CHEEVA skrev:
M_icke_ skrev:
CHEEVA skrev:
Dessa silver stegen är jag riktigt sugen på ... men var hittar man de ? brl säljer bara c4
Du som verkligen har testat gas prylarna , vilka nackdelar samt fördelar finns de ? är tex diskanten väldigt "skrikig" ? För middarna funkar väl helt ok om man bygger stabilt samt eventuellt en låda i dörren till de ?
Hur räknar man ut lådvolymen till middar ? vet brl hur stora lådor man ska ha om man inte vill köra OA ?
Hur är mutant ? bättre eller sämre än gas ?
mds går fet bort då de är ganska dyra jämnfört med gas/mutant samt att mina 6'9or ja hade där ifrån i gamla mazdan va rent skrot !
Visst har GAS vettiga prylar med. Silver stegen är riktigt fina! Dock kostar dom lite mer än alphaserien som detta gällde.
GAS alpha basar är väll helt ok om man inte är jättekräsen, finns ju tyvärr bara i slutna lådor och låter tydligen inte jättebra portat.
Jag hade aldrig satsat på en HU från GAS iaf. HU är det SISTA man bör snåla på..
Min erfarenhet av GAS alpha är att dom låter väldigt skrikigt i diskanten..
Billiga högtalare har en tendens till att vara snygga istället för att låta bra.
Okej
vet du vart man kan köpa silver stegen ? är de utgångna ?
Lite tråkigt dehär med diskanten ... några andra högtalare i samma prisklass som är bättre ?
Diskanten spelar väl inte lika stor roll att den sitter stabilt som middarna ?
Vad för Hu rekomenderar ni ? läst lite om att kenwood 6047u ska va ganska bra ?
Silver C4 (alltså 4-kanals) finns fortfarande på BRL. Vet inte om det fortfarande går o få tag på dom andra nya.
Vill du ha billiga högtalare som låter bra så kolla in DLS och Hertz billigare serier. Blekinge bilradio har ganska bra priser på dom.
Och nej diskanterna behöver ingen stabil montering, så länge dom sitter fast.
Jag kör själv med en Kenwood KDC-6047U som jag är grymt nöjd med. Låter riktigt bra och har en hel drös med funktioner..
"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"