir de en rätt stor port iaf smile

gör lådan 90x60x35cm invändigt, och porten i mitten så som jag hade, 8cm bred x 60cm lång och 23cm djup. tänk på att det är den totala portlängden som räknas, mao så får du räkna bort dom 22mm som baffeln är tjock. då hamnar avstämningen på ca 45hz, vilket fungerar bra som allround i golfen. lådvolymen blir då ungefär 41liter per bas, vilket är ungefär vad du hade idag ? om du tycker den lådan du har idag fungerar bra och du är nöjd, så kommer denna fungera lika bra, med skillnaden att du kommer spela jävligt mkt högre smile hehehe

PS glöm inte att runda portens delar inne i lådan innan du skrivar ihop den. det blir sååå mkt lättare då smile

PoLoud =D

139 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
vw_performance skrev:
Golf4Life skrev:
vw_performance skrev:
en fyrkantig inbyggd port kan man väl säga. kolla mitt galleri så ser du ett par slottisar..

hur vet man hur stor den bör vara ?

ska ja ha 4basar i samma låda blir de en rätt stor port iaf smile

gör lådan 90x60x35cm invändigt, och porten i mitten så som jag hade, 8cm bred x 60cm lång och 23cm djup. tänk på att det är den totala portlängden som räknas, mao så får du räkna bort dom 22mm som baffeln är tjock. då hamnar avstämningen på ca 45hz, vilket fungerar bra som allround i golfen. lådvolymen blir då ungefär 41liter per bas, vilket är ungefär vad du hade idag ? om du tycker den lådan du har idag fungerar bra och du är nöjd, så kommer denna fungera lika bra, med skillnaden att du kommer spela jävligt mkt högre smile hehehe

PS glöm inte att runda portens delar inne i lådan innan du skrivar ihop den. det blir sååå mkt lättare då smile

okej tack ! big_smile ska mäta hur många liter ja får plats med. har ju sidor byggda osv. vet inte ens om basarna får plats om dom står 4st där bar. får måtta lite när ja får hem dom smile

vill ha lite snabbare och tajtare bas. så lite större låda kanske är att föredra ? runt 50L /bas ?

//Nicke, Kör Golf GTI 16v -90 och Golf mk1 cab som sommarbil och Golf syncro-87 som vinter/busbil

1 727 Inlägg
19 december 2008
Snabbare o tajtare, kör slutet då.
Och så måste ett brutalt steg till.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

2 665 Inlägg
19 december 2008
snabbare o tajtare då är det nog som ovan säger. Kör slutet. Men kräver mer effekt för samma ljudtryck.

Men att skruva in 4st med för lite portar är ju ingen ide.
Du säger "fick inte plats" då hade inte jag byggt så, utan funderat vidare hur man ska göra.

Avstämt till 48hz tycker jag låter tok högt. Eftersom du har en port i en stor låda så har du väl räknat om porten till den stora lådan så du inte använder en port som passar till en låda med en bas?????

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

139 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Rickard-v skrev:
snabbare o tajtare då är det nog som ovan säger. Kör slutet. Men kräver mer effekt för samma ljudtryck.

Men att skruva in 4st med för lite portar är ju ingen ide.
Du säger "fick inte plats" då hade inte jag byggt så, utan funderat vidare hur man ska göra.

Avstämt till 48hz tycker jag låter tok högt. Eftersom du har en port i en stor låda så har du väl räknat om porten till den stora lådan så du inte använder en port som passar till en låda med en bas?????

de är mkt med de där smile va mest ett test att sätta en port i lådan. som visade resultat då fick den vara kvar helt enkelt.

nu vet ja inte riktigt va ja ska göra smile vill ju behålla basarna. de är att köra slutet och stoppa i större steg då?

//Nicke, Kör Golf GTI 16v -90 och Golf mk1 cab som sommarbil och Golf syncro-87 som vinter/busbil

2 665 Inlägg
19 december 2008
Enklats är ju att inte köpa trots bra pris. Då slipper du ju att bygga om allt. Köp pizza istället eller nya alufälgar.

139 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
Rickard-v skrev:
Enklats är ju att inte köpa trots bra pris. Då slipper du ju att bygga om allt. Köp pizza istället eller nya alufälgar.

hehe svårt att motstå smile blir nog en stor låda och ta ur baksäte iaf smile då får ja plats utan problem.

2 665 Inlägg
21 december 2008
Jag personligen ser ju ingen anledning att ha 4st 12" om du inte ska tävla i spela högt.
1st 12 räcker ju för att balasera basljudet till framsystemet. Om du inte har ett herre jösses framsystem med slutna lådor med 8" basar i dörrarna.

tryck in en 12" i varje dörr!!!!!
Senast redigerat av Rickard-v (21 december 2008)

1 058 Inlägg
21 december 2008
Rickard-v skrev:
Jag personligen ser ju ingen anledning att ha 4st 12" om du inte ska tävla i spela högt.
1st 12 räcker ju för att balasera basljudet till framsystemet. Om du inte har ett herre jösses framsystem med slutna lådor med 8" basar i dörrarna.

vill han ha 4 12" så vill han ju det. tror han skiter fullständigt i vad du tycker!

Det finns dom som är BAS-beroende.. folk som är helt besatta utav bastryck! Tex jag, och förmodligen trådskaparen också..

PoLoud =D

1 196 Inlägg
21 december 2008
det går smile

139 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Rickard-v skrev:

klart de blir att åka på lite tävling nästa år oxå.. smile

139 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
vw_performance skrev:
Rickard-v skrev:

vill han ha 4 12" så vill han ju det. tror han skiter fullständigt i vad du tycker!

Det finns dom som är BAS-beroende.. folk som är helt besatta utav bastryck! Tex jag, och förmodligen trådskaparen också..

hehe helt riktigt smile beroende av bra tryck. och gärna sjukt för mkt smile

Sök