richardoo290 skrev:
3. "Sverigedemokraterna är högerextrema"
4. "Sverigedemokraterna har nazikopplingar"
[...]
Vi har därmed gjort upp med vår historia, vilket tyvärr inte kan sägas om exempelvis vänsterpartiet – ett stödparti till vår regering.
5. "Sverigedemokraternas medlemmar är brottsbelastade"
Måste bara få kommentera denna. Jag förstår inte varifrån högerextremismen skulle komma.
Nazister och rasister väljer väl ND och Folkfronten framför det mer demokratiska SD?
Om man ser till politiken så är det i grund och botten en blandning av C och Kd.
Värdekonservativ mittenpolitik, men en viss dragning åt höger. Men inte extremhögern.
Det är som att kalla Ung Vänster / Vänsterpartiet för extremvänster.
När det gäller nazistkopplingar och brottsbelastningen så har SD inte lyckats helt än.
Men jag räknar med att ledningen för SD kommer att kräva utdrag ur brottsregistret för
personer som vill ställa sig på deras listor inför valet 2010, då det inte räckte med att
deras kandidater skrev på ett intyg om att de inte var brottsbelastade inför valet 2006.
Det var väl så sent som förra året (2008) som en kommunpolitiker blev utkastad ur partiet efter att han hade gett ekonomiskt stöd till ett par nazistorganisationer?
Sen vill jag tillägga att vänsterpartiet inte (som kanske tur är) är ett stödparti till vår regering.
Ska man jämföra V och Sd så tycker jag faktiskt att man har lika många lik i garderoben. Nu kanske jag inte ska vara alltför elak mot kommunister, men jag har besökt en kommunistiskt diktatur här i Europa och det var ingen trevlig upplevelse.
Skillnaden är att Sd försöker rensa ut alla dåliga element ur sitt parti. V gör det inte.
Jag tycker faktiskt att dom etablerade partierna bemöter Sd på ett ganska så dåligt sätt.
Sd bemöts verkligen inte på ett demokratiskt sätt.