Har en 740 -90 med dubbla 12* Gas basar med ett rockford P300-1 steg Basarna är just nu vända mot bagageluckan, kommar jag märka nån skillnad om jag vänder den mot ryggstödet utan att göra nåt annat? vet att om jag bygger baffel osv så att jag leder in basen genom skidluckan men tänkte om man märker nån större skillnad genom att bara vända baslådan mot ryggstödet. Vet att det bara är ut och skruva och vända, men tänkte skriva här först < kör ju givetvis med skidluckan nere
om inte annat så masserar man passagerarna bak lite mer haha
Har en 740 -90 med dubbla 12* Gas basar med ett rockford P300-1 steg Basarna är just nu vända mot bagageluckan, kommar jag märka nån skillnad om jag vänder den mot ryggstödet utan att göra nåt annat? vet att om jag bygger baffel osv så att jag leder in basen genom skidluckan men tänkte om man märker nån större skillnad genom att bara vända baslådan mot ryggstödet. Vet att det bara är ut och skruva och vända, men tänkte skriva här först < kör ju givetvis med skidluckan nere
om inte annat så masserar man passagerarna bak lite mer haha
haha true that haha nä men testa? så jobbigt är det inte att flytta den, flytta och sätt dej i och spela och känn efter iaf mitt råd
kör du med skidlucka nere så ställ basen så nära den som möjligt så du får in basen i kupén, där man vill ha den!
en liten fråga, hur stor skillnad äre mellan sedan och kombi? och ofc i ljud^^
Det är väl inte så svårt att lista ut? T.ex. sätter man en baslåda i en sedan med slutet bagageutrymme så kommer man inte höra den. Har man skidlucka får man specialbygga runt denna. alt göra en bandpasslåda. Inget av dessa alternativen är särskilt enkla.
I en kombi kan man stoppa in precis vad som helst och du får den responsen du betalar för.
en liten fråga, hur stor skillnad äre mellan sedan och kombi? och ofc i ljud^^
Det är väl inte så svårt att lista ut? T.ex. sätter man en baslåda i en sedan med slutet bagageutrymme så kommer man inte höra den. Har man skidlucka får man specialbygga runt denna. alt göra en bandpasslåda. Inget av dessa alternativen är särskilt enkla.
I en kombi kan man stoppa in precis vad som helst och du får den responsen du betalar för.
Det är den svarta boxen från förra kopplingen som jag testat. fick ingenting med den nya stereon
Tycker jag kopplat rätt enligt schemat förutom att högtalarsladdarna är fel. Hur får man ut de kontakterna ur den stora svart kontakten? Drog av en sladd när jag testade dra med tång
Men när jag vrider igån bilen och trycker på Power så händer inget Har jag gjort något fel?
Tycker jag kopplat rätt enligt schemat förutom att högtalarsladdarna är fel. Hur får man ut de kontakterna ur den stora svart kontakten? Drog av en sladd när jag testade dra med tång
Men när jag vrider igån bilen och trycker på Power så händer inget Har jag gjort något fel?
mät och se om du har spänning mellan svart och röd, samt savrt och gul. mellan röd och svart ska du ha spänning när bilen är på.
shit, har noll koll. Är nog bäst jag ger över detta arbete till någon annan. Men ska framföra det som du/ni skrev så kanske det blir lättare för mig att lära mig samtidigt!
okej, men jag är riktigt oerfaren på detta så kommer ta tid men vill gärna lära mig.
Ja vill gärna att den startar när jag vrider på nyckeln. Hade varit jätteskönt. Hade inte det så på förra stereon jag kopplade bort precis så önskade att det skulle kunna gå på denna
Tja! Jag har ett litet dilemma med hur jag ska koppla ihop min baslåda med slutsteget. Hade tänkt att använda mig av PushPull-metoden (två högtalare på varandra). Jag använder mig av ett två-kanalsslutsteg. Hur är det bäst att göra? Någon kunnig?
1.Koppla högtalarna som höger/vänster på varsin kanal? 2. Koppla dem på bridge ? och ta från den andra högtalaren? Hjälp pleease! PS. På första bilden ska den yttre högtalaren ha polerna kopplade tvärtom. miss av mig
Tja! Jag har ett litet dilemma med hur jag ska koppla ihop min baslåda med slutsteget. Hade tänkt att använda mig av PushPull-metoden (två högtalare på varandra). Jag använder mig av ett två-kanalsslutsteg. Hur är det bäst att göra? Någon kunnig?